30.09.2014 г., 20:31 ч.

Разковани дъски - 59 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
1261 0 8
5 мин за четене

Късичък разказ за доброто начало

Човекът протегна ръце към Небето и замечтано промълви:
- Как искам да стигна до Теб!
Пропастта застана пред мечтателя и лукаво го подкани:
- Направи крачка напред и веднага ще се изкачиш дотам. 

 

 

Българи-юнаци, как да се вземете в ръце, като те са заети да прегръщате краката, които ви тъпчат!

 

 

Недей да обясняваш на огняря, какво е да гориш в работата си.

 

 

Дори Дървото на живота е безсилно пред глупавите псета, които го препикават непрекъснато, само и само за да го маркират като своя територия...

 

 

На кладата и в крематориума винаги са готови да те посрещнат топло...

 

 

Ако се хващаш за неща, на които си им изтървал края, бързо ще стигнеш до него.

 

Носталгия:
въпреки че живея в България, държавата страшно много ми липсва...

 

 

Българите се презапасяват с туршия, домашна ракия, вино и зимнина. Или зимата ще е много люта, или ще се пие много от мъка...

 

 

Времето няма да покаже кой е крив и кой прав, а на кой от двата ще се наденем.

 

 

Затворих се в себе си и глътнах ключа. От утре ще излизам от кожата си и ще се връщам обратно както намеря за добре. 

 

 

България е най-неподходящото място, където можеш: да раждаш идеи, да храниш надежди и да живееш с илюзии.

 

 

У нас рибата се вмирисва не откъм главата, а поради факта, че сме на г*за на географията.

 

 

Даването на акъл наподобява спецификата на една от кръвните групи - българинът дава на всички, но приема само от себе си. 

 

 

В ръцете на ограничени хора са съсредоточени неограничени средства. Хората, които наистина имат нужда от средства, зависят от ограничените хора. Неограничено...

 

 

Не ти трябват изтощителни диети, просто стъпи встрани от кантара и ще имаш идеалното тегло, за което мечтаеш ! 

 

 

Извадка от нов български календар: септември, Октобер фест, Ноември, ДКЕВР...

 

 

Е, как да натриеш носа на хора, които непрекъснато стават със задника нагоре! 

 

 

Американски боен кораб /при/хванал златната рибка в Черно море. Тя му се примолила на руски, да напусне акваторията, иначе щяла да му изпълни три последни желания. 

 

 

Според мен:
Грижата за кожата трябва да започне от мига, в който за пръв път излезете от нея. 

 

 

По повод на развихрилите се в телевизионния ефир и не само дебати по отношение на това какво да се яде и какво не, искам да заявя:
В България, здравословно хранене е, когато имаш какво да ядеш.
Кирето - диетолог на IV-ти революционен бананов окръг. 

 

 

Моето двоично виждане за нещата в България:
единици са онези, които още не са се превърнали в две нули. 

 

 

Зов за помощ!
Държава на средна възраст спешно се нуждае от присаждане на здрави органи на властта!

 

 

Най-важната среща, за която се готвиш цял живот, е тази със смъртта...

 

 

Това нашето не е кръстопът, а кръстопъзел... 

 

 

Нямам търпение да стана по-търпелив.

 

 

Кой управлява България? Как кой - миНИстър Бийн.

 

 

Политиците само обещават промяна. Истинската дума всъщност е ИЗМЯНА...

 

 

Политиката е форма на брутално отклонение от здравия разум.

 

 

На прохода "Петрохан" падна първият сняг. Веднага извадих луканка "Петрохан" и запалих камината. Така зимата не успя да ме изненада. 

 

 

Най-често се набива на очи юмрукът.

 

 

Моето основно правило: 
Никога не заставай на пътя на хора, които не знаят какво искат, нямат представа накъде са тръгнали и не им пука къде отиват! 

 

 

Предлагам на нашите политици разтърсваща форма на "леденото предизвикателство" - когато се разрази буря и започне да святка и да гърми, преди да падне поредният гръм, да се залеят с кофа студена вода и да се хванат за гръмоотвода. 

