26.04.2022 г., 21:51 ч.  

Психотропи в нета 

  Проза » Хумористична, Други
351 0 8
5 мин за четене

     Напоследък забелязвам нещо, че в определени интернет страници се използват усилено психотропни вещества ... не че откривам Америка, те са използвани откакто свят светува, но някак си ми се наби в окото очевадното, което никой не го е изследвал и и не го споменава ... и поради незнание производителите и ползователите са в яка комбина – едните, окрилени на крилата на своята фантазия и спомени го произвеждат масово, разпространяват го безпрепятствено и се кефят на овациите и емоционалните реакции на подопитните групички. Респективно образуваните групички с нетърпение очакват поредната порция ... ама – по ред на номерата.

 

    Наблюдават се два типа психотропи – (първите) с моментално въздействие и трайност до няколко минути, (вторите) с дългосрочно действие, достигащо до стотина години ... – тук ще демонстрирам моя опит, както следва:

 

    Първият тип

 

   Забележителен е с лекотата на възприемането, поглъща се лесно, моментално блокира рецепторите за реалност, изритва от съзнанието цялата околна действителност, впива се в сърцето и душата, предизвиквайки моментна еуфория ... сърцебиене ... и в повечето случай – усилена секреция на слъзните жлези. Душата се капсулира в своите спомени поради факта, че веществото целенасочено е проектирано да активира емоционалните сетива, отговарящи за връзката на потребителя с реалността и атакува изборно определени спомени на някакви трепетни моменти от миналото или сюблимни елементи от сънищата (в повече случаи от ‘мокрите’), фантастично събрани и проектирани от най – долния едно сантиметров слой на душата, където обикновено се разполагат неща, които никога не биха излезли на светло, и които излизайки на светло причиняват страхотна душевна болка и събития, еквивалентни на Края на Света.

 

    Обикновено те се сервират като баклава, нарязана на малки парченца и съдържащи фойерверки от вкусове. На подопитните, след тяхна употреба, обикновено започват да никнат крила ( Като след пиенето на Red Bull ... с които успяват да прелетят  не повече от обещаваните 5 метра, заложени по проект, но на практика летежът е зафиксиран от размера на телевизионния екран и не е по дълъг от половината на диагоналът му ).

 

    Както вече споменах, действието му е кратковременно, след приемането следва необходимия период на бърсане на сълзи, след което настъпва чувството на емоционален глад и нужда от допълнителни дози от препарата и ... ... (страничен ефект !!! ) ... психотропът вече си е свършил работата ... и като всеки стандартен вирус започва да се репликира ! Тук вече има някои разновидности, дължащи се на уникалността на приемника, резистивността му към такъв тип въздействия и наличните поразени ресурси на душата – или в по – леките случаи - казва ‘Хм – хм – чудесно, браво , адмирации ...’, а при по – тежките - ... , а при най – тежките започва да разпространява репликирания вирус, собствено производство в общността на околните. Ей такава самовъзпроизвеждаща се система, на висички п_тропирани им е приятно и обикновено този процес става задължително ежедневен. Крайният ефект е ... всяка доза от лекарството им губи по малки порции от отреденото им време, след което всичко се забравя и ... се търсят следващи имагинерни емоции.

 

 Втори тип

 

     Вторият тип се отличава с дългосрочно действие от порядъка на стотина години и действието му се прекратява от старческата деменция, предъвква се и се поглъща се трудно, подопитният трябва да употреби значителни услия за да навлезе в същината, изисква се внимание и съсредоточеност в детайлите, защото точно там се корени изюменката. От начало се възприема с любопитство, впоследствие, след проникването му в костния мозък,  се получават необратими изменения, които се превръщат в основа на психиката и даже в ‘пътеводна светлина’ в живота. Особено важно е е дозировката и времето на въздействие, препоръчително е да се дава в млади години, като плодовете му се екстраполират върху възпитанието на подрастващите. Всъщност този психотропен препарат има много разновидности, които са строго диференцирани към възрастта на приемника. Ефектите са концентрират в укрепването и последващото усъвършенстване на светогледа, логиката на мисленето и отношението на приемника към окръжаващата го среда и хора. Усъвършенстват второсигналното мислене ... но някои подопитни, вероятно поради сбъркана дозировка или начин и време на въздействие, те се завръщат към първосигналното мислене.

 

     Блюдата с които се поднася втория препарат са с най – различен вид, но в основата му е топлата супа топчета с камъчета – нещо, което не е шик и не парадира с оригиналност, но е лек и балсам за тялото и душата, сгрява, топли, храни, дава спокойна увереност в бъдещото и в малки дози закрепя вярата на индивида в светлото бъдеще и правотата на избрания жизнен път. Няма бурни емоции, но навява една спокойна увереност и съпричастност към човешкото общество, предизвиква желание да настройва бъдещите си поколения в тази посока ...

 

      Този описван екстракт също се подчинява на вирусните правила, предизвиква и съпътстващо желание за възпроизвеждането и разпространяването му от индивида, понякога в най – различни варианти, изпълнени с топла супешка суспензия на благодарност, обич, взаимосвързаност, вяра, надежда, увереност ... Споделя се от огромни маси хора, което прави възприятието на света по – спокоен и удобен, въпреки всички ежедневни неприятности ...

 

   Амииии , таккова подозрение и такива мисли ми се въртят в главата – вероятно наивни и глупави, но за тези два препарата съм сигурен! Естествено съществуват огромно количество разновидности, по – добри или по – лоши, по красиви или по – грозни ...

 

     Всъщност всеки, подложен на тяхното въздействие има голяма вероятност да стане донор, но в зависимост от неговия умствен багаж и умения, резултатите, тоест репликатите, са най – различни – класифицират се като – боклучави - наивници – лаици – зрели – потресаващи ... – и гениални !

 

И .. май започвам да ставам голословно многословен, та като завършек само ще цитирам по едно от психотропните субстанции , категория ‘ГЕНИАЛНО’ за тукашната аудитория:

 

Първи тип – ‘Я помню чудное мгновение...’ – стих

Втори тип  – ‘Дядо вади ряпа’                       - проза

© Пламен Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Всеки си вика музата по свой начин! 😅
  • Стефане, светът е шарен и всеки има право на себеизява, не осъждам никого, просто по стар навик се задълбах в дълбокото в хумористична форма 😎
  • Уффф , каква фантазия бре, Стефане ... това си е чистата истина .. стихоплетците не ги разбирам,ама скрито им завиждам . В музикалната област съм чувал понятието Sound Players - ей такива, дето си жонглират със звуците и нотите, та по аналогия стихоплетците бих ги нарекъл Word Players - ей така - нареждат си произволни думички и ги редят в стихчета и - публиката намира все някакъв смисъл, който да я ентусиазира (за което им завиждам 🙃) ... .За това баклавичките там са в изобилие 😎
    Ето - загледай се - ние с Жабокът трудно редим думички в проза след дълго обмисляне, .... Завиждам и на honesty - може да си лети в стихчетата, но 'квадратната' й проза е жестока 😎
  • Чудесно
  • Пламенчо, аз по-кратко твое произведение не бях чел (освен онуй за предизвикателството "Къс разказ" )
    Ма ти да не си следвал психология?
  • Също като вас...нещо вай нападнало вдъхновението...
  • Пепи ... 🧡, чудесно е, че 'дозата' е разтегливо понятие, особено за течности
  • Първи тип – 'Aз искам да те помня все така' – стих

    Втори тип – ‘Кой не види дънце, да не види слънце’ - проза

    Ключът е в позата... упсссс, дозата! 😂
Предложения
: ??:??