10.05.2020 г., 10:59 ч.

Разминавания 

  Проза » Хумористична
465 3 8
1 мин за четене

/старчески записки/

Е, винаги е било така между поколенията. Дори когато се движат в една посока, съумяват да се разминат. Най-малко – в посоките…

Не говоря за вкусовете. Макар понякога се чудя – какво трябва да сторят внучките на днешните момичета, че бабите да кажат: „Боже, по наше време това беше срамота!“…

Не, не – хубави са момичетата сега. Особено, ако успее човек да махне скриващия ги грим.

Сложното е при разбирането. Често вкусовете и стиловете съвпадат. Пример – кафене. Момче си поръчва: „Мъжко кафе!“. Сервитьорката: „Каквооо?“. Обяснение: „Нормално“…

В магазина. „Моля, едно женско мляко“. Логичното: „Каквооо?“. Изясняване: „Кисело“…

Ама друг път…

Младо момче е на гости и зяпва пред библиотеката: „Колко книги! Ако ги продадете – какви пари ще паднат…“ „А не искаш ли да ги прочетеш?“. Видимо издължаване на смаяната физиономия: „Защо???“…

Възрастен: „Ох, стяга ме сърцето…“

Поучение от внука: „Трябва да се стегнеш. Защо не ходиш на фитнес?“.

С която логика би препоръчал на дядото, ако е безкрак, като лечение маратона. Много помага…

Но… Времето мъсти. Отдавна познат афоризъм – ние бяхме като вас, вие ще станете като нас…

Може би…

Ако имат късмет…

И се сещам за близко минало. Тръгвам от училището и подмятам на абитуриентите: Э"Аз си тръгвам, вие оставате".

Една нахакана /по нашенско "х" изчезва при изговор/: "Да, ама ние сме на 19 години, а Вие на 60".

Контра: "Така е! И аз бях на 19. А вие ще станете ли на 60?"...

Внезапен пристъп на замисленост и тишина...

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Мариана!
  • Благодаря, Ангелче, Надя, Пепи, Йоана, Юри, адаш!
    Mлaдитe ca oпъpничaви, бeз пocлyшaниe и yвaжeниe ĸъм пo-cтapитe. Oтxвъpлят иcтинaтa, нe пoчитaт oбичaитe. Hиĸoй нe ги paзбиpa, a и тe нe иcĸaт дa бъдaт paзбpaни.
    (нaдпиc в гpoбницa нa фapaoн, пpeди пoвeчe oт 5000 гoдини)
    Taзи млaдeж e paзвpaтeнa дo дънoтo нa дyшaтa cи. Mлaдитe xopa ca лyĸaви и нexaйни. Hиĸoгa нямa дa зaпpиличaт нa млaдeжитe в минaлoтo. Ceгaшнoтo млaдo пoĸoлeниe нямa дa мoжe дa cъxpaни нaшaтa ĸyлтypa.
    (Дpeвeн Baвилoн, пpeди 5000 гoдини)
    Щe изгyбя вcяĸaĸвa нaдeждa зa бъдeщeтo нa нaшaтa дъpжaвa, aĸo днeшнaтa млaдeж yтpe взeмe в cвoи pъцe yпpaвлeниeтo нa cтpaнaтa, зaщoтo млaдитe ca нeпoнocими, нeвъздъpжaни, пpocтo yжacни.
    (Xeзиoд,
  • „...какво трябва да сторят внучките на днешните момичета, че бабите да кажат: „Боже, по наше време това беше срамота!“ Проблемът не е толкова в момичетата, колкото в медиите. Аз лично познавам много свестни момичета. Също и изобщо това с разликата в поколенията аз не го вярвам. Вярно е, има промени, но те са по-скоро обществени, отколкото чисто лични. Всичко си е от човек до човек, според мен, а не до възраст. Има всякакви хора на всякакви възрасти. На каквато и възраст да си, ако нещо ти липсва, ти липсва, ако имаш нещо, си имаш. Но иначе разминаванията са факт. Но не е ясно дали винаги ще е така. Може би някой ден хората ще се научат да се учат от чуждия опит, а не само от своя. Особено това с книгите. Безбройни светове, които някои пропускат.
  • Човешките взаимоотношения се повлияват от книгите (иначе казано - четенето "разваля" хората ). Разминаването, обаче...Всеки е бил млад и морето му се е струвало до колене.
  • Възрастта не е аргумент. Разминаването е в липсата на информация, но на който не му се четат книги, когато го осъзнае, ще е късно.
  • Готовият ми отговор на въпроса: "Откъде знаеш?" - Там, където ти отиваш, аз от там се връщам...
  • И мълчание.
    Поздравявам те.
  • Скъсах се от усмивки! 😀
Предложения
: ??:??