4.12.2007 г., 14:00 ч.

Помниш ли? - Не помня. 

  Проза » Други
1884 1 7
2 мин за четене
 

 

Преплетени копнежи се лутат в душата. Като разбъркана мозайка, която чака да я наредиш. А парчетата ранени са... като утайка, стигнала до дъното. Смея се. Смея се на себе си. Смея ли? Смея ли да нарисувам цялата? Тишина и писъци в едно. Засилват ме. Засилвам се и скачам. Нека падна. Нека...

   Кураж ли съм? Мираж... Спомени за неизживяно щастие. Само дразнещ пясък в обувките, който да те чопли и напомня. Помниш ли? Не помня. Не помня теб... и нас не помня. И себе си. Недей. Обърни се и тръгни.

Лачените ми обувки са ожулени. Липсва ми стария им блясък, а гарванът все така иска да свие гнездо в косите ми. Искаш ли да се престорим, че не сме? Само вятърът и звуци... Аз няма да говоря. Ти ще гледаш в тъмното. Аз ще си представя, че съм надалеч, а ти ще си представиш, че ме няма... Няма ме. Винаги ли ме е нямало?

    Клетвата е като алегорията. Натоварваш я с характеристики, които не са и присъщи. А чистотата на усещанията съществува само в началото. Във всяко начало. След това сетивата ти се притъпяват. Смехът не е смях, а сълзите не са моите. Има само сън. Сън без сънуване. Мечтаеш ли понякога? Аз...

Губя се в мъглите. Губя се във смислите. В мислите... Обичам стъпки в пясъка. Напомнят ми на споделеност. Погали ме. Погали ме бързо, докато нямам сила да върна ръката ти. Или докато все още не искам да я върна.

Мислех си. Мислех за връщането. За новото-старо. Не усещам ръцете си. Тонове стонове... Разтегнати, разтеглени и заседнали там някъде. Нека ги изстена. И с изстенването да се свърша...

Не обичам куклите. Не обичам кукления театър. Обичам писмата. Обичах писмата ти. Може би през цялото време съм обичала тях, а не теб. Теб. Изричам го. Чуваш ли - изричам го: теб! Какво е теб? Какво е в теб? Кой е теб? Как звучи теб? Как звучи теб изречено от мен?... Мен. Да, мисля, че я познавам. Засичала съм я наоколо. Струва ми се симпатична...

  Не говори. Мисля, че не харесвам думите. Може би, защото толкова държа на тях. Държа да ги чуя. Държах. Държах и на числата. И на датите. Държах и малко момиченце за ръка. И тя ми каза:

 - Не се връщай!

 - Това е нещото, което най-много искам.

   И се върнах. Мислиш ли, че трябваше да я послушам?...

© Ралица Стоева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • ...
    "Тонове стонове... Разтегнати, разтеглени и заседнали там някъде. Нека ги изстена. И с изстенването да се свърша..."

    Не... не е трябвало...
    _______
    липсват ми думите ти...
  • Пишеш страхотно!
  • Настръхващо!
  • Успя да си спечелиш интереса ми. Действително, в прозата ти се залага до голяма степен на поетични елементи. Което обожавам като стил. Ще те чета с удоволствие и занапред, пиши! Когато ги има тези преливащи емоции.. пиши.
  • Чувства, за които не може да говориш, дори да дишаш, а ти остава просто да пишеш. Те са толкова на дълбоко, че не може да ги видиш, а просто да ги усетиш. Хубава творба.
  • Не, иначе нямаше да го напишеш по-добре! Поздрав!
  • "Погали ме бързо, докато нямам сила да върна ръката ти. Или докато все още не искам да я върна."
    Много близко усещане!
    Красиво!
Предложения
: ??:??