11.01.2021 г., 10:47 ч.

Продавачи на мечти - въздушни акробати 

  Проза » Други
272 6 12
4 мин за четене

Доскоро собственикът на Amazon.com Джеф Безос беше най-богатия човек - в момента неговото състояние се оценява на около 184 млрд. долара. А на първо място е Илон Мъск, вече най-богатия човек в света с нетни активи за над 185 милиарда долара…

Миии… Както казват хората – катафалката теглич няма. Не сме древните, ни цигани – не смятаме, че в гроба трябва да мятат предмети и пари, не мислим, че ще ги влачим на оня свят…

Обаче – заинтригува ме нещо в попадналата ми информация. Увеличаването на богатството на Мъск през последната година бележи най-бързото в историята изкачване към върха  на списъка на най-богатите хора в света - стартирал 2020 г. с богатство на стойност около 27 милиарда долара. Напомням – скок от 158 милиарда долара/???/.

Открил златни или диамантени залежи? Продал град от построени небостъргачи? Инвестирал в страхотно развила се икономика?

Не. Просто акциите на Tesla, които се увеличили с над 740% през последната година и довели до пазарна капитализация от 750 млрд. долара на компанията за електромобили…

Като лаик си мисля – те ти реализация на мечта. Електромобили нещо не се забелязват много по света, лимузини не пърхат около планетата, към Марс нищо не лети, да не говорим за невиждана там колония…

Тогава?

Ами просто скачат акциите!!!

Нищо реално, нищо материално, нищо действащо – продава човекът мечти, събира дивиденти от идеята да баламосва наивниците.

Капитализация на активите /във вид на акции/ на компанията му към определен момент. Този на определяне на стойността им според нечии мисловни процеси. В момента, когато реши да продаде някоя акция от трупаното, да превърне виртуалното в реално… Всичко ще рухне. Защото зад тия акции не стои нищо!!!

Познато – като почнем от холандските лалета.

Пак повтарям – лаик съм, икономиката не смятам за наука, а просто за наукообразно мошеничество, Тома Неверни съм си. Пръст в раната и може да повярвам. Но не и на голи обещания и твърдения.

Обаче – има вярващи плащат…

Нормално за либералната пазарна демокрация. Нали затова действията по борсите се наричат игри…

Производството пада, доларите се печатат, БВП расте, световните икономики се състезават, някои тарикати забогатяват…

Захарен памук. Което нещо в детството наричахме „Лапнеш – нещо, глътнеш – нищо“…

И още по болната тема.

Истински лошата новина в това ускоряване на разбогатяването е, че средната класа изчезва. Очертава се, че скоро ще има една шепа супер богаташи. И всички останали. Най-вероятно - бедняци.

Капитализмът се превръща от епоха на владеещите средствата за производство във време на трупане на несъществуващото – пари, акции. На вид – материални, но зад тях не стои нищо съществено, постоянно, възможно за създаване на продукти. Каквито и да е…

Така че съществуването на виртуални валути е логично. Въздух – както и акциите.

Крепи ги вярата. В момента, когато тя рухне…

А мотиката е в ъгъла… Става и за оръжие…

Защото новата криза настъпва. Че не се е крила – плавно преминаваме от един наин период в друг.

И – за съжаление! – логиката подсказва още нещо. Война. Много нули има за триене в дълговете. А това не става с печатница за зелена шума…

А аз съм лаик. Не умея да разточвам локуми, да въртя звучни термини, да съставям сложни празнодумия. Гледам реалистично. И не вярвам никому. Щото и динозаври има днес – сам видях на телевизора как един излапа някакъв, седнал на тоалетна чиния.

Око да види, но ръка да пипне – както ми беше девизът за ходене на кино с момичета…

А в днешната икономика само гледаме нещо, дето ни го показват, гарнирано със сладки приказки.

Лаф да става, пари да текат…

Впрочем, направи ли ви впечатление, че милиардерите забогатяват именно през ИНФОДЕМИЯТА? Мъск, Безос, Цукърбър, Ерик Юан, Угур Шахин… Да се сещате, че и ние, например, сме ги обогатявали? Що разговори сме провели през някои платформи… Да не говорим за фирмени, служебни, държавни и международни съвещания през тях…

За някого – тежка зараза, за други – възможност за печалба. А тарикатите не чакат възможностите – те ги създават…

 