 

 

Нямам нужда от оракул:
В предишния си живот съм живял като Човек, а в този - като българин...

Ако Алеко беше Stil Alive, щеше да напише:
Bye, Ганьо! 

 

 

Съобщение на кварталната федерация по шахмат:
във връзка със Световната кампания срещу расизма, заявяваме, че ще белите фигури не само няма да започват първи, но и ще бъдат пребоядисани в сив цвят. И в никакъв случай няма да им бъде позволено да бият черните! 
Кирето - бял офицер на f 1.

 

 

От всички прахове и препарати за пране най-яко пере тока.

 

 

Би трябвало, седмицата преди изборите да бъде наречена "Седмица на зимните спортове", защото всички политици искат три неща от Народа:
да го качат на шейната, да го пуснат по пързалката и да му намажат ските.

 

 

Ако непрекъснато бягаш по тъча, накрая ще се натресеш във флагчето за изпълнение на ъглов удар. 

 

 

Може да стигнеш далеч, само ако не бягаш бързо назад...

 

 

Понеже изгуби надежда някой да я пожелае като жена, се остави да бъде обладана от зли духове. 

 

 

Истината никога не стига до простака по мирен път.
"Наблюдения върху изборната психология"

 

 

За да твърдиш, че си изпреварил своето време, задължително е, поне веднъж да си успял да върнеш бъдещето назад...

 

 

Съмнението е нещо като двоен агент на Истината и Лъжата. Изтощава еднакво и двете, докато у Теб остане онова, което е в повече. 

 

Кирето, 19.09 -30.09.2014 г., Бургас

 

© Кирил Ганчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря Ти,Роси,
    приеми ме като съвсем земен и обикновен човек, това е достатъчно.
    Поздрави!

    Снеже,
    мъдростта е навсякъде около нас, ние сме само нещо като хроникьори.
    Добре си дошла винаги !
  • Кире, благодаря за удоволствието, което ми достави докато четях и разсъждавах върху написаното.С много мъдрост е изпълнена всяка от мислите.Поздрави!
  • Анита,
    всеки човек може да спретне спасителен сал от дъските, които дремят вътре в ума му. Но не всеки обича самотното плаване. А има толкова чар в това, да пътуваш в океана от думи...
    Поздрави!

    Вики,
    не плачи, сестро , не тъжи, че грабнах ази теслата...
    Поздравче!

    Миночка,
    реверанс и за Теб!

    Братко Бъч,
    ще го кажа в тон с антирасистката кампания: черните мисли вече ще бъдат мисли в достоен за уважение цвят.
    Наздраве!

    Роси,
    тази хирургическа интервенция спрямо държавата, е не само належаща, но и животоспасяваща!
    Поздрави сърдечни!
  • "Зов за помощ!
    Държава на средна възраст спешно се нуждае от присаждане на здрави органи на властта!
    Нямам търпение да стана по-търпелив."
    Браво, Кире!
  • Братле, благодаря за поредното удоволствие от прочита. А иронията спрямо световната антирасистка кампания бе истински балсам за ума!
    Поздрави,
    бял офицер на c 1 (черно поле)
  • Браво и от мен!
  • Браво! Да се смееш ли, да плачеш ли...
  • "Ако се хващаш за неща, на които си им изтървал края, бързо ще стигнеш до него."

    Ако пък все се връщаш към началото, никога няма да разбереш колко края е можело да има и все повече няма да харесваш съществуващият такъв, даже и да е хубав.

    "Съмнението е нещо като двоен агент на Истината и Лъжата. Изтощава еднакво и двете, докато у Теб остане онова, което е в повече. "

    Отивам да взема теслата, да разкова и аз една, две дъски, щото така ти се възхищавам на това умение, че чак почнах да ти завиждам.

    Страхотен си, Кире винаги ми е доставяла удоволствие и усмивка страничката ти!
Предложения
: ??:??