21.08.2024 г., 7:26 ч.

 Шаман Максим – случай 3 Тъмнина вътре 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи
78 0 0

Произведението не е подходящо за лица под 18 години

Произведение от няколко части « към първа част
42 мин за четене

РАЗКАЗА Е ПРЕВЕДЕН И ПУБИКУВАН ОТ САМИЯ АВТОР.

 

Преди началото на този разказ се препоръчва да прочетете разказа „Тъмният приятел“ , тъй като този разказ може да се счита за продължение на тези събития. Приятно четене!

 

ШАМАНЪТ И ДЕМОНЪТ  
ДЕЛО НОМЕР 3  
ТЪМНИНАТА ВЪТРЕ

ГЛАВА 1

Алексей Владимирович седеше в стаята си, свит в най-далечния ъгъл, треперейки от страх. Той отново дойде. Отново чукаше на прозореца, а на лицето му беше кървава усмивка.

Целият дом беше изпълнен с шепот:  
— Пусни ме, пусни ме, пусни ме...

Мъжът извика така, сякаш го режат. Така викат тези, които не искат да отговарят за старите си грехове. От другата страна на прозореца стоеше същество, което той добре познаваше. И съществото също го познаваше отлично.

Изведнъж се случи нещо, което Алексей не очакваше: тъмната субстанция започна да се блъска в прозореца.  
— Пусни ме, пусни ме...

Алексей, с див вик, сякаш ранен мамут, побягна към мазето. Той знаеше какво го очаква, ако това същество стигне до него. Затваряйки вратата зад себе си, чу как се счупи стъклото. В отчаян опит да се спаси, той придвижи шкаф и се скри на скрито място. Слава Богу, приживе на това същество, той никога не му беше показвал това мазе.

Така мина цялата нощ. Алексей отчаяно не искаше да повтори съдбата на брат си и жена му. Те така и не бяха намерени след изчезването си. И всичко това беше заради техния син...

На сутринта той най-накрая се осмели да излезе от мазето. Мебелите бяха обърнати, всички прозорци счупени. Влизайки в кухнята, замръзна от ужас: на стената с кръв беше написано „Помня всичко“.

За да се разсее, тръгна към магазина. Селото беше малко; след смъртта на племенника му дори училището беше затворено, а на повечето учители бяха повдигнати обвинения за небрежност. В селото цареше гробна тишина. Когато влезе в магазина, разговорите замряха. Всички в селото мразеха семейството му, съжалявайки само сина на брат му, Никита. Но приживе на момчето всички си затваряха очите за това, което се случваше в дома им.

— Слушай, Льоха, — обърна се към него един от мъжете, — изглеждаш изтормозен. Пак ли той идва?

— Да, но този път е по-сериозно.

— Какво се случи?

— Счупи прозореца.

— Мамка му...

— Точно това си помислих и аз.

Минута мълчание, и един от възрастните мъже заговори:

— Не знам дали ще помогне, но познавам хора, които разбират от такива неща. Мога да ти дам номера им, ако искаш.

— Разбира се, дай го. А наистина ли успяват винаги?

— Казват, че да. Но дори да не е така, ти нямаш много избор.

— Вярно, дай номера.

Когато Алексей Владимирович се върна вкъщи, колебаеше се цял час, преди да се обади. Той знаеше: ако хората разберат защо го преследва това нещо, техният гняв ще бъде по-страшен от всяко същество. Но желанието да живее надделя, и той набра номера.

По това време, в другия край на страната, в един от панелните блокове избухна скандал. Максим Аркадьевич, по навик, се събуди рано сутринта, но не от пеенето на петли, а от шума на перфоратор.

— Мамка ти, старче, почакай само! — каза Максим, обут само по гащи, и тръгна към „публичната екзекуция“ на съседа-идиот.

— Отваряй, идиот такъв, имам работа с теб! — Максим по навик започна да рита вратата.