Покана - мисля, че ще ви заинтригува - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Тази игра я играят още от библейко време ,
    закодирана е гена на едно известно племе,
    Пита се в задачата до кога кукловода,
    съвсем ще оплете конците на народа(човечеството)
    И преди нас е имало цивилизации ,дето са владеели най , най нтехнологии, които са довели до рестарт на системата,
    "Блажен, кто посетил сей мир
    В его минуты роковые!" Да ни е честито!
  • Дребната огромна разлика е, че аз се съмнявам в базата им, а ти се увличаш по евентуални бъдещи резултати.
    Поправям - Жул Верн е писал НАУЧНА фантастика - база науката, эактите. Мъск разказва за евентуалност.
    Ти се увличаш от виденията ти в края на мечтата, аз се съмнявам в пътя до нея. Защото този път го няма.
    Казваш - завист. Завист за кое? Моментното им състояние? Въздух! Луковиците на лалетата, продажбата на Айфеловата кула, пирамидите... Изхвърлената около Земята лека кола е ефектна, но неефективна- Какво показва? Шум...
    За електроавтомобилите само споменах - олово, киселина, мрежа за ток, енергия. От въздуха?
    Аз съм реалистичен скептик. Видях бая работи - включително красивата мечта за комунизъм. Както и "червен живак", благотворни писма, всякакви чудодейни лекарства. И съм свидетел на други измишльотини - демокрация, расово равенство, енергия от въздуха...
    Но ти мечтай - не е вредно, пък и не мамиш други.
  • Да бе, той и Жул Верн си е фантазирал за разни подводници,пътешествие около Земята, до Луната и пр.,ама сега са факт!
    Истината е, че корпорациите си измислиха ново финансиране за експедиции, защото новите технологии ги пришпорват за овладяване ресурсите на Луната, Марс и откриване на нови възможности да пренесат производството там,за да изчистим нашата планета от вредните емисии, които са заплаха за живота на човека и природата тук.
    Така са решили, така го правят, а ние им завиждаме, защото новите технологии са нас са "топлата вода и колелото!"
    Сигурно Китай, Япония и Индия си хвърлят парите ей-така...
  • Благодаря, Елке, Пепи, Красе, Стойчо!
    Когато Колумб се явява пред Фердинанд и Изабела, той предоставя факти - карти, корабни дневници, разкази за попаднали на Азорите и Канарите лодки със странни хора в тях...
    Не е било само мечта.
    Особено, ако се има предвид, че още финикийци, египтяни, филистимяни, викинги са стигали Новия свят.
    А за електромобили са нужни линии, ток, оставят след себе си олово и киселина от акумулаторите. Бедствие, но...
  • "Електромобили нещо не се забелязват много по света," - има. Не са наводнили, но има в нашия град. За другаде не знам, защото не съм там. Балонът се надува почти навсякъде. Но темата за средната класа е много интересна ... ако тя изчезне, кой ще плаща??! Богатите не плащат- те намират начини да "прескочат" данъците, каталясали са от дарения и какво се сетиш,... бедните - те са бедни... значи го отнася тоя по средата, ако и той изчезне... "Лаф да става, пари да текат…" ме подсети за един виц дето завършва "Въртим едни пари.." Ми то верно са "едни", ама яко са заседнали напоследък !.. А виртуалните валути, уж виртуални, а оня ден на един човечец му пробили имейла заради биткоините на обменна стойност за около 300 хиляди к.д....и открили и други интересни неща... Значи акробатиката си е акробатика, даже и в Космоса, но както си го казал накрая- даже и в момента работим за някой доброволно и от сърце!
  • На времето ,около 1492 година и Христофор Колумб е предложил мечтите си на Изабела и Фердинанд (Кралете на Испания) и те взели, че му повярвали!🤔
  • IV-та сила в света след военната, трафикът на хора, наркотици и др. и фармацефтиката. Инфлуенсъри - правиш си канал в ютуб и правиш пари да се показваш. Обаче и там врагът не спи: домашни обирджии следят и гледат какво има за крадене, проучват и обират. Интересни филми гледам
  • Разни хора - разни идеали! За един - сватба, за друг - брадва! И тъй нататък...Много истини са казани тук! Поздравления!
  • Благодаря, Надя, Деа, адаш!
  • "Интересни времена"...
  • Да, тук откривам много мои мисли.
    Интересно е, че само казал нещо и за ден, пет милиарда примерно прибавя - луда работа в един още по-луд свят...
    Поздравявам те.
  • Пропусна само Бил Гейтс - вирусче и продаваме антивирусни програми, вирусче и продаваме ваксини...
Предложения
: ??:??