5.04.2009 г., 23:57 ч.

Най-близките ми хора - не са хора, бе 

  Проза » Хумористична
2215 0 29
4 мин за четене

 

 

 

Ни е да се оплачеш, ни е да се похвалиш! После, защо съм нервна?! Всеки ден съм подложена на стрес. Не случих на мъж и децата му същите като него. Ни на колежки, хората какви колежки имат! Майка - и тя се излага. За другите да не говоря.

Един клиент ми казва оня ден:

  • - Много добре изглеждате!
  • - Благодаря.
  • - На Вас много ще Ви отива да станете депутат.

И аз една такава притеснена, че ме ласкае, а той:

- Просто фамилията Ви, то и президент да станете - ще Ви отива на името, да си лъжете на воля.

 

Коледа е. Както винаги мъжът ми готви, защото той готви по-вкусно. Но този път и аз решавам да вложа творчество в готвенето и хоп се получава.  Сервирам вечерята. Големият ми син опитва яденето и казва:

  • - Татко готви фантастично!
  • - Но... това аз съм сготвила.
  • - Сега разбирам... На Коледа наистина стават чудеса.

 

Опитвам се да угодя на всички, но... не винаги се получава. С майка поне по веднъж седмично обядваме двечките. Задължително с питие, за рускинята ракийка, за мен водка. И... всеки път тя много тактично:

  • - Какво ли прави вуйчо ти сега в Украина?!

 Тя е пенсионерка, значи аз трябва да му звънна. И всеки път щом се чуем, тя започва да плаче.

- Миличък братко, толкова много ми липсваш, кога ще дойдеш в България?

 И аз всеки път ù се карам.

- Мамо, не го притеснявай с този твой рев!

- Ама той знае, че го обичам...

Последния път като му се обадихме - същото едно към едно. Приключихме разговора и аз като се разкрещях. След минута звъни вуйчо и ме пита как е майка, добре ли е, защо все плаче. Казах му, защото малко бой е яла като малка. Той се успокои, а аз се развихрих:

  • - Щом брат ти притеснен звъни да ме пита за теб, значи съм права, че го натоварваш. - майка клати глава, което значи, че „като ми пееш, Пенке ле," тя ще си продължава така до края на света. О, не е познала! Отварям веднага нова страница.
  • - Мами, знаеш ли колко си грозна като си намръщена, - тя ме поглежда обидена. - А като плачеш, ми напомняш на крокодила Гена. Усещам, че трябва да спирам, защото мама ще ревне пак, сега вече от обида. - А като се усмихнеш, ако знаеш колко си красива, направо се променяш, направо засияваш като пролетно слънчице.

Докато си тръгна, тая жена не спря да се усмихва. А, ще ми прави тя номера, на мене точно, не е познала. Ще ми реве!

Ако видите жена около седемдесетте да върви и да се усмихва без причина, това е мама. Колко малко му трябва на човек - един качествен скандал, после две топли думи... За къщата и яхтата го знаете текста.

 

Пътувам с малкия ми син. Той кара бързо и аз му правя забележка. И така всеки път. Аз си говоря, той не ме чува. Днес същото:

  • - Намали бе, момче! Моля те, не изпреварвай!

 И... О, чудо! Той намалява и не изпреварва.

- Благодаря ти, че веднъж ме послуша!

Приятелят му се обажда:

  • - Ти си много романтична! Мислиш, че заради тебе намали, браво! Не видя ли полицаите къде се бяха настанили и само го чакаха?
  • - Е, можеше да не ми разваляш хубавия момент, аз не ги видях, а бях решила, че заради мен... Айде карай, не се смей!

 

Петък вечер, на кръчма с колежките. Всяка споделя какво ù се е случило през седмицата. Оплакваме се от мъжете, от майките, от живота.

  • - А пък моят тая седмица се държа безупречно. Просто нямаше за какво да се заям с него.
  • - Да не си е хванал любовница?
  • - Не ми разваляй мига! И на мен ми мина през ума, ама дай да се порадвам, пък то ще се разчуе, ако има нещо.
  • - А пък аз да ви разкажа. Отивам с внучката за зъболекар. Обаче машината развалена и двама техници я поправят. Влизам да си запиша нов час и малката: Бабо, бабо... Поглеждам я „строго".
  • - Колко пъти ще ти повтарям, когато има мъже, да ми казваш како.
  • - Извинявай, бабо, исках да кажа како, мога ли да те питам нещо?

А единият техник се обажда: Дори баба Яга да я беше нарекла, ние видяхме, че е много...

- Разбрахме те, достатъчно! Мими, кажи ти! И какво, мъжът ти щял да те удари, така ли?

- Ама чакайте, аз още не съм свършила.

- Рекламите са скъпи, сама знаеш, така че ние разбрахме какво искаш да ни кажеш.

- Не, не знаете. Този път не говорех за себе си, че съм много сладка, а за внучката. Всички казват, че на пет и половина годинки това дете има чувство за хумор и това е голямо богатство.

- Пак е реклама, да ти е жива и здрава, щото прилича на теб, това ли искаше да ни кажеш.

- Простачки! Ето това исках да ви кажа. Мъжът ти верно ли е щял да те удари?!

- Да, щото го нервирах и той замахна, а аз като се разхилих, той още повече полудя. Абе как ще ме удря?

- Абе всички мъже са гадове!

- Ей, моя ако си няма любовница, тая седмица не е!

- Повтарям - рекламите са скъпи, затова по-кратко!

- Ей, колко сте злобни! То па на човек да не му се случи нещо хубаво, егати!

