Имало едно време един грозен и глупав селянин. Жените го избягвали заради външният му вид, а мъжете се присмивали на глупостите, които говорел. Животът му бил ужасен Дочул селянинът, че има стара, но добра магьосница. Помагала на хората. Решил да я посети, за да получи от нея съвет. Понеже бил беден продал най-ценното, което притежавал. Едно слабо и болнаво магаре за което получил един грош.Така стиснал богатството си в ръка, той отишъл при вещицата.
- Знам за какво си дошъл. Мога да ти помогна само за външният вид. Акъл не мога да ти дам, защото това е божа работа. – промърморила тя.
- Беден съм. Имам само един грош. – признал си селянина.
- Ще ти помогна от добро сърце. Ако и ти си добър човек един ден ще ми се отплатиш за услугата. – отговорила му тя.
След това му подала сребърен пръстен. Когато грозният мъж го сложил на ръката си в миг се превърнал в млад и привлекателен.
- Моят съвет към теб е по-често да се усмихваш. Така ще изглеждаш по-дружелюбен и ще печелиш доверие. – казала му на прощаване вещицата.
Прибрал се в къщи селянина. Цяла нощ тренирал пред огледалото как да се усмихва и общува с хората. После доволен легнал и заспал.
На другият ден тръгнал към царският дворец. С това красиво лице вече не заслужавал да живее като бедняк. Дори се размечтал как ще прелъсти царската дъщеря и как един ден ще седне на трона. По пътя откраднал един кон. В дисагите му открил няколко жълтици, които бързо похарчил за скъпи дрехи.
В двореца се представил като странник идващ от далечни земи, притежаващ невероятни знания и умения.
- Велики и могъщи, Кралю! Желая да служа на вас най-покорно и честно. Може би след време ще ми дадете за съпруга вашата дъщеря. Един ден трябва да управлявам аз. – заявил смело селянина, усмихвайки се широко и дружелюбно.
Владетелят бил изумен от речта на непознатия млад мъж. Никой не бил се осмелил да предяви претенции към властта.
„Този е голям глупак. Заслужава единствено тъмница.” – помислил си раздразнен краля.
- И защо мислиш, че ще изпълня желанията ти, почтени младежо? – попитал го той.
- Защото ще кажа на всички, че вие сте убил брат си, за да наследите престола. – заявил още по-усмихнат селянина.
Владетелят подскочил разгневен. Такова безочие не бил очаквал. Придворните в залата започнали да шушукат смутени.
- Това е невероятна лъжа! Всички знаят, че брат ми загина по време на лов. Аз дори не присъствах там.
- Може би е така Кралю, но когато една полуистина се повтори няколко пъти тя се превръща в чиста истина. След време, кой ще ви повярва?
В залата шепота на придворните се превърнал във викове, а стражата се запътила да арестува наглия изнудвач.
- Спрете! – извикал властно кралят. Той осъзнавал, че ако го хвърли в тъмница ще подхрани изречената лъжа и затова решил друго.
- Назначавам те като първи кралски вестоносец! Това е най-престижната длъжност и ти ще я изпълняваш. - подсмихнал се лукаво владетелят. Всъщност в момента я бил измислил, а и вече знаел как ще се спаси от наглия младеж.
Изминали няколко дни и владетелят го извикал при себе си за важна задача.
- Изпращам те в Гората на забравата. Там е царството на феите. Искам да предадеш тази покана на техния принц. Организирам тържество по случай рожденият ден на моята съпруга и искам той да присъства. Това е знак за нашите мирни взаимоотношения.
Зарадвал се селянинът, че такава важна задача е възложена точно на него. Започнал да мечтае как принцът на феите го засипва с почести и подаръци. Как го кани на неговата маса и го запознава с красивата си дъщеря. Изобщо не забелязал презрителната усмивка на своя коварен владетел.
Всичко било лъжа. В Гората на забравата не живеели феи. Хората я избягвали, защото който влезел в нея губел разсъдъка си и забравял всичко.
Селянинът изобщо не се досетил, защото бил глупав и необразован. В ранни зори яхнал най-породистия кон и напуснал двореца. Повече никой не го видял и чул.
Само магьосницата понякога се сещала за него. Надявала се да е щастлив, да има добро семейство и хубав живот. Може би някой ден щял да я посети и да й се отблагодари щедро за пръстена. Предполагала, че е почтен човек.
© Катя Иванова Всички права запазени
И аз съм ти фенка.