3.09.2009 г., 22:42 ч.

Романтиката по време на брак 

  Проза » Разкази
3042 1 27
4 мин за четене

Романтиката по време на брак

 

         Повечето от нас като чуят думата романтика си представят море, звезди, приглушен вятър и Луна, която зорко следи двамата влюбени, които плахо се държат за ръце. После идва нежната целувка на любимата, докато услужлив облак е закрил за миг строгата блюстителка на морала – Луната.  

         Киро Борсата имаше същите клиширани схващания за романтиката, насадени от холивудските филми. Не, че се оплакваше. Напротив – добре му беше. За миг и той се вживяваше в ролята на Брус Уилис, но не умираше трудно, а закачливо махаше кичур от косата на Деми Мур, която в този момент със сигурност не снимаше Редник Джейн.

         Да. Шаблонно е. Клиширано и не до там оригинално, но такива моменти крепяха една връзка като бетонни стени на мавзолей. Пък и Киро Борсата никога не се е отличавал с голямо въображение. Той обичаше простите неща и сложните думи, повечето от които не разбираше.

         Смееше да твърди, че и жена му или по-скоро бъдещата му жена, в онези хубави времена преди брака, имаше същите схващания за романтиката като него. Вярно. Не знаеше с кого си представя, че се целува тя. Не беше я питал, но това нямаше никакво значение. И двамата се чувстваха добре. И може би дори се обичаха. В момент на слабост Киро Борсата дори ù предложи да се оженят и тя взе, че се съгласи.

         Както си му е редът, спретнаха голямата българска сватба, на която повечето от хората Киро виждаше за първи път, а някои даже не познаваше. Все пак с малкото приятели, които успя да покани, се повеселиха като в доброто старо време. И добре, че го направиха. Оказа се, че е за последен път.

         Меденият месец беше перфектен, като добре направен романтичен филм. С много слънце, море и секс. Не непременно в този ред, но и той му бе последен.  След него се занизаха протяжни като прозявка месеци, в които сексът прогресивно намаляваше, а главоболието на жена му придоби епидемичен размер. Някъде тук и разбиранията ù за романтиката се промениха коренно и станаха диаметрално противоположни на неговите.

         Веднъж например се прибира от работа, скапан и изстискан като портокал, от който са направили фреш. И какво да види? Коридорът осеян с листа от рози. В първия момент помисли, че сънува. Взе едно листо. Помириса го, след което го сдъвка за по-сигурно, но нямаше грешка. Роза, и то истинска. Умората му изчезна бързо като крадец от местопрестъпление. Гледал беше такива филми и знаеше продължението – секс, секс и пак секс. От една седмица бе на сухо и това му дойде като дъжд в пустиня. Боже! Романтиката се завръщаше.

         Тръгна с бодра крачка по дирята от розови листа. Леко се учуди, когато вместо към спалната, следата продължаваше към кухнята. Но веднага му просветна. „Ясно. – рече си – Първо ще има кулинарна вакханлия, а после и сексуална. Умно си е моето момиче. Знае много добре, че любовта  на мъжа минава през стомаха” Тази мисъл така го окрили, че влетя в кухнята с устрема на централен нападател в наказателното поле на противника. В първия момент се стъписа. Жена му я нямаше, но затова пък горяха безброй свещи. Отново се почувства като участник в романтичен филм. „Ето това си е романтика. – каза си Киро – Най-сетне се връщаме към корените. Добре се е постарало моето момиче. Ще трябва да се представя в леглото като Брус Уилис и Брад Пит взети заедно, но е заслужила.”

         Продължи в още по-добро настроение по следата от рози и най-неочаквано тя свърши пред мивката.  Беше на път да изпадне в дълбока почуда, когато забеляза бележката. Взе я внимателно. Разгъна луксозната хартия, на която бе написана и без малко да я изпусне, като прочете написаното.

         „Скъпи, чиниите са в мивката. – пишеше там – Моля те, измий ги! След това ги подсуши и нареди в шкафа отляво. Когато свършиш с тях, може да се заемеш с прането. То е в пералнята. Бялото се пере отделно от цветното. През това време сготви. Всички необходими продукти са в хладилника. Когато приключиш с всичко, ела в спалнята и ще направим първите десет страници от Кама Сутра. Целувам те. Алиса.”

         Киро реши, че това е лоша шега. Жена му никога не е имала чувство за хумор. Тръгна към спалнята, за да ù обясни, че майтапът ù не се получава. Натисна бравата, но се оказа заключено.  Кой, по дяволите, бе сложил ключалка на спалнята!? Сети се, че е той. Жена му го помоли, за да не ги прекъсва детето. Де да имаше какво да прекъсва!

- Следвай инструкциите, скъпи, за да стигнеш до мен. В противен случай ще спиш на дивана. – чу гласа ù от другата страна на вратата.

         Тегли ù една дълга наум и се замисли. Трябваше да вземе решение. Тук и сега. След като огледа въпроса любопитно и изчерпателно от всички страни, установи, че вариантите са два. Да следва инструкциите или да се обади на Грег и да се напият в най-близката кръчма. Колебанието му не трая дълго. Хвана бавно, с отвращение първата чиния и пусна водата. Толкова отдавна не беше правил секс.

