7.03.2023 г., 6:25 ч.

Приказка за злодеите 

  Проза » Други
497 0 1
2 мин за четене

Всеки истински злодей си мечтае, целият свят да е единствено и само негов, за да го управлява, както си му харесва. Проблемът е, че злодеите са няколко, светът все е разделен на някакви зони, които преминават ту към един, ту към друг и не може да се установи пълно и цялостно господство.
Та, в един такъв свят, се събрали четиримата най-големи злодеи, въпреки че се мразели и били съперници, все пак имали една и съща цел, а работата не вървяла на добре, защото простосмъртните хора много се размножили, а понякога дори били и щастливи.
- Трябва да намалим популацията! - казал първият - Огромната паплач гълта много ресурси и замърсява средата.
- Това го знаем! - казал вторият - Войни, бедност и болести, какво друго предлагаш?
- Световна ядрена война не е за предпочитане, защото е неуправляема и ще ни е трудно да оцелеем -    казал третият.
- Но локалните конфликти са неефикасни. Пандемиите не действат избирателно, а морят наред. Повишаването на цените е до определена граница, после идва законът на улицата, падат изгодните ни правителства и ни се създават проблеми - казал четвъртият.
И започнали да умуват.
- Аз създадох илюзията, че тълпата може да управлява отдолу, така наречената демокрация. Създадох партиите, лека имитация на различност, лесни за манипулиране, защото лидерите им са продажни и алчни.
- Аз създадох пазарната икономика, която уж се саморегулира, но е ясно, че цените вървят само нагоре, заплатите няма начин да ги догонят.
- Аз създадох съдебната система, тя закриля престъпниците, а жертвите, така или иначе са си отишли, пари не плащат.
- Аз създадох фармацията. Тя не лекува, а само поддържа болните, за да може да печели. Пуснах и няколко пандемии, но ефектът е епизодичен. Няма как, изведнъж да изчезне поне половината човечество.  Банките също дерат с такси и лихви, обедняването си е обедняване, но също има някаква инертност, която много ме дразни. Предлагам да си разделим света на четири. Но трябва да измислим бърз и лесен начин, да го поразчистим.
   Замислили се злодеите. Първият казал:
- Трябва да направим така, че хората да станат бездушни, безлични, безразлични, егоистични и лишени от емоционалност.
- Това е лесно! - казал вторият.
- Средствата за масова информация! - сетил се третият.
- Да, чудесно е, но трябва да действаме в синхрон! - казал четвъртият.
Те се усмихнали и си стиснали ръцете.
   Човечеството изпростяло, затъпяло, загрубяло и най-ужасното, загубило своята човечност. Деца не се раждали, на никой не му се занимавало с отглеждането им, хората остарявали, а след тях не оставало нищо.
Планът на злодеите действал перфектно.
Но не забелязали, че към перфектният им свят, лети огромен астероид. Той разцепил планетата им на четири части, точно както им се искало. Разбира се, това била зловеща символика, защото и злодеите не оцелели. И настъпил мир.
Това е приказката за злодеите, а поуката си я направете сами.

© Георги Стоянов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Демек, вселената им го... треснала!!!
    Абе, никога няма пълно щастие.
Предложения
: ??:??