31.01.2008 г., 19:34 ч.

Пътят към прошката 

  Проза » Други
1262 0 4
1 мин за четене

Красиво плачат днес иконите... в алено червено. Топлината ме заставя да те съчинявам... семпло, като захарна отрова и усмивки в листи.

Ще се окъпя в оранжевия глас на хоризонта. И ще се раздам, вперила поглед към Юга. Прибави ми отпечатък от твоето мастило към сенките... за да бъда магнитно привлечена... Ще ми завещаеш ли онези палати, лазерните? Като полъх на ненаписана молба?

Вътре в мен е пауза... насила изстинала... заграбваща всичко нарочно помилвано. Забила зъби в оста. Колко ли още съдбовности ще пропуснем? Наивно замислени в сбръкчаното начало. Провесили крака от моста на изрично забранената вътрешна борба... Защо се борим с измислици? Плод на душевно объркани вдъхновения. И миражни характеристики. Вълните на облекчението, разбили са се в нечий чужд бряг... В мен остана само ехо – примирено, спотаено. Като изпарение на несподелени радости... от страх, да не се подхлъзнат на последното стъпало.

Важен е само първият пристъп... останалите се размиват. А първият подсказва необреченост. Следобедът начупи нотите, стри ги. И ме посипа с нотен прах. Красива съм – музикално съм изваяна. Настроена на небесни честоти.

Снопове от топъл въздух. Около обонянието кръжат. Мирише на вълшебност. И на дълъг многообещаващ път... Открих се днес във вятърничевото. Във звънък детски смях. Открих, че нежност е покълнала в лицето ми. И простих. С любов...

А пътеките на непрощаването горяха. Като че ли изгаряне на клада. Не вещица. В нестинарка се превърнах. И ходих по жарава. От жаравата запазих само огненото. И прошката. На душата ми изгубения зов.

© Ралица Стоева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "...Следобедът начупи нотите, стри ги. И ме посипа с нотен прах. Красива съм – музикално съм изваяна. Настроена на небесни честоти..."

    И мен настройваш.И то как...

  • Съвършен изказ! Не ти правя комплимент.
  • Паузите - изпразват. Измислиците - са временни, но понякога се преплитат с мечтите и очертават път, друг път ограбват, след като разбереш, че са свършили. Миражите са част от копнежа и пак от мечтите. Някаква недостижима цел, която разпалва въображението и мисленето, както и чувствата. Несподелеността е страх от несбъдване.
    Външният поглед те кара да се чувстваш красива. Като събереш всичко вътрешно и външно и погледнеш с очите на душата си в него, ако тя е по-детски чиста, прощаваш с любов и се намираш.

    Браво!
  • Феерия от чувства...!Браво!
Предложения
: ??:??