24.10.2007 г., 16:57 ч.

Не съм от тях, по Чудомир 

  Проза » Хумористична
2478 0 2
2 мин за четене

Привет!

Аз съм от едно чудно малко целце, намиращо се до сръбската граница! Диалектът там е много интересен и затова ще се опитам да пресъздам с диалектни думи и изрази това произведение! Дано Ви хареса!

 

Не е ми работа, Кево, и не съм от тей, где се бръку на ората у работуту, ама има едне жене, како Гину Машкину, кат' разчекну едни уста, баш како на Елезови портата. Ония дън, како си седин я на пенджера и наплитам петуту на черапуту на наш Гьоргя, гледам гю, пошла по пут. Накичила се с маниста, с кожени дрее, с крошню поди мищницу, с плетиво у рукье и право при  доктора улезе. Чудна работа, бре, година и половина све зуби попраля. Куде и да су биле и по небцето да са никле, все до съга да са се поправиле. Ама теквай си гю работа била цел живот, за нищо не варка!

Завчера погледа, че Лича излезла на пут със сважку и реко да идем да ги видим к'во прае! Пак кат' заразказа Лича за ньонюту дъщеру, за глава се улових! Дума, че ньоню дъщери сви били искали за жену. Данъс един съдя минал, ючер офицер от Софию, ония дън на кметът ни сина. Камара щуротие, ама те, нали видиш - стара мома си остана.  Ама па и да ти кажем друго, горе, къщата им нали е на кьоше и по цел дън ту майката, ту щерката  на пенджера и све на изгорела манджа мерише. Та, за той ми се неверва некой да я сака за жена.

Оди я у Бочеви за мая. Пази Боже! Одеалата си от години не дигали. И масата, и она с трохите си седи. Срамота! А иначе отворила уста и сви знае где су и що су и за мен даже полаяла! Мислех да й кажем нещо, ама грозно, я не съм от тия!

А па моя стрина како изпати... Син израти да учи у Габрово, он па снау им от там довел! Ората и мачка си не зимат от там, а он - невеса! И мръзелива, та да видиш чудо. Сал си ноктенцата гледа, косицата да решне, да папка и да легне,  па ми да си глеве строшиме! Глупав излезнал сина й, на комшията се метнал!

 А, ти, Кево, теб да земат женете за пример. Сваки пут ти е уготвено, подреденко. Твоя мъж е всека седмица със прани гащи, а но... Е, малко са ти редки зъбките и малко понакуцваш, ма нема идеална, я!

То и у нас не е кой знае к'во, ама нема да разказвам. Не ми е работа! Не съм от тия!

 

© Ивелина Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??