11.07.2018 г., 7:56 ч.

Още нашенски 

  Проза » Хумористична
471 2 6
1 мин за четене

Абе, нашата полиция хич я нямало.

Огледай се - и то баш когато те обират - и какво?

Кьорав полицай няма да зърнеш.

А другаде... О, там ще видиш какво означава полицейска работа!

Ей го - бях аз в Париж. Пуша си спокойно, сетне, както си му е редът у нас - хвърлям фаса и, естествено, улучвам близкото дърво, а не кошчето.

Пък до мен цъфна един полицай.

Мърмори що мърмори, аз взех фаса и този път уцелих.

Сетне запалих следващата цигара.

Тъкмо метнах и него фас, а до мен - нов полицай...

 Абе накратко - в Париж има десет хиляди полицаи.

хххх

По улиците на наше село един се разнесе страшен вик. Не вик -направо вопъл. Излетяха навън бабите и дядовците, оцелели след пенсионния мор, и що да видят- по улицата върви крава, ама истинска, и реве ли, реве като скитащ продавач:

       -Мляко, българско млякооооо...-и с фалцет добавя. - И сирене, и кашкавал предлагам...

       Зяпат бабите и дядовците, зяпат малчуганите, оставени на временен гардероб за през лятото, и знаещи, че българското мляко го произвеждат чужденци, зяпат и мълчат. А кравата надава сетни вопли:

       -Мляко, бе хора, българско мляко, натурално, краве... Направо от вимето, дето се вика...Хайде, бе хора , купувайте, че ще умира и аз от град...

       А сетне, уморена и претръпнала, сведе рогата главата и изрева за последно...

- Мляко, сирене, кашкавал български... - гътна се и примирено пропъшка - и говеждо...

     

© Георги Коновски Всички права запазени

Повече - genekinfoblog.wordpress.com

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Лиа!
    Не знам защо съм така урочасан, искам да раздавам смях, пък става една...
  • Аз какво да кажа, освен...милата кравичка! Труден живот и за нас и за добичетата. Много точно описваш реалността ни и понякога човек се смее, но през горчиви сълзи.
  • Благодаря, Лидия!
    Така беше... И надали ще стане...
  • Живяла съм във време, когато и у нас беше като в Париж - за едно изтървано билетче те глобяваха. А вторият текст първо ме разсмя, но после много ме натъжи с реалността си.
  • Благодаря, Силвия!
    Телил съм крави - даже сам. Измъквах телета като тапи от шампанско. Та - познавам ги...
  • Кравите впрочем са много умни животни и добре че не могат да говорят, иначе току виж излезли пред парламента. Поздрави, Георги.
Предложения
: ??:??