31.08.2018 г., 20:52 ч.

Намръщеният ден 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
749 0 2
1 мин за четене

                                                         Намръщеният ден

 

   Малко намръщен и сърдит дойде днес Денят! Кой ли го бе разсърдил през прохладната нощ?! Дали звездици - немирници или ветрецът Разладан не бе го уморил със своите свежи милувки? А и Утрото не беше с настроение. Някой упорито бе напъдил облаците към планината и те окупираха изненадано широкото й било. Със своите сиво- бели одежди те я облякоха във влажна премяна без да я питат дали тя го желае... Кротко и послушно Тодорини кукли се оставиха в тая ненадейна ухажваща близост и очакваха гальовния допир на Деня. А той продължи своя дневен обход над сънената, още несъбудена планина. Леко пристъпи и над  стихналото градче, раздвижи във весел разговор върхарите на едрите чинари  и се спираше на всяка уличка, надзърташе през отворените прозорци и обливаше с мътна светлина сънени лица.Денят се унесе в изпълнение на своята програма и не забеляза кога дойде обедно време. Наполовина е извървял своя маршрут, а толкова много неща се случиха...Развеселяваха го странните преобразования на сивите облачни петна сред необятния ефир. Ето и сега той се усмихва на кълбестите бели пухени преспи, върху които му се прииска да се хвърли с детска веселост като в снежна събрана купчина. А на тъмно- сивите си сподвижници Денят завъртя заканително с пръст. Не искаше те да смутят зеления покой и песента на реката с малките, но бързи и шумни водопадни каскади. Всеки от тях приличаше на един малък Ниагарски водопад. И при тях водата също по Алековски "ври, кипи, беснува се, гърми..."

   Боже, колко ми е хубаво да съзерцавам тия малки водопадчета и да се унасям в шума на планинската река, носеща сила и смелост, вяра и надежди за спасение..Бъди благословен, мой намръщен летен Ден!!!

© Павлина Иванова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ,Иване! Очаквам твоите оценки с нетърпение, защото откривам обща черта между нас- да се радваме на малките неща в живота. Дали това не е и от възрастта?!...Но аз отдавна съм си "бедна богаташка"...Разбра ме, нали?...
  • Прочетох с интерес разказа ти. Всеки ден, сполучлив и слънчев или не особено успешен - е нашият ден. Ние го обичаме и благославяме. А вечер, когато правим равносметка, да можем да благодарим на Бог за всичко,, което ни се е случило през него! Един от моите учители казва, че е хубаво, когато човек може да се радва на малките неща от живота, защото те го правят да бъде щастлив всеки ден!
    Поздравления!
Предложения
: ??:??