9.04.2024 г., 13:25 ч.

Няма кой! 

  Проза » Хумористична
128 3 10
2 мин за четене

    20-25 години не ми излиза от ума този разговор. Припомням си го в детайли , проектирам го върху удачните си кариери и неудачни бракове. Върху отношенията ми с родители и братя. С жените пресекли с повод и без повод живота ми...  и разбирам: Няма кой да го прави вместо мене. Аз трябва да го правя! Никой не ми е длъжен!

    Него ден с В. бяхме седнали на по бира да обмисляме действия с цел бързо забогатяване. Събеседникът беше подходящ. С лекота и финес бе оцелявал и пр Бай Тошо и при Демокрацията и в Европа и Америка. " Ако човек е оцелявал тук, да оцелее другаде  е детска играчка!"  Доволен от себе си пръскаше чар по каките от околните маси и ухажваше по навик келнерката, когато  се появи този 17-18 годишен циганин и постави въпроса ребром:  

    _Бате дай два лева! 

    В. остави бирата си, загледа го и отговори:

    _ Как така дай два лева? Голям здрав мъж си! Не те ли е срам да просиш?

    _ Че какво? - изстреля предварително  приготвения си отговор нахалника- Няма работа! По добре ли ще е да крада , лъжа и мамя?

    В. се надигна за да може да го гледа в очите- Браво бе! Значи аз да крада лъжа и мамя заради тебе , а ти да ядеш  пиеш наготово! Няма как да стане! Натрапникът разбра безпочвеността на претенциите си и се оттегли.

     От тогава мамя! Ако светът е разделен на измамени и измамници, то нямаше как да съм от първите.Какво- да хвърлям последните си стотинки от балкона на телефонните? Или да предпиша една шеста от порутената си наследствена къща в изоставените колиби? Всъщност винаги съм мамил. Лъжех родителите си ! На карти! Преписвах на класно и бягах от час. После и от казармата. Пътувах гратис в градския транспорт. Гледах пиратски филми... Какво още? Спях с омъжени жени. ама това май не е измама- бартер е! Но и без бартер, каква измама може да е тежкият  физически труд?

  И тука в сайта пиша: "Разстърси ме" " настръхнах!" " Плаках" Велика поезия.... Ама то и това не е лъжа а добро възпитание. И обществен договор. Ако не вярвате почнете да пишете без заобикалки: Х. е досаден мегаломан; Р. е трогателно некадърен; Ц. е наивна графоманка... Или не дай си боже К(оруба) е гений!

    Не се и опитвайте. Лъжете като хората! Защо е така не мога да обясня. Не знам. Има много необясними неща във вселената: Безкрайна ли е?; Съществува ли времето? Защо в Метрото няма тоалетни?

    Защо наистина?

 

© Слав Коруба Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • jonnnn Тайната на дългият брак ми е известна. Не ти дават развод!
  • "Габриел Шевалие в никакъв случай не е от най-известните писатели, но романът му "Клошмерл" е може би единственият в световната литература, в който централно място в сюжета се пада на... тоалетната"😂🙃
  • Слав, това с женитбата го свърших преди много години и за това съм такъв философ
  • Индийски писоар 😄

    Коруба, коя книга беше за писоара, "Клошмерл"
    С глас съм се смяла когато я четех, защото съм я чела не веднъж 😂
  • Jonnn без да се представиш за някой друг, не можеш и да се ожениш!Даже веднъш!
  • Palenka ти описа устройството на Индийска тоалетна. Понякога има някаква ниша, където не е безопасно да влезеш и мъжете демонстрират струя от разстояние.
  • Защото в подлезите на метрото е сумрачно, а мъжете сте лесни: заставате с лице към стената, и между краката или след като се отместите се вижда една мокра вертикала...
    А ако от перона целите релсите, по струята може да ви удари тока, там не става. А има и камери.
  • Хм, човешкият род е взел връх, защото може да мисли в перспектива, покрай което се специализирал в изкуството на лъжата. Като се замислиш - всичко е театър - измисляш страхотна схема и се представяш за някой друг - трябва доста фантазия за да изградиш примерно финансова пирамида или партия, алтернативно - цитираното цигане без много мисъл, простовато казва - 'Нищо не ти струва да си поговориш с мен и да ми дадеш 2 лева за вниманието, което ти отделям ' ... бих му дал тези 2 лева - аз ще се почувствам като Крез, той - че схемата му работи срещу разни надутковци 😎 ... а иначе ще използвам цитат - 'К(оруба) е гений!' ... '"Разтърси ме" " Настръхнах!" " Плаках"' ... бате, дай пет лева ... и не се дуй ...
  • Има Калина отвори ми очите! метрото се намира в Голямата тоалетна. Което е ключ към разбиране на Вселената. Тя е погълната на кучето в черната дупка.! И ако двата лева се разширяват скоростно, значи Времето съществува. Макар че те ще ни ги вземат и без Време...
  • "Лъжете като хората!" - това констатация ли е или призив ... има - една голяма тоалетна, и ако някой реши да пусне водата ... всичко има обяснение, Славчо, но това как помага. Какво правим с тези, които си ги взимат тези 2 лева, даже без да те питат, е, така, защото са загрижени за твойто ментално здраве да те не безпокоят.
Предложения
: ??:??