11.04.2023 г., 23:26 ч.  

Пътник през Рая 

  Проза » Рецензии, анализи, критически статии
486 2 3
4 мин за четене

     

               Пътник през Рая

 

                                                               За мир целувам свят покров

                                                               и знам, че с кръв и в плащеница

                                                               Сам Бог ни учи на любов,

                                                               дори забили ни плесница!

 

                                                                           Владислав Недялков

 

 

           Владислав Недялков пише стихове на социална, патриотична, любовна и фолклорна тематика. „Пътник през Рая” е третата поетична книга на автора. Поезията в нея е романтична, цветна и живописна, многообразна и дълбоко прочувствена, затрогваща и докосваща. С богата палитра авторът пресъздава природната картина - играе си с Природата и я одухотворява. А Словото е основната точка и този контакт, който идва от Живия Бог, преминавайки с Него бавно в живота, му дава възможност да докосне поетичното вътре в душата. Този „дъжд със сребърни карфици”, този наниз от тъжовни рими, тази самота в стихотворенията му, която обаче не е никога самота, когато има Вяра в Бог; когато има едни други стъпки, в които човек се вслушва вътре в душата си, до него крачи една огромна Вселенска Душа.

          Владислав Недялков има много хрумвания и неочаквани метафори, богат и колоритен изказ, оригинални, самобитни и автентични образи. Той умее добре да борави с изразните средства, използва много архаични думи, с които възражда красотата на българския език.

          Поезията му е обърната към България, към народа, към хората, които дават хляба. Цялата му душевност е свързана с тях. 

           Владислав Недялков вече е оформил свой стил и изказ, който го прави разпознаваем. Ние живеем в мрачни времена, но със словото си успява да поведе читателя към един живописен свят, който лекува душата.

 

Б. а.: През 2022 г. поетичната книга "Пътник през Рая" е отличена с Националната награда за литература "Йосиф Петров" на Съюза на независимите български писатели. 

 

 

 

 

 

                                                              

                                         

© Латинка-Златна Всички права запазени

Авторът е забранил гласуването.
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ви, Plevel и Anabel7, за коментарите. Бъдете благословени!
  • Прекрасна рецензия си написала, Латинче! Поздравления!
    Успех на книгата, авторът го заслужава!
    Харесвам много уникалния му, самобитен стил, богатството от архаични думи и изрази, поетични образи и метафори, топлотата и същевременно извисеността на поезията му!
    Бог да ви благослови и вдъхновява!
    Христос воскресе!
  • Хубава рецензия, желая успех на книгата. Вярвам в силата и таланта на автора й!
Предложения
: ??:??