30.04.2011 г., 23:08 ч.

Пред риск - V 

  Проза » Фантастика и фентъзи
1240 0 12
6 мин за четене

 

  Призори сънят на Ани Вътева стана неспокоен. Тя започна да се мята в спалнята и да бълнува. Събуди се от собствения си плач. Съпругът й не беше в стаята. Жената се подпря на възглавницата и с мъка седна. Усети, че плодът в утробата й я ритна няколко пъти. Това малко я поуспокои и тя с усилие успя да се изправи и да се запъти към банята. Леко й се зави свят. Помисли си, че кръвното й налягане е паднало и не е зле да изпие един айрян и да закуси. Отвори вратата и направо се спъна в тялото на съпруга си. Извика, падайки върху него.

 

***

  -Ойл, бързо! Имам сигнал, че нашата надежда на Земята е в опасност – професор Вътев, чиито опити наблюдаваме от известно време, преди малко е припаднал! – притеснено Ейл посочи на съпланетника си неспокойно мигащите светлинки на сто и първата си антенка.

  -Веднага пренасочвам енергията. Приготви се, Ейл!

 

***

  -Спокойно, госпожо! Съпругът ви ме извика преди петнадесетина минути, сигурно му е било лошо – един млад и твърде едър човек, който едва се побираше в бялата си престилка, подхвана Ани Вътева и я положи на дивана, а след това, заедно с друг мъж, също облечен като лекар, започна да масажира гърдите на съпруга й.

  -Но как влязохте? Нали беше заключено? – учуди се жената.

  -Намерихме външната врата отворена – сигурно професорът, след като ни се е обадил, я е оставил открехната – убедително отговори единият лекар.

  Вътев задиша тежко и започна да се съвзема.

  -Ето, госпожо - няма нищо страшно, съпругът ви вече е добре и ние ще го закараме до болницата, а след това и в неговата лаборатория - в Академията. Престанете да се тревожите! Стажанти сме на лекуващия ви лекар – не ни гледайте толкова учудено! От няколко дни помагаме на доктор  Белев и затова досега не сте ни виждала – обясни по-едрият човек.

  -Но какво е заболяването на мъжа ми? Защо бе припаднал?

  -Лек инфаркт, но вече лошото отмина. Той е добре – бъдете спокойна – опита се да вдъхне кураж на жената единият от стажантите.

  -По-скоро да го закараме в болницата! – разбърза се госпожа Вътева, защото „инфаркт”, макар и „лек”, на нея й прозвуча много страшно. Все пак се сети да попита:

  -Колко ви дължа за грижите?

  -Всичко ще уредим, не се безпокойте – нали мъжът ви има здравна осигуровка! – усмихна се здравенякът  и побърза да преведе Вътев в приличен вид. Веднага, за учудване на съпругата, се ориентира къде се намират дрехите му и умело облече професора  с официалния му костюм, но не му сложи вратовръзката, а остави ризата и сакото разкопчани.

  -Ще се обадите ли на майка си, госпожо? Нека да ви погостува, защото не е добре да оставате сама в това особено положение – предложи по-дребничкият медик.

  -Да, разбира се – спокойно каза Ани Вътева.

  Всичко започна да й изглежда съвсем естествено. Но се сети, че покрай инфаркта на баща си и последвалото  лечение даде като дарение на един от кардиолозите няколко хиляди лева, защото в болницата така й представиха нещата, че нямаше как да постъпи по друг начин, ако желаеше близкият й да се оправи. Сега защо ли не й искаха пари? Скоро забрави и затова. Вече нищо не я притесняваше.

 ***

  -Студентът, който снощи си приказваше в градината със своята съученичка, е най-подходящ за сътрудник на професор Вътев. Ойл, ти разбра, че всички специалисти по осъзнаване и бърз напредък от нашата планета Пейл, след направените проучвания сред милиони души на Земята, достигнаха до този извод. Сега трябва да измислим как да запознаем младежа с професора по най-естествения начин.

  -Да измислим! Ха, ха, ха! Защо употребяваш множествено число, Ейл? С тебе отдавна се знаем  – единият от нас си пада по командите, а другият – по мисленето и действието. Шегаджия си, Ейли – Пейли!

Следва продължение

© Росица Танчева Всички права запазени

Авторът е забранил гласуването.
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Плами, благодаря за интереса! Днес, на 05.06., публикувах в сайта 17-ти и 18-ти откъс от втората част на романа "Осъзнаване". Поздрав!
  • Роси, надявам се, че ще публикуваш продълженията - както на романа "Осъзнаване", така и на "Пред риск". Поздрави!!!
  • Благодаря, Борко!
  • Поздрав!
  • Благодаря, Ивон! Аз хубаво ги заплитам, ама да видим как ще ги разплитам!
  • Добре ги заплиташ, Роси!С поздравления!
  • Есен, Илиана, Силви, Николина, Водолея и Дочка, благодаря ви! Ники, не съм гледала сериала, за който ти споменаваш, но ме заинтригува и ще го потърся.
  • Даа...Извънземна медицина...Мълниеносна Бърза помощ...И съвсем безплатно
  • И да видим какво ще стане после....
  • Росе,започвам да чета поне за трети път и все нещо ме връхлита,е...най - накрая прочетох с кеф и наслада. Цялата история ми напомня на Розуел, едно сериалче,много го уважавам както и да е,обичам да те чета и чакам номер 6 а за оценката,пробвах пак, но не стана
  • Веска, Светлана и Илко, благодаря за отзивите и оценките ви, подтикващи към развихряне на фантазията и към писане! Ники, благодаря за оценката!
  • Умееш да интригуваш! Поздравления, Роси!
Предложения
: ??:??