8.12.2022 г., 13:58 ч.

 Озарения 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
331 3 6
Произведение от няколко части
  •   331 
    Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
  •   291 
    Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
1 мин за четене

 

  • Образованост и духовност не са тъждествени понятия. На добротата не ѝ се присъждат научни звания и степени.
  • Истинската доброта е безшумно деяние. Тя не познава користта.
  • Моят критерий за добро ли? Слово и дело, които будят радост в душата. Има обаче хора, които са радостни и щастливи, когато навредят някому, и то съзнателно.
  • Най-висшата добродетел на душата ли? Да съумява да различи добро от зло.
  • Доста често проявите на зло са израз на страх и безпомощност, отколкото на ненаситно Его.  
  • Срещите с хора, с книги, с произведения на изкуството са пътни знаци за душата.
  • Изворът на светлината в ума е в чистата душа.
  • Кръпките по човешката душа се закърпват с дарено доверие, но то не се дава назаем. Когато веднъж е загубено, трудно се печели повторно.
  • Човешката душа се закърмя с доверие в майчината прегръдка под бащина стряха.
  • Уважаваме другите толкова, колкото уважаваме себе си. И обратно.
  • Изворът на надеждата е в убедеността ни във висшата справедливост.Тя наистина съществува.  
  • Някои хора живеят повече живот в собственото си въображение, отколкото в реалността. Едни от тях са истински творци, а другите – шизофреници или най-малкото параноици.
  • Тишината на ума е най-великото постижение на човешката душа.
  • Една от най-разрушителните злини, която може да ни сполети, е някой да „яде“ времето ни. Проявите на духовно /енергийно/ хищничество са невидими, а последствията от тях са сполетелите ни болести и нещастия. А има и хора, които се самоизяждат.
  •  Ако в едно партньорство правото винаги е на страната на единия, и двамата не са на „ти“ със себе си, с любовта пък, изобщо.  

 

Самадхи

» следваща част...

© Гюлсер Мазлум Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ти, Петър! Вероятно си наясно колко много усилия и знания са ни нужни, за да се потапяпе отвреме навреме в тази тишина!
  • Съгласен съм, и е чудесно казано: тишината на ума. Това не е само исихазъм и нирвана, а и още отвъд. 👍
  • Катя, г-н Станев, Георги, благодаря ви за гостуването тук, на Галя и Младен също за "любими"! Весели Коледни празници! Пожелавам ви здраве и много радостни изненади през новата 2023 година! И творческо вдъхновение, разбира се!
  • Харесаха ми.
  • Мъдри наблюдения!
    Поздравления, Самадхи!
  • Интересни.
Предложения
: ??:??