11.12.2006 г., 8:49 ч.

ПРЕДСКАЗАНИЕТО (посвещавам на Ст.Кръстев - cefules) 

  Проза
863 0 5
4 мин за четене

 

Кероа седеше, опрял гръб на самотен бор всред полето и се потеше. Току, нервно поглеждаше към часовника на дясната си ръка и после с бързо движение обърсваше капките на челото с ръкава си. Лявата му ръка стоеше пред гърдите и стискаше метална плочка. Сребърната гравюра висеше там от седемнайсет години. Кероа се облегна на ствола и издиша тежко. После затвори очи и се понесе към миналото...

 

Училището, Моли, тайното им скривалище в Номския лес, абитюренския бал, ГЛЕДАЧКАТА... Първата им среща, докосването на ръцете им, балът... ЯСНОВИДКАТА!

 

"Ах, тази  вещица!" – помисли си Кероа, погледна към часовника и обърса потта си.

Беше прекалено жаден вече, но наближаваше часът! Нямаше да мръдне от местото си.

Разтвори длан и за хиляден път прочете написаното 09.09.1999 – 16:46h”.

Оставаха му около шест минути живот, според Гадателката...

Но той не знаеше случай, в който да е сбъркала! След бала бе ходил десетки пъти при нея за съвет и винаги се удивляваше в последствие. И за баща му, и за децата му... и за Моли!

"Ех, поне децата отраснаха и ще се оправят" – помисли си Кероа и обърса потта от челото си – "Пък може и веднъж поне да сбърка тази..."

Погледна към камиона, който караше от десет години и се изплю. Как ли не, се бе опитал да се измъкне от днешния курс, но накрая реши да се държи мъжки и пое, макар и по страничните от големите магистрали пътища.

"Какво толкова може да стане, в предсказанието бе казано “при автомобилна катастрофа”, ето поседнал съм далеч от пътя, чакам още пет минути и тръгвам! Какво толкова! Вещица!" – Кероа погледна към часовника обърса се машинално и задряма...

 

Огромният камион се носеше диво по правият път, а в кабината му ехтяха стотици децибели. Шофьорът си припяваше заедно с Роб и току надигаше от бутилката...

“Брейкинг дъ уол, брейкинг дъ уол...” за пореден път крещеше Халфорд, а в задната част на каросерията последните два болта се скъсаха със звън и гумата пое по своя собствена траектория през полето... Камиона се завъртя от усукването на каросерията и изхвърча в близкото езеро.

 

Кероа  сънуваше... Всяка фибра в него крещеше за живот. Пясъкът в часовникът му обаче бе на привършване и нямаше кой да го обърне... Кероа сънуваше пясъчна лавина, опитваща се да го затрупа и се чудеше, защо краката му не го слушат...  Пясъкът свистеше и хрущеше зловещо и Кероа стреснато отвори очи. Последното нещо, което видя в живота си бе огромна черна гума. Часът бе 16:46 на девети септември  1999г.

 

© Атанас Коев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • има, но не мисля да пиша повече...
    не ми допада...
    иначе наистина има история и преди, и след...
  • Заинтригуващо, като начало на поглед към един изминал живот. Може би ще има още?
  • Но, представи си, че човек си харесва всичко което пише, тогава щеше да "ощети" критиците, така че това че не ти "допада твърде" е просто хубаво и не е беда!
  • на мен не ми допада твърде...
    но такъв се получи... пиша направо в прозорчето за публикуване.
  • Да...хареса ми и аз те поздравявам! Slaveya
Предложения
: ??:??