18.10.2005 г., 21:12 ч.

Ръководство по врънкане 

  Проза
1038 0 5
4 мин за четене

   Истинският автор и изпълнител е моя синковец. Аз само си водя бележки, в случай че ми се наложи да се възползвам.

 

   Значи, първо, набелязвате желания предмет. Важно условие е да бъде безумно скъп и абсолютно ненужен. Затова пък притежанието му трябва да ви създава неоспоримо чувство за уникалност. След това завеждате потенциалния финансиращ в магазина, и ей така, без много да се задълбавате, демонстрирате завидни познания за функциите и техническите качества на предмета. През цялото време говорите със спокоен тон и пълно безразличие за неоспоримите достойнства на евентуалната придобивка. Много е важно накрая да подчертаете, че цената му е ужасно надута, и че никой нормален човек не би си го купил. Изводите, които си правят настойниците ставайки свидетели на такъв задълбочен анализ, са че вероятно сте дорасли да имате доверието им.

 

   Второ -  създавате ситуация, в която изведнъж лъсва вопиющата необходимост от притежанието на въпросния предмет. Оказва се, че липсата му се равнява на вашата емоционална смърт. Обаче в никакъв случай не се изкушавайте да описвате състоянието си словесно. Трябва да го демонстрирате безмълвно, избягвайки и най-малкия намек за истеричен каприз. Например, напълвате очи със сълзи, но не ги пускате да се стичат по бузите ви. Така очите ви изглеждат по-мъдри и изключително тъжни. Не хлипате и не хленчите. От цялото ви същество трябва да струи такава меланхолия и безотрадност, че всички около вас да изпитат желание да ви вдъхнат оптимизъм.

 

   Третата стъпка е да покажете жертвоготовност. Ако трябва, лишете от любимите си вафли, от гледането на рисувани филмчета, прежалете да ставате половин час по-рано, и да отмените главния родител от задължението да извежда кучето, например. Започнете да сгъвате си дрехите вечер, а сутрин да оправяте леглото си. Подреждайте дома и помагайте в домакинството. Грижете за личната си хигиена без подканяне. Демонстрирайте интерес към някоя дълго пренебрегвана от вас книга и споделете впечатленията си, като особено наблегнете на правотата на този, който ви я е препоръчал. Учете усърдно, докато усилията ви бъдат забелязани, подходящо оценени, а резултатите – регистрирани където и от когото трябва. Погрижете се доказателствата за вашата коренна промяна да бъдат открити съвсем случайно.

 

   Такааааа. Да предположим, че сте изпълнили горните стъпки. Подгответе се за светкавична верижната реакция. Но, не губете търпение и не забравяйте, че поне един от попечителите ви ще се усъмни в искреността на подбудите ви и ще ви обвини в материализъм или вещомания. Ако това се случи, веднага изваждайте скритите запаси от монети по левче, прибирани редовно от джобовете на единия настойник с негово съгласие, и по собствена инициатива пазарувайте с тях.  Ако рожденният ви ден се пада в следващите 2-3 месеца, предупредете всички евентуални дарители че предпочитате не предметни, а парични награди за усилието да просъществувате в този враждебен свят цели еди-колко-си на брой години, като обясните на всеослушание, че пестите за нещо важно. Обстойно обяснявайте на всички еволюционните достойнства на желаната от вас вещ. Така ще предизвикате комплекси за назадничавост и малоценност у родителите ви. Направете така, че да не мине ден, в който въпросният предмет да не е споменат по един или друг повод, макар и индиректно.

 

   Не след дълго плодът, а именно съгласието и последващото го привеждане на финансите в съответното количествено състояние, ще бъде узрял. Последно усилие от ваша страна – потърсете по интернет по-евтини варианти. Предложете да се закупи на изплащане. Наложете си сам ограничителен режим на джобните. И накрая, няколко вечери преодолейте гнусливостта си и проявете гушкавост и глезливост.

 

   Когато капанът щракне, не забравяйте, че рано или късно ще се сдобиете с други желания, затова искрено се изненадайте, когато ви поднесат подаръка и благодарете от все сърце. Този път може и да пуснете някоя сълза по бузите.

 

   Е, това е. Следвайте указанията, и успехът ви е в кърпа вързан!

© Николина Недялкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря за което! Радвам се, че все пак се харесват!
  • Нямам достатъчно време,за да прочета всички разкази,но твоите ги чета с удоволствие.Поздравче
  • Ако не ме мързеше толкова, щях да изпедепцам едно "Практично описание как да не влизаме в магазин с жена"
    Ха ха!
  • Много свежо! Браво! Може и да се възползвам някой път...
  • По-младите да не обръщат внимание, моля, за да не отнеса родителски ппопържни!(тук исках да сложа едно смайли, но не можах....ех, старост нерадост)
Предложения
: ??:??