24.07.2018 г., 7:36 ч.

Преход 

  Проза » Хумористична
464 1 9
2 мин за четене

Ей,  вече маса години прехождаме. Накъде - не знаем. Опитахме се да попитаме, но ни обясниха, че по време на движение с шофьора не се говори. Още повече, че нашите водачи са отдавна на дистанционно управление. Знаем-там, където отиваме, от чешмите ще тече мед и масло. И няма да има с какво да се измием.Но и немити ще сме щастливи.

Понятието дълг стана единствено финансово понятие, любовта - платена стока. Пенсионерите имат телефони, но само будилниците им звънят.  Понякога ще мине някой внук, ще рече: „Здрасти, дядо. Дадоха ли пенсията?" и пак ще ги остави да оцеляват в условията на реалния дарвинизъм.

Нарастват магьосниците и шаманите, които въртят реалността около пръста със заклинанията „Сполука!", „Времето е наше'' , „Вервайте ми!", „Аз съм прост и вие сте прости, затова се разбираме“…

Платени идиотолози ни изнасят сказки, започващи с думите „Падаше  ланшният сняг..." и разпръскват идеите си по въздушно-капков път. Вече въведоха ред в политиката, но никой не желае да оправи хаоса на пазара. Пък и какъв пазар - пари няма!

Затова продължават да искат заеми от наше име. Горе-долу в такъв диалог: „Колко сте?", „Осем милиона… бяхме", „Ето ви толкова и толкова...", „Дайте още, не съм сам! И партньорите искат!"

Новата дегенерация успешно колонизира собствената си страна. Успя даже да изнесе чертата на бедността зад линията на жълтите павета. Затруднява се единствено с водачеството по пътя - вървяхме към пазар, вече сме на битака.

Изхвърлени…

Но пак сме първи. Преди надминавахме Африка по брой вождове, сега по различни президенти на фирми, партии, съюзи, коалиции и какво не, изпреварихме двета Америки плюс Африка и Азия. Да не говорим за професионалните политици, изпълзяващи като хлебарки от цепнатините на ежедневието. Явно ще трябва да правим изборите на нудистки плаж - там поне се вижда кой какво може и кой какво иска.

А ние ще продължаваме прехода. Защото още древните за забелязали, че целта е нищо, движението всичко. Пък и ние знаем как е в живота. Свие те домашно разстройство, бързаш, гърчиш се, стигаш ... А там - удоволствие и удоволствие. Ако стигнеш навреме.

Абе какво да ви кажа - преход!

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

И друго интересно -  https://genekinfoblog.wordpress.com/

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ааа, вече немити не може- 2020! При този "биологичен преход" нудистки плажове има, но нудистите - със скафандри.. Генек, не е по темата, но съм те захванала тази вечер, както Иванчо четеше "Хамлет"...
  • Благодаря, Костадине!
  • С Марияна.Георги пак го поднасяш(право куме в очите).Не знам,нямам думи.
  • Благодаря, Светулке, Мария!
    Ох, млада си, Светулке, има още бая десетилетия да те развеждат из Прехода...
  • Актуално, злободневно, с тънък анализиращ сарказъм, подканящ към мислене овчедушно застиналите маси, наречени народ! Абе - преход!
    Стискам ти ръката, Генек!
  • Ама ние ритмите и редичките не ги стягаме, те сами си идват и си ги записваме,като теб, само че друг формат. Прехода като че ли мина вече, сега си караме капитализЪма, дето не си го изживяхме, когато му беше времето.
  • Благодаря, Мариана!
  • Благодаря, Лиа!
    Но аз не мисля. Идва нещо и аз го записвам. Толкова... Не съм поет, та да редя стройни редички и стягам рими и ритми...
  • Пак си точен в целта! Георги винаги е добре човек да помисли над творбите ти.
Предложения
: ??:??