 

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • mila__ (Мама ) Много ми стана приятно от милите думи, ще се старя повече, обещавам!!! Благодаря Ви!!!
  • Усмихнахте ме сърдечно с този разказ...напомняше ми през цялото време на Чудомировият разказ "Не съм от тях"...Великолепие
  • Ето ни отново след рекламите!!! Добре че ме накара да си купя шапка, та сега я свалих пред стиха на Мая. Доре, ама аз й написах, че съм си я купила заради нея. Излъгах, но моля те не ме издавай. Нека това си остане наша тайна. Иначе ако ме заразпитва, трябва да й кажа за твоя стих и ще стане една, а аз нали не обичам клюки. Знаеш ме колко съм свестна. Обещавам това ми беше последната лъжа...за днес! Прегръщам те Дороти!!!
  • 'Ми не са, я! Колко време ти отне да се светнеш?
    Другото ш'ти го река след рекламния блок
  • Ей, колко сте сладки, Андрина и Индиана!!! Това не е реклама, а чистата истина!!!
  • Хмммм, тук ще кажа само Честит празник, Светлич!... че другото ще отиде в раздел реклами!
    Ееееех, усмивка си ти, усмивка! (Айдее, пак реклама... изтървана...)
  • На каката с любов!!!!! И на умницата внучка!
  • Благодаря ти Ани!!! Весели празници!!! Днес Симонка се сети за теб и си изрисува пръстчетата, впечатлила си я. Колко странно, не само нея, а и мен! Имаш много таланти!!!
  • http://www.youtube.com/watch?v=tTggji1Phv8
    К сожалению день рождения, только раз в году. Така ли се пишеше? Леле вече съвсем съм забравила... Весели празници, Светулчице!
  • Е, ти като не ме поканиш, нали аз ще те, даже може и да почерпя. Отърване няма, миличка. Съдбата ни е събрала в този клуб по интереси. Кога ще е другата среща?! Обичам те, Ани, няма ли да имаш скоро пак рожден ден, толкова ни беше хубаво?! Сетих се, то е веднъж в годината. Ама аз нали след трийсет и пет започнах да ги празнувам през три, та се обърках. Прегръдки за теб!!!
  • Виж ти-и-и Мило беше, стана ми едно такова... все едно си пия питието с теб и ми разправяш и разправяш... Не прекалявай, че ще изчезат поканите ми за среща и ще залагам само на разказите ти. Хем по-евтино, хем и време спестявам от пътя до кръчмата и обратно
  • Таня, Мариола, Весела, благодаря ви и весели празници!!!
  • Светланка, весело и щастливо посрещане на Великден! Благоденствие, здраве и любов ти желая!
  • И аз съм щастлива, че се докосвам до широка руска душа, привет!
  • Колко сладост ми достави Зарядна си - благодаря!
  • Марги, пия за твое здраве! Дарче, добре че поне на теб случих! Светлана, прекрасна и усмихната вечер ти желая! Ангар, а аз - на теб! Креми, на живо е наистина по-хубаво! Г-н Христов, обадете се, ако решите да се кандидатирате! Ице, ох какиното ми то какво му се приискало! Ах, Люси, ти ме размечта! Весела, ще се обадя за другите работи, скъпа! Анета, защото си хубав човек! Мариники, аз си се заредих от теб и нямам грижи! Добре поне, че вие излезнахте свестни!!!


  • брей...че светло и хубаво!
    трябаше да дойда по-рано...да се заредя с настроение...
    прегръщам те, с обич, слънчице!

  • Хубаво ми е при теб
  • Лажова, следващия път ми се обади. Такава рекламна кампания ще им спретнем на всички, че свят ще им извие!
    п.п.: И други работи ще свършим. Хай, наздраве!)))
  • Еее, Лажова, ами ти си развила цял рекламен микс Напълно те разбирам, защо си нервна. Цапни му няколко водки, после скачай на някое МПС и тръгвай за морето. Но не карай пила, вземай Мая да шофира и газ... Въздухът тук е тарикатски и ще се оправиш
  • Извинявай, како, кога ще се кандидатираш за депутатка, че нещо ми се догласува?
    Идва ми да пускам бюлетина, да пускам бюлетина...
    Хайде едно наздраве от мен с водка и да си лягаме, че след нощна... !!!
  • Всеки гадняр с такъв лАжовен пиар Одма става депутат!
  • Предпочитам разказите ти очи в очи, особено този за мама!
    Чудна си, слънце. Усмихваш сутринта ми!
  • Тук поне рекламите са безплатни и ще се възползвам!
    Ти не си случила, но пък всички те са случили: и на съпруга, и на майка, и на дъщеря, и на колежка, и ....
    А и ние - на авторка, която да четем!
  • И в понеделник действа все така прекрасно,
    усмихнато и ясно!!! Поздрави!
  • Айде-е-е-е,петък идва!Лечителят!/взе ли му поне телефона?/
    Глътни един голям гълток и за мен!Защото много си ми близка!
  • Ева, повече поводи за усмивки ти пожелавам през новата седмица и благодаря!!!
    Петинка, много скъпи станаха тия реклами! Па навремето не беше така, с часове можех да разказвам колко съм...ама бех и по-млада си спомням много добре. И аз те обичам!!!
  • Рекламите не са това, което са!
    Обаче... ти си подвижна реклама за... кеф и удоволствие!
    За това и нямам търпение да те нагушкам!
    Светланчик*, прекрасная моя, я люблю тебя!
  • Очень хорошо!Молодец , Света!
    Тъкмо ме бе хванала неделновечерната депресия и като го прочетох ми подейства като хап за смях.Усмихнат утрешен ден от мен , слънчице!
Предложения
: ??:??