12.09.2009 г., 22:16 ч.

Обсебване - Предположения 

  Проза » Повести и романи
1278 0 14
6 мин за четене

На следващата сутрин подполковник Ангел Георгиев – началникът на районното, седеше на стола зад бюрото. Вече изтичаше времето на ареста на г-ца Данаилова и предстоеше преместването ù в следствието. Стигнеше ли до там – почти невъзможно беше да се отърве... Във времето, когато не обясняваше по телефона за случая, обмисляше събитията...  Не само от последното денонощие, а мислите му изглеждаха като равносметка: „Една жена, при това на наш служител, застреляна; един престъпник убит и разфасован; един опит за убийство...” В този момент съзря бележка пред себе си, която не беше забелязал по-рано, макар че си стоеше там от няколко часа. След като е прочете, лицето му промени контурите си: „И изчезнал...” Все пак някой беше си направил труда да запише подадения сигнал от Катя, макар че тя беше в ареста. Георгиев продължи мислите си: „Толкова събития и само тя задържана... Ами останалите случаи? – питаше се сам и се опитваше да си отговори – Ще ги заловим ли някога. В последно време нещо са се разбеснели... Трябва да проуча случая с евентуалното отвличане. Ще го възложа на...” Докато се чудеше кой е най-подходящ, в стаята влезе негов служител, видимо притеснен. С леко треперещи ръце той подаде лист на шефа си. Последният, след като го пречете, смени няколко пъти цвета на лицето си, пот изби по челото и цялото му тяло, главата го блъскаше и всеки момент щеше да се пръсне. Макар че беше обучен да се справя в невероятно трудни ситуации, за миг изгуби контрол над състоянието, мислите и чувствата си. Докато още се съвземаше с тих, но твърд глас издаде заповед, която „вестителят” веднага тръгна да изпълнява. „Всички пак да се съберат в заседателната зала! Веднага!!!”

            Подполковникът бавно и неуверено тръгна към събралите се. Седна на местото си и попивайки с кърпичка влагата по лицето си, започна:

-    Преди няколко минути ми предадоха тази бележка – и той посочи листа пред себе си – Борис Йорданов е дошъл в съзнание. Състоянието му е тежко и не може много да говори, но е успял да каже на колегата, който е пред стаята му, че... – той отпи голяма глътка вода от чашата на масата, и понечи да продължи. Информацията явно беше сериозна и притеснителна, защото от устата му не излезе и дума. Отпи отново вода. Напрежението у всички растеше; някои започнаха съвсем леко да шушукат предположения. – Казал е, че... - продължи Георгиев – нападателят е бил мъж. След чутото, шушукането се усили и премина в разговори и изненада.

-    Видял ли е лицето? Разпознал ли е някого?

-    Не. И не може да го разпитаме. Лекарите не разрешават...

-    Това не оневинява ли автоматично Катерина Данаилова? – този въпрос прозвуча като ехо за началника и той подпря глава на двете си ръце. Наистина я чувстваше тежка...

-    Да, но... – колебливо започна да отговаря той – засега искам тази информация да остане тук. – Присъстващите се заоглеждаха с широко отворени очи – тези думи им звучаха странно и... незаконно. Но мълчаха и слушаха по-нататък – това е молба, искам тази услуга го наречете... Има още един час до преместването на арестуваната. Дотогава искам всички да се мобилизирате и да има име, истински заподозрян... Всички мълчаха. Знаеха, че не е редно, но знаеха и какво значи този случай. Пострадалият скоро щеше да може да говори, вероятно... Истината щеше да излезе наяве... Но след като началникът искаше отсрочка...

-   Шефе, мисля си нещо – беше д-р Огнянов – Мисля си... дали нещата не са свързани по някакъв начин?

-    Кои неща, докторе?

-    Ами последните случаи. Зная, че звучи странно, но помислете само това: всичко е свързано с Катя, а явно тя не е виновна. Пряко или косвено има допир с жертвите...

-    Ами жената на колегата?

-    Доколкото разбрах са се познавали и с нея, макар че не са се виждали отдавна. Но пък има друго - отношенията ù със следовател Петров. По всичко личи, че са интимни. Познавала е Христов, макар и по странен начин, а сега и този опит... – Настъпи мълчание. Началникът се замисли, прехвърли, доколкото можеше, събитията и лицата:

-    Има и още нещо: г-ца Данаилова е подала сигнал за изчезнал човек. Не искам да го казвам, но може отново да става въпрос за... убийство.

-    Предлагам – по-уверено започна психологът – да обсъдим отново случаите. Сигурно пропускаме нещо. Сега имаме повече участници и може да ги свържем...

-    Искам досиетата и всякаква информация за тези хора. Имаме около час преди да влезе в сила прокурорската заповед... Докторе, не съм много запознат, но възможно ли е да си имаме работа със сериен убиец?

-    Напълно...

-    Но тези убийства и опити не си приличат. Нали трябва са извършени по един и същи начин? – обади се един от служителите.

-    Да, но може просто жертвите да са свързани по някакъв начин. Ако искате ще разгледаме случаите като дело на сериен убиец и предположения ако са различни извършители.

-    Ок! – видимо ободрен шефът се намести по-удобно на стола си – Хайде да видим кой кого, защо и как? – някои се засмяха, но други продължаваха да мислят за „услугата” и колко нередно беше...

