19.12.2019 г., 10:19 ч.  

Нашенски политикани 

  Проза » Разкази
457 0 0
3 мин за четене

Из „Дочуто от съседната маса?

 

- Какво сте се умълчали бе? – провикна се Петко още от вратата на кръчмата. - Също както Бате Бойко на разпитиге в Панкрац?

- Петко, не говори глупости пред хората! Баце ако си бе мълчал, нямаше да лежи толкова малко при чехите! Там не си поплюват с криминалните престъпници.

- Че само за да получи по-малка присъда ли го е направил?

- Не! Просто по навик! Професионално, може така да се каже. Все пак Държавна сигурност обучаваше и сега обучава своите регистрирани доноснициq като Буда.

- Зарежеге глупостите, ами вижте какво се случва на оня остров!

- За какъв остров говориш, бе Гунчо? – започна да любопитства публиката.

- За оня, дето бил полегнал край бреговете на Европа също като, пфуй, срам ме е да го спомена даже. Ама един техен навремето толкова добре го беше написал, че му забранили произведенията. Ти за оня остров питай момчето на Ганчо по-добре. Той знае географията, не е като Цветето наше мирисано Караянчево. Нея си я бива само да слушка партийния им фюрер „Ало, Ваньо“ и по купоните кючеци да играе.

- Добре ли, казваш, ги умее?

- И още как! В под клипчето в интернет веднага събра масово одобрение и похвали. Но после заличиха клипа в интернет, защото копчетата на кметските панталони изхвърчали и щяли да извадят някакво око. И вече не може да й се любуваме как си върти и тресе седалката пред възхитената мъжка половинка от присъствувалите.

А истина ли е, че мозъчните й гънки надминали по ефективна дейност интелекта на онзи лекар, известен като Васко Нубиеца?

- Да, гака си е! За съвсем малко да предизвика международен скандал с китайците, ама те са търпеливи към глупостта на неуките хорица и не ни се обидиха. Това Изтокът е много разбран, да знаете! Дори училите при нас по времето на Мао си припомниха нашенската мъдрост „Прост народ – слаба държава“. И всичко се размина. И виетнамците не ни се разсърдиха за простотията, макар че много много не се имат с китайците.

- Чакай, Гунчо, нещо му загубихме края. Защо заговори за британците?

- Вие вестници не си ли купувате? – ревна обиден Гунчо. - Телевизия не слушате ли? Премиерката на Шотландия заплаши, че ще насрочат нов референдум страната им да остане в Европа. Не се плаши от британците, защото е мъжко момиче. Нищо чудно да го направи. Знаете, че в Шотландия мъжете им носят поли. Даже напомни какво мнозинство партията й има в парламента. Имала 48 депутата от 56 или 58 възможни!

- Че много са малко при тях. Защо се стискат толкова? Да не са габровци? Нека им сме за пример! Ние хрантутим 240, а сме почти наравно по население. Те са около 5,5 милиона, а ние – около 6,5 милиона. – започнаха да се възмущават по съседните маси.

- Не ще се изненадам, ако и Британската им империя се разпадне! – прокоментира ни в клин ни в ръкав разбуденият от врявата Пеню. – Прости са и не четат историята тези британци. Само себе си знаят и от клюките за кралицата се интересуват!! Римската империя има ли? Няма! Византийската има ли? Също изчезна! Ами Османската? Няма я и нея! СИВ съществува ли? И на него му таковахме мамата. А сегичка помислете не станахме ли много българи в тази империя? За какво ли са им на британците толкова много нашенци, да им се чуди човек! Но стига сме се занимавали с чуждите работи, защото ракийката отдавна се стопли и скучае защо никой не казва „Наздраве!“...

 

© Вили Тодоров Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??