         Към полунощ приключи с всички задачи и успя да влезе най-накрая в спалнята. Жена му го чакаше усмихната, облечена с прозрачна като стъкло нощница и веднага го привлече към себе си.

- Остави ме! – едва промърмори той – Уморен съм и ме боли главата.

Обърна се на другата страна и кротко заспа.      

© Светослав Григоров Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Нели, тайна, но тая романтика много ме изтормози да знаеш. Не е за мен тази работа. Трудоемка е.
    Бароне, благодаря ви ваше благородие.
    Валя, романтиката се спотайва на неподозирани места. В чиниите най - вече. Благодаря ти.
  • Грег, продължавай да пишеш все така увлекателно-талантливо, а на тия, дето пишат двойки, майната им (двойкаджии). Поздравления! Барона

  • Коя ли дама те е вдъхновила да покажеш какво можеш като защитник?
    Все пак внимавай, Съдът е в мъжки род, хах!
  • Хах! Е, това трябва да се пробва в къщи, макар да предугаждам какъв ще бъде избора на моя, едва ли ще е като на главният герой
  • Абе Доре от къде да знае Киро за такива уреди като само ги е плащал, но не ги е ползвал. Те са сложни с дебели книги за упътване, но пък за единият секс живеем. Ще трябва да влизаме в крак с времето.
  • Мимо, не е китаец, но ако продължава така ще стане.
    Марко,така е. Тихо да не ни чуят.
  • Чудесна творба, Грег ! Браво! Добре излъга жените с последното изречение. Ако знаеха истината, току виж и на нас са го приложили този номер.
  • Да го уморят една купчина чинии,да сготви и какво ли не. Това не е българче. накрая да се откаже от най хубавото.Пиши го Китаец!
  • Веси, Киро определено не обича такива приключения. Споделил ми е. Ама какво да правиш съдба.
    Стойна, хроничното главоболие е вредно за мъжа.
    Росица благодаря.
    Петя, радвам се, че съм преизвикал усмивки, както са казали по - умните глави - смехът е здраве.
    Светле, крии го от мъжа да не стане проблемация.
    Юлия, за лирическата май не сме на едно мнение, но нейсе.
    Стефани, Светлана, Нина и аз ви благодаря, че наминахте.
  • Грег, не преставам да се забавлявам с героите на откровенията ти. Благодаря и сърдечни поздрави!
  • Грег ти си върха!!!
  • Яко! Изкефи ме... лирическата!!!
  • Само мъжът ми да не го прочете! Че си представям как стъпвам по розовите листенца, които ако не водят към спалнята ще се наложи да разбивам вратата и... Ще ме кара да готвя, нали после ще имам главоболие и защо съм накупила толкова ароматни свещички, а?! Я той да си готви, поне няма главоболие след това!!! Ех, Грег, Грег!!! Ами, браво на тебе!!!
  • Кефиш, Грег!
    Мерси за усмивките!
  • Настолно четиво за романтични съпруги /може и поетеси/, как да прехвърлят главоболието си върху главата на любимия...кеф...
    Хубаво би било обаче, да ни зарадваш с продължения, където главоболието на Киро се превръща в хронично... Харесах разказа!
    Привет!
  • Наскоро препрочетох А. Мърдок, която казва, че "бракът е приключение в движение" - те му приключение на Киро. Колкото до разказа - поздравления, Грег! Удоволствие е.
  • Зорница, влязох ама само за малко и бързо избягах, че ме достраша.
    Хубавена, ти си разказвай за звездите. Сега ти е времето. Аз когато разказвах за звездите все петолъчки висяха около мен.
  • Еее, време беше някой мъж да влезе в нашата роля за малко....и после да не се оплаква от "епидемични" главоболия. Добре,че моя не живее с мене, че лошо му се пише...
    Поздрави, Грег!
  • Мая, после ще обменим опит.
    Мария, макар и да хвърча в облаците от време на време слизам и на земята за малко реализъм.
    Нел, Киро е един страдалец и късмет той никаде не вижда.
    remer една машина не е достатъчна и други работи си требат.
    Мимче, пиша те в тефтера на длъжниците. Ще дойде време да си събирам версиите.
    Миа, не злоупотребявай с написаното. Давай го по умерено и следи за соев сос в зелената салата. Чувам, че било израз на лошо съчетаване на цветовете.
  • ХахАх! Браво, Грег! Длъжница съм ти за доброто настроение, с което ме зареди!
  • мдаа!! Правилно, remer ! и поръчка от близкия ресторант..
    Ее-е-е, Киро! затова ти се е паднала такава находчива жена...противоположностите се привличат. представяш ли си ..изпусна 10 страници кама Сутра!
    МЪже!
    Ако наистина искате романтика в брака... просто се погрижете за удобства на половинката си
  • "А една съдомиялна машина можеше да спаси брака на Киро!" (из неназована брошура за бяла техника)
  • заслужаваш почерпушка
  • Е-е-е, Киро! Имаш невероятно изобретателна съпруга де тоз късмет всекиму
  • ха-ха-ха... Е, Грег, най-накрая един мъж да погледне реално на нещата! Поздрави!
  • ето правдободобно обяснение на перманентното женско главоболие ама не е лоша идеята ти, ще я пробвам
Предложения
: ??:??