24.01.2018 г., 10:12 ч.

Обърканият 

  Проза » Други
415 1 3
1 мин за четене

          Има нещо измъчено в тона му – селски, груб, първичен, сякаш този човек не живее, не познава красивото, страхува се от чистотата му; най-уютно се чувства в хаоса, там е неговата територия, основана на физически битки, псувни и ужасни обиди.
          Какво гони? Защо не спре на едно място, за да осъзнае дали изобщо нещо е постигнал? Вирее и се блъска, бунтува се срещу всичко, което носи знаците на чистотата. Понесен на смъртна вълна, разбива миниатюрните си шансове да бъде част от съвременния свят.
          Изолирал се е, затворен в тясната си черупка. Мисли си, че помага, но всъщност вреди както на себе си, така и на близките си хора. Объркан е – много объркан, тъжен и неспособен да се справя с житейските си проблеми, срещу които всеки човек се е изправял. Невъзможно е да те подминат – разумно е да ги очакваш.
          Но той ги „посреща“ с пасивна активност, виждам и усещам как се чувства, когато лъсне слабостта му, когато стане ясно, че буксува в калта. В очите му напират срамежливи сълзици, но той е „мъж“, показващ студенина, непоклатимост и „сила“.
          Не мога да го разбера. И не искам. Ако се опитам, знам, че ще ме завлече към тъмния си свят.
          Съществуват такива особени хора – отблъскващи, грубовати, неосъзнати, с които разговорът е невъзможен.
          Или ги избягваш, или те изяждат.
         

© Димитър Драганов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Интересно написано и добре осъзнато.Може би няма как да ги избегнем тези хора,но пък може наистина да се опитаме да ги разберем.Ти,като писател просто си отговорил сам на себе си-не искаш да разбереш.Изборът все пак е наш-дали да ги разбираме,виждаме,да обърнем внимание или просто да ги игнорираме.Всъщност,според мен,дори тези хора сами не могат да се разберат.Може би човек се хваща за познатото,затова не иска да се променя,защото е по-лесно, а понякога и няма кой да му покаже,другото,може би по-трудното,но и по интересното.Не всеки има смелостта да види отвъд себе си,но според мен всеки търси доброто,друг е въпросът,какво разбира под това"Добро".
  • Селянин, не е равнозначно на селяндур, но и с маска и повърностно лустро не се придобива класа.Размисли ме... И за това мъдрият наш народ е казал:
    - Всяка жаба да си знае гьола!
    От друга страна, как да ги избегнеш, когато са навсякъде? Извинявай, Мите, отнесох се!
  • Интересно...
Предложения
: ??:??