10.03.2009 г., 14:47 ч.

Поучителната история на Големия Мечок 

  Проза » Хумористична
1146 0 3
3 мин за четене

                              Поучителната история на Големия Мечок

         Както можеше да се очаква и тази история започва в едно слънчево утро, когато жадувате по-скоро за урагани или поне за скучен мрачен дъждец, който да оправдава едно блажено сутрешно мързелуване по юргана. Но, както споменахме, времето беше хубаво и принц Родион Дерменджи пак беше махмурлия. Това състояние, по принцип, беше привично за него и скромния му приятелски кръг, но специално в тоя случай беше и обосновано на практика. Днес принц Родион трябваше да се жени, следователно (или по-скоро предшестващо) се бе напил по случай повода като казак, какъвто всъщност си беше. Трябва да се отбележи, че той изключително тежко приемаше перспективата да се обвърже в законен съюз с някоя прекрасна принцеса, която да ограничи редовните забежки до селската кръчма и жената на кръчмаря, дъщерите на кръчмаря, както и всяка достатъчно лековата или лековерна девойка в околността. Но за съжаление нямаше как да избегне тази тъжна перспектива, тъй като беше обречен да се ожени за най-красивата принцеса на света още с раждането си от една шашава фея кръстница, която по онова време се шматкаше из царството и правеше наляво-надясно добрини, от които хората и до днес страдаха. Най-яркият пример за това беше един нещастен дядка, който на младини бе имал нещастието да се сблъска с добротворския ентусиазъм на феята и цял живот си мечтаеше за омлет, тъй като кокошките му вече 50 години снасяха само златни яйца.
          Но да се върнем към нашия страдащ от махмурлук принц, който последва прастарата максима, че клин клин избива и надигна от сутринта бутилката с водка. До обяд вече се беше докарал до онова блажено скотско състояние, което му позволяваше да посрещне с бодро безразличие всеки каприз на съдбата. Поради тази причинност, Родион се изтъпани пред олтара смело само по гащи и един свлечен дамски чорап (който до вчера бе принадлежал на палавата кръчмарка, докато принца не реши, че ще е безкрайно забавно да изиграе нещо средно между казачок и канкан с жартиери за всеобщо забавление). За жалост снощната оригиналност на това екстравагантно облекло се бе изпарила под обедното слънце и по настоящем всички зяпаха като втрещени младоженеца. И тъй като всички си бяха глътнали езиците от шок, на принц Родион му доскуча, в следствие на което се свлече до олтара и заспа дълбоко като мечка зимен сън.
           Когато се събуди, се оказа неприятно изненадан, тъй като междувременно бе влязла в сила една допълнителна клауза, характерна за всеки стандартен договор за орисване. Става дума за графата: нанесени вреди и пропуснати ползи. И тъй като принцът бе пропуснал своята полза: да се ожени за прекрасната принцеса, бе разстроил и без това крехкото магическо равновесие и бе осъден от Висшия Балансов Съвет на мече съществуване, докато не се намери някоя заблудена принцеса да го размагьоса (нещо, от което принца се боеше ужасно).
          За това и като един разумен мечок, той хвана гората – завърши разказа си принц Руди. - И така се озовах при вас. И понеже съдбата обича да се гаври, пак се забърках с проклети феи!!!
            И докато аз мислено го потупвах съчувствено по рамото, феята Гладиолина (моята истерична гостенка) извиси възмутен фалцет:
            - Ти пък да не си мислиш, че на нас ни е много приятно да го работим това!!! Да не мислиш, че имаме право да си избираме професията!!! Знаеш ли изобщо как се става фея-кръстница!!!
           Това и аз не го знаех и за това й налях една вишновка да се успокои, за да може да ни разкаже как точно се става Фея-Кръстница.



Ако и вие искате да узнаете през какво трябва да минете, за да станете лицензирана фея кръстница, то ще разберете в следващата публикация (ако я прочетете де).

© Калина Градинарова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Имаш талант, Калина, развивай го!
  • Ами значи ще се допитам до твоя опит за повече достоверност
  • Клин, клин избива, ли? - "Седма бира пия вече, ама не мога да изтрезнея!?!?"
    Карал съм (като малък) курсове за врачка и имам понятие за тези работи с феите орисници. Да занеш преувеличават
Предложения
: ??:??