8.05.2019 г., 8:27 ч.  

 Натам и насам - 9./край/ 

  Проза » Други
405 3 9
2 мин за четене

Както е казал Ерих Кестнер: „Всичко си има край, само саламът има два края“.

Та и на нашето пътуване един ден дойде краят. Пак с нискотарифната авиокомпания. До летището отидохме с влака. Така пътувахме с автобус, трамвай, влак. Видяхме градския транспорт в разновидностите му, само за такси пари не ни се даваха.

На летището изчакахме спокойно времето. И, като останаха десет минути до последната проверка, станахме и се оказахме първи на редицата на нормалните. Тия евтини компании се опитват да печелят от всичко. Ако искаш каквото и да е – доплащаш. И ставаш привилегирован. Иначе си нормален.

Ние пари не даваме току-така. И затова при пътуването в двете посоки изчакахме да минат привилегированите. Които влизат и сядат, а ние не оставаме правостоящи, ама не сме до прозореца. И чакаме…

Голям праз, казва нашенецът. Какви привилегии са тия? Та ако нещо… Ще падаме заедно – и привилегированите, и ние, нормалните.

Обаче, имаме си тарикати. Винаги. На нашата опашка бяхме няколко човека – търпеливо чакащи, на другата – поток…

Пък полякините ми харесаха. Сега – да уточня. Системата за прибиране на пари не ми харесва. Но съм се съгласил, щом я използвам. Ако съм против – да си купя билет за друга компания. Дето дават кафе, чай, сандвич дори, да не говоря за ядене по пътя.

И така – съгласен, несъгласен, аз чакам на опашката. Полските служтелки пък взеха да връщат тарикатите. Те пробваха да стоят отпред, до пропуска, обаче ония ги насочиха недвусмислено към финала на нашата опашка.

И защо това бързане? Правостоящи не останаха – сам видях…

А и пристигнахме в Сарафово по едно и също време. До секундата…

Добавка. Край Москва изгоря самолет. 41 жертви. Все от задната част – където е втора класа. На записите ясно се вижда, че мнозина от първите излезли – специалните, привилегированите – са с ЛИЧНИЯ БАГАЖ! Станали, отворили багажниците, извадили го и излезли. През това време пътеките запушени, хората отзад остават блокирани и…

Та май не съм много прав – плащаш, получаваш. В случая – шанс. И багажа…

После… Излетяхме и кацнахме. Което е важно – пилотите си пожелават броя на излитанията да е равен на броя на кацанията.

И в къщи ни чакаха кучето, жена ми, снахата, близнаците… В тоя ред. Първият дори се зарадва…

П.П. Когато ме питат къде съм се изгубил, отговарям: „В Полша, в Краков“, а на жена ми обяснявам, че днес – особено сред младите – малцина знаят къде е Краков и дали пък не се пише с „у“…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Пепи!
    Най-вече до тоя в главата...
  • Всичко опира до багажа... 😅!
  • Благодаря, Гавраиле!
  • Интересен финал който ни кара да се замислим до къде ще ни закара тарикащината.
    Поздрав!
  • Благодаря, Дон!
    Добре, че само напомнят - не искам да епигонствам.
  • Изчетох всички части лека-полека. Напомнят на Марко Семовия стил - вгледан в хората и в процесите. Поздрави!
  • Благодаря, Елке, Мариана, Стойчо! За цветята специално...
    Във Виена бях, даже тук пусках пътепис...
  • Ей, Георги!Ти ако прескочиш и до Виена, че да му извикаш в една от тамошните бани: "Болгар! Болгар!", ще ги очароваш като наш Ганя,но и Алеко Константинов ще се позарадва, че има и други талантливи следовници, които се вреждат къде с късмет,къде с останалите маскари за еврооблащения; и обикалят Европата с несломим интерес! Знаеш ли,че келепир има,ама наште диванета,кой може надхитри?! Ще им измъкнем паричките от Страхбълг! Така ще се казва вече Страсбург след два-три наши мандата тамо!Хай,със здраве,че паричните потоци не са за ахмаци!😂
  • Много ми хареса! Прекрасно чувство за хумор! Те, тарикатите, са навсякъде! Поздравления!
Предложения
: ??:??