13.06.2018 г., 1:25 ч.

Петлите си кукуригат 

  Проза » Други
789 0 3
2 мин за четене

Като сантиментална натура все съм се заслушвала в славеевите песни и чуруличканията, а не в кукуригането и магарешките ревове. И затова допреди няколко минути наивно вярвах, че петлите кукуригат на разсъмване – нали така и по приказките пише, и по всичко, първи петли и т.н.

 

Та кибя си тука аз, в покрайнините на София, и ми кукуригат петли в 01:00 през нощта:) Тъмно е, с нож да го режеш тъмното. Не знам какво им има, дали това е нормалното им поведение, дали страдат от нарушения на режима на съня, дали някой петел е шизо или ламБите им приличат на сънце – но си кукурига един агент много всеотдайно и натрапчиво, тип „куу-ку-гууууррр!“. Ако ставах по първи петли, сега щях да не си лягам:)

 

Но кой го знае тоя петел, може пък някаква лична драма да преживява. Любимата му кокошка му изневерила със сина му, примерно – е тва не е ли за кукуригане? Или пък петелът да знае, че господата са си взели нов расов левент, който да потъпква кокошките - и на дъртия тъпкач скоро ще му клъцнат гръцмуля ей така, след толкова години всеотдайна работа, само за едната супа, да му се не види! А онодените от него кокошки ще си останат, нали, щото снасяли били… Как да не закукуригаш без време?!

 

В тази връзка се присетих за една новина, която прочетох наскоро – в Грузия някаква птицеферма изхвърлила „развалени“ (с изтекъл срок) яйца на сметището. Там яйцата видимо ги пекло слънце, може и процесите на разложение отдолу да са добавили топлина, но, каквато и да е причината за топлото, в резултат яйцата се измътили и се излюпили пилци. Мнооого пилци! Ама много-много, голямо пи-пи-пи.

 

Някакви местни си били събрали, квот хванат от популацията – щото, нали, вересията си е жива печалба;) Ама по-усърдно криещите се пилци на това сметище сигурно ще си останат и ще се размножат :D

 

Ето това ще е гласът на природата, флашмоб срещу човешките сметища:) Представете си куу-ку-ри-гуу! денонощно оттам:) Зов за внимание някакъв. Щото, нали, цял курник си имаш, ама нЕма кой да те види. Трябва да си поканиш свидетели, да отбележат какъв си герой, мъжкар, победител;) И това от петима петли наведнъж, всеки със свой отбор мажоретки!

 

Дали ще се въздържат да кукуригат? Ами не, такава програма не им е заложена в гените от нищо;) Дали ще им е кеф да кукуригат?.. Определено да, друго си е да си викаш нагло и безогледно белята на гъза, особено ако си върл мачо, какъвто е всеки заслужаващ споменаване петел;)

 

На сметището от липса на храна със сигурност няма да страдат…

 

P.S.: Сега е 01:57 и онзи шантавият пак изкукурига... Да не е назначен на кръгъл час?

© Ксения Соболева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Всъщност, около полунощ кукуригат първи петли, така че мачо си е съвсем наред.
    Аз обаче, живо се заинтересувах от грузинските яйца. От там може да излезе разказ. 😆👍
  • Вече доста време мина, катаклизъм не се случи. Може би е време да признаем, че петлите също могат да имат душевни кризи
  • Що кибиш, а не спиш в 1ч
    Петлите май кукуригат и по никое време, ако предчувстват земетресение, затъмнение или някакъв друг катаклизъм.
Предложения
: ??:??