23.05.2012 г., 20:46 ч.

От двете страни на огледалото 

  Проза » Други
874 0 8
1 мин за четене

    Запъхтяно се обръщам назад и се поглеждам в огледалото. И несресано някак се заобичвам с очи. Разпилени пера върху коленете ми. Напомнят за ожулени криле.

    Усмивки ухаят по пътя към прилива. Напомнят за прикрито разлистване и теменужки в чужди коси... А тя ме гледа отсреща. Неловко, страхливо... С възхита дори. Протяга ръце в прошепвания. И сълзите ми срещат нейните. И необратимо спомняне задавя душите ни, които едва са започнали да усещат лекотата на питомното...

    Колко дълго не успявах да призная пред себе си, че всъщност се боря със смирението. И колко тежко свеждах очи. Натежали от глина в зениците. Плахото наранява и птиците. А на лицата човешки изписва съдби...

    Закъсняло обичане разстройва младите ù черти. А на мен ми гали самолюбието. Стонове. Изгубени по неоправдани пътеки.

    Мисля те. Знаеш ли? Някак прочел си го, нали? Мисля и за накърнено-ограбената ми женственост. И за бледите ми самоти... И искам да крещя подире ù. Да я догоня и прегърна. Да кажа, че грешно би било да няма охлузвания по страните ù... И че всяка мъка всъщност поощрява. Да прелея от моя нощен трепет в сърцето ù. И от моите вълшебни зори... Да ù призная как се припознавам във въздишките ù. И как странно, но винаги, ще стига до дънни земи и, вкопчена от липса на утрини, ще настоява все напред да върви. Да ù кажа, че съкровените сбъднатости я посрещат, когато осъзнато се върне при себе си. В жълто. И превърне опасенията си в мечти. Смели горчилката. И прости чуждото право на избор...

    И слънцето загърби ощърбеното. И го замени. С жадуване. Със струни. И със зелени очи. Целуната дясна тръпчинка. Едва доловима... Да ù прошепна колко живот ще открие... в несресаното ни заобичване. Зараждащо се от двете огледални страни.

© Ралица Стоева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Огледалните образи и техните парадоксални изображения се завърнаха. Всичките ти разкази Рали неминуемо ми напомнят за ония няколко реда от един твой прекрасен коментар.
  • Пиши, Рали!
  • Влюбен съм в тези думи, Рали
  • Мъдро и красиво!Поздравления!
  • Много поезия има в думите ти, винаги съм ти го казвала. Красиви са и същевременно са като пъзел, в който е изрисувана нечия душа, остава само да го подредиш, за да го разгадаеш. Сигурно това е предизвикателството, което ме кара да се връщам към написаното от теб...
    Радвам се, че се върна, удоволствие си!
  • Чета вече няколко пъти...
    Липсваха ми думите ти!
    Съвсем същите са си... невероятни, красиви, дълбоки и търсещи!
    Радвам се да те видя, Рали!




  • Поздравления за таланта и силата на думите ти!
  • Рали, толкова поетизъм и емоция! Обичам да те чета!
Предложения
: ??:??