24.01.2022 г., 11:01 ч.

Невидимият орган на пазара 

  Проза » Други
159 2 0
1 мин за четене

Познат рекламен лаф – невидимата ръка на пазара. Банално и, разбира се – измамно. Невидимата ръка, която премества топчето от единия джоб в другия, докато видимата забавлява публиката и отвлича вниманието.

Интересно – защо тези, с извинение – икономисти, говорят за невидима ръка, а не за глава?

Може би, защото ръката е като на дете – ровичка, разхвърля, трупа, омесва забавен хаос?

Тъй като главата би се намесила, за да създаде ред.. По някакви закони – ясни и конкретни, важащи и в Екваториална Африка, и в Гренландия, и дори в Анадола…

Но не – пазарът е различен. Според нуждите на стоящите зад невидимата уж ръка…

А главата… Невидима или видима – просто я няма…

Обяснението, че не се вижда, е предназначено за баламите. Тия, които трябва да отидат на покупки с пълни джобове и си тръгнат с леки чанти…

Аз пък се чудя – защо хората не се замислят: като има невидима ръка, дали няма и други части на тоя невидимия? Не само крака или уши.

И това невидимо нещо, настръхнало в бойно положение, е насочено към приведения, хванал палците човек…

Някому това се харесва – на обратните сбърканяци, на мазохистите, на глупаците…

И, разбира се, на тези, които използват невидимите си части, за да прекарат баламите…

 

На гости в блога - ttps://genekinfoblog.wordpress.com

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??