30.07.2009 г., 0:16 ч.

Парите са всичко, колкото и да не ни харесва 

  Проза » Други
2457 0 5
1 мин за четене

Кой излъга, когато каза, че парите не купували чувствата? Без малко успя да ме заблуди, че е така. Но мога да докажа, че това е една долна лъжа, която заблуждава много хора, включително мен.
Пари - едни хартийки, нали? Можеш да ги пипнеш, да ги усетиш, помиришеш... а чувствата, не - те се чувстват. Има голяма разлика, НО, има едно голямо НО, което променя много неща.
Защо тогава парите осигоряват спокойствие - купуват добрия ти сън. Защо една нова дреха те кара да се чувстваш щастлив и те разсейва от проблемите, колкото и банално, смешно и нелепо да звучи, е така! Защо, когато получим подарък, се радваме, само не казвайте, че е от жеста, защото същият този жест е направен благодарение на тези хартийки и монетки - парите. Мога да продължавам така много, а и дори само това да са доказателствата ми, малко ли ви се струват, или пък незначителни?
За да се забавляваш, да се поглезиш и да си доставиш удоволствие, също ти трябват пари. Всичко, животът ни, душата  е неизбежно свързан с тях. Ако искаме да живеем, ни трябват пари. Когато се разболееш, ти трябват пари. Пари, пари и само пари! Така ужасно ми звучи, защото аз не харесвам парите, даже ги мразя, защото водят до неприятности и ни притежават. Точно така, парите притежават хората, човешкият живот дори има цена - храната, която си купува всеки ден, е най-малката цена. Само въздуха, който дишаме, все още не си плащаме, ако не се лъжа, е така. Но и за това има време.
Ако можех да изгоря тези ядове, спорове, сълзи, къвги, завист и както искате още ги наречете, хората щяха да притежават това, от което имат нужда - една голяма безгрижна усмивка!

© Маги Петкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • До някъде имаш право. За хората парите са нещо важно. Моята мечта е да съм богат, още от малък си мечтая да имам пари, за да мога да смажа враговете си. Но сега когато съм на 23 - осъзнавам, че обичам парите, но когато са лесни. Ако се трудиш за тях, значи си пропиляваш младостта и няма да усетиш, кога си живял.
  • ...не бързаш ли, цветенце?
    http://www.youtube.com/watch?v=tti9xGZhHq4
  • Не казвам, че без удобства не можеш да се усмихнеш безгрижно. Можеш естествено. Искам да кажа, че сме пряко свързани и зависими от тях и целият ни живот се върти около тях.
  • И все пак, ако парите бяха пътя към щастието, богатите хора щяха да са най-щастливи, а точно най-богатите са най-нещастни и най-депресирани. Колко пари ти трябват на теб, за да си щастлива, нужни ли са ти лукс и удобство, без тях не можеш ли да се усмихнеш безгрижно? Например си седиш на пейката в парка с твоите приятели и просто си говорите, смеете се, това е начина да забравиш проблемите и да се радваш на живота... А ако имаш много пари, няма как да си сигурен дали хората около теб те харесват или само те използват, това не е щастие.
    Всички работят и да, трябват ти пари, за да живееш, но по същата логика ти трябва и вода, за да живееш, дай сега да кажем, че водата е нещо зло, защото сме зависими от него... Глупости!!! Сигурен съм, че и ти го разбираш
  • Дълбоко се лъжеш ако си мислиш, че парите купуват добрият сън. Напротив - развалят го. Ще поживееш ще видиш.
Предложения
: ??:??