— К-кой е? — както винаги, от другата страна на вратата се чу уплашен глас.

— Хайде да играем „Познай мелодията“, стар идиот? Познай кой стои зад вратата ти, защото ти, уважаеми идиот, започна ремонт в 6 сутринта!

— Максим Аркадьевич? — гласът на съседа стана още по-уплашен.

— Браво! Наградата е за теб! И твоята задница отива в залата! Отваряй, казах!

Чу се щракването на ключалката.

— Прости ми, Максим Аркадьевич, моля те...

— Вече година и половина правиш този ремонт, бе, идиот такъв. Кажи честно, търсиш съкровище ли?

— З-защо?

— ЗАЩОТО, МАМКА МУ, ПО ДРУГ НАЧИН НЕ МОЖЕ ДА СЕ ОБЯСНИ!

Изплашеният съсед затръшна вратата, прищипвайки пръстите на Максим.

— Ах ти... Мамка му... — Максим не издържа и изрече такава тирада, че стените сякаш започнаха да се тресат.

— Максик, какво става?

Максим се обърна към своята врата. Яра го гледаше и се усмихваше.

— Нищо, просто извърших още една екзекуция.

— Скоро ще пратиш този съсед на среща със свети Петър! — смехът ѝ се разнесе по коридора.

— А сега да тръгваме, Фенрир каза, че има работа. Много интересна.

— Хайде да видим какво иска този плешив вълк.

Те се върнаха в апартамента, където, както винаги, в хола седеше демонът, пушейки лулата си с два остри рога отстрани.

— Здравей, Фенрир, каква е работата? — попита Максим.

Фенрир само поклати глава.

— Както винаги, някакъв идиот е привлякъл зъл дух и сега иска помощ.

— О, стандартна ситуация. Но да попитам, този път този идиот не си ли ти? — язвително добави Максим.

— Макс, това не е шега. Имам подозрение, че този дух не се е закачил за този човек без причина.

— Хммм. Добре, събирай нещата си. Яра, ти идваш ли с нас? — попита Максим. — Разбира се, кой друг ще спасява вашите задници от приключения?

Със смях те се насочиха към микробуса, знаейки, че това задание, както винаги, ще бъде трудно приключение.

 

ГЛАВА 2

Пътуваха дълго. По пътя изчетоха много информация за това село. Типично селце в руската провинция.

— Пак мухосранск — извъртя очи Максим.

— Ох, стига мрънка — подкачи го Яра. — Всъщност ти харесваш такива приключения.

Максим се усмихна. Наистина, обичаше приключенията.

— Пристигнахме — каза Фенрир.

— Е, хайде тогава по едно и да излизаме? — ехидно предложи Максим.

— Ох, вече омръзна с тези „едни“. Аз няма да пия — каза Фенрир.

— Така е правилно, а аз ще пия — отвърна Максим.

Мъжът изпи водката на един дъх и те излязоха.

— Не е много приятно местенце — оглеждайки се, каза Яра.

— Абе, точно за нас е — каза демонът.

Смеещи се, те продължиха нататък.

— Така, май този е домът? — попита шаманът.

— Да, той е — отвърна демонът.

— Е, не е лукс, но става — каза вещицата.

— Е, това може да се нарече руски лукс: нищо не е включено, но чистия въздух можеш да дишаш до насита — каза Максим.

Те отново се засмяха. В този момент към тях се приближи мъж.

— Извинете, вие ли сте Максим и Фенрир? — попита мъжът.

— Може би. А кой пита? — отвърна шаманът в същия тон.

— О, приятно ми е да се запознаем, аз ви се обадих. Казвам се Алексей.

— Приятно ми е — изцеди усмивка Максим.

Шаманът винаги усещаше енергията на хората. И сега улови странна миризма от този мъж. Същата миризма, каквато имаше баща му.

„По дяволите“, помисли си шаманът.

— Момчета, за малко ще се отдалеча. Вие разберете за какво става въпрос — каза Максим, намигