31.07.2011 г., 14:30 ч.

Продължение от книгата 

  Проза » Повести и романи
561 0 0
2 мин за четене

   Не напразно Соломон поръчва: "Ако врагът ти е гладен, нахрани го с хляб. Ако е жаден, напой го с вода."

   Навън слънцето разпръсква лъчи и огрява стаята ми с омайна светлина. Появява се лилава мъглица и ме пренася в царството на нещата. Там е красиво. Огромна зала с млечна светлина.  Появява се дъгата. Размислям се върху краските ù.  Бяла - духовни знания, червена - пламък, който разпръсква огнена струя - струята на желанието, зелена, която кара човек към работоспособност, синя - мъдростта на вековете, жълта - Божествена Любов, оранжева - човекът, който люби до безкрая и лилаво-розова - необятната Космическа Любов.

  Една лилава светлинка каца върху рамото ми и проговоря с човешки глас:

- Аз идвам от безкрайното звездно небе. Изпраща ме Голямата Божествена Светлина да ти кажа, че Любовта е искра. Тя е стремеж към възвишеното. Обичта е основната ù частица.

- Искам да те попитам, моя  мила приятелко - прекъсвам я аз. Въпросът е малко материален. Но ние живеем в материята на земята и трябва да сме наясно с нещата. Кое е основното правило в обичта?

- За да се обичат двама човека, не трябва да са непрекъснато заедно, защото става свикване. Свикването се превръща в навик, а навикът вече не е Любов. Раздялата е най-сигурното средство за изпитание на чувствата. Това е свише и то е духовното.

- Излиза - продължавам аз, че двама човека, колкото повече се обичат, те все повече се раздалечават, за да може отново да се съберат с върховна сила.

- Разбира се. Това е екстазно чувство на щастие. Силата на Любовта е в изпитанието, което е нейната мерна единица. Както обичаме да казваме: "не говори много за любовта, по-добре действай! Тук думите са излишни! Обичай и доказвай! Така ли е?"

- Вие, човешките форми в Любовта, задоволявате животинския си нагон. Трябва да се сливате всецяло с обичния човек!

- Това според мен е щастие - прекъсвам я аз.

- Да, истинската Любов те кара да се чувстваш пълноценен човек, който винаги има криле и умее да лети трансцедентално.

- А какво значи трансцедентално?

-Това е чрез силата на мисълта. Понякога се нарича мисловно, или ментално.

- Обичай, за да те обичат! Доказвай, за да ти доказват! Мисля, че човешката Любов не е най-силната. Би ли ми казала и за другите видове Любов?

- Една от тях - започна Светлината, е християнската любов към ближния. Ето защо трябва да изучавате учението на Исус Христос, за да познавате тази Любов! Тя включва всички добродетели, като милосърдие, всеотдайност, саможертва, състрадание, уважение, търпение, любов към Бога.

   Заради нея Христос беше разпнат на кръста. Той изкупи греховете на земята с търпение и саможертва, която го възкреси во веки. С постъпките си показа, че е Божий Син и всеки, който тръгне по Божия път, ще живее вечно.

   Както казва Григорий Богослов - продължавам аз. "С любовта става едно от трите: тя, или пребивавайки в сърцето е постоянна, или разколебавайки се, се възстановява, или отдалечавайки се, се възвръща. Тя прилича на растенията, които ако насила бъдат прегънати с ръка и сетне останат на свобода, пак се изправят и идват в предишното си положение. С това те проявяват присъщото  си свойство - чрез насилие могат да бъдат прегънати, но не и поправяни."

- Тази любов е саможертвата - чувам гласа на Светлината. Тя не спира пред никакви препятствия. Превъзмогва всички затруднения за постигане на възвишените си цели. Пренася всяка жертва.

Следва

© Мария Герасова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??