-    Всичко започна от онзи обир на коктейла – заместник началникът най-после реши, че трябва да вземе отношение. – Възможно е Христов да е убил жената на колегата...

-    И каква е причината?

-    Отмъщение, че го арестува... Не, не, това е нелепо...

-    Кое?

-    Ами следващото, което ще кажа. Виктор разбира някак и го убива...

-    Наистина е нелепо... Освен това по същото време крадецът беше в ареста за обира. Ето, тук го пише... Времето съвпада. Няма как да е той...

-    А може ли Йорданов да е застрелял съвсем случайно жената, колегата да е разбрал и...

-    Ей, много държите да накиснем Петров! Ами Христов?

-    Развали му приема – може да му е бил много ядосан...

-    Колеги – гласът на началника ги прекъсна – държа да приемете нещата сериозно. Вие какво ще кажете, докторе?

-    Всички предположения са възможни, но нещо се губи. А изчезналият?

-    Може да е станал свидетел на нещо...

-    Много несигурност. А няма доказателства за нищо... А може и да е някой, който дори не предполагаме...

-    Не зная – подполковникът отново доби отчаян вид и поклати глава, сякаш всичко беше свършило. – А ако е сериен убиец, с какъв човек си имаме работа?

-    Човек с вероятно психично разстройство причинено в детството, но не е задължително. Може да е от по-късен етап.  Като цяло изолиран от обществото мъж с проблемно детство и малко приятели. Изглежда напълно нормално, понякога има дори привлекателна външност и приятен характер. Жертвите, както казахме, имат нещо общо, не е задължителен мотив. Възможно е да е станало и случайно или някой се забавлява – някой много болен мозък; или иска да навреди на Катя...

-    На каква възраст предполагате, че е?

-    Между 30 и 45 – отговори Огнянов и продължи – определено агресивна личност, в много случаи като дете родителите не са му обръщали достатъчно внимание или са го малтретирали...

-    Значи да приемем, че си имаме работа със сериен убиец?

-    Може би не точно – няма достатъчен интервал от време между престъпленията. Възможно е да един човек, но всичко да е случайно или нещо да го е провокирало и да е „отключило” подобни действия точно тези дни.

-    Докторе, звучи страшно! Сега да не започнете да говорите за върколаци или вампири... – избухна смях, който секна от раз.

-    Щеше да е добре да поговоря за това, господа, но тук става въпрос за нещо реално и също толкова страшно, неконтролируемо.

-    Добре – обади се началникът – нека пак повторим хората – и той започна да изрежда: Катя, Виктор, жена му, Йорданов, Христов, изчезналия... – всички се спогледаха – Само първите двама са живи и няма опит за покушение...

-    Освен ако няма друг, когото не знаем...

-    Да, да... Но на разпита тя каза нещо, което сега се сетих... А, ето протокола... така... така... – той започна да търси – а, ето: „Между другото, къде е следовател Виктор Петров? Защо не го разпитате? Може да има какво да Ви каже...” Нека го извикаме и попитаме. Може да стане интересно... Искам и нея да разпитаме отново... Поотделно...

© Мария Петрова-Йордано Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Миме, какво стана с историята! Искам продължение... Много ми харесваше!
  • Петинка, коментарът ти хем ме ласкае, хем ме разсмя! Благодаря, че си тук, отново! Поздрави!
  • Студио "Хикс" ряпа да яде!
    Чакам продължението, Миме!
  • Веси, благодаря за милите думи! Коментара като твоя ми дават стимул да пиша и публикувам! Поздрави!
  • Единственото за което не съм съгласна е - "може да стане интересно". Та то вече е достатъчно интересно и интригуващо. Чакам с нетърпението на дете следващата част, Мария. Ти си великолепен разказвач.
  • Дани, удоволствие е, че си тук! Поздрави!
    Веси, толкова мили думи, че не знам какво да ти кажа! А на въпроса, зная ли- за едни малко, за други много... Поздрави!
    Войнов, радвам се, че продължаваш да си сгероите ми! Поздрави!
    Дими, радвам се, че се появи! Много мили думи! Поздрави!
    Хриси, надявам се до последната дума да е така! Поздрави!
    Сириус, поздрав и за теб!
    Приятели, благодаря, че прочетохте и споделихте!
  • Поздрав!
  • 6 и този път! Продължава да ми е интересно! Браво!
  • Професионално написано, точни коментари, нямам какво да кажа, освен да те прегърна и поздравя за таланта и чудесното излъчване.Ще продължавам да те чета с голямо удоволствие! Дими
  • Продължавам да чета.
    До къде ли ще ни отведе кълбото...?
  • Удоволствие е да прочета!
  • Яна, надявам се да е такова до последната дума! Поздрави!
    Нели, важното е, че стигнаха А за предположенията- сега е моментът... Поздрави!
    Благодаря, че сте с мен и героите ми! Поздраи!
  • Е-е-е, докато стигнат до идеята че убиецът е един...
    Браво Мария! Отново съвсем професионално. Дори бихме предположили, че си някоя прикрита следователка от НСС или НСБОП
  • Интересно... става и напрегнато. Поотделно. Чете се с голяма лекота. Завладяваш с всяка една дума и всяка твоя творба!
Предложения
: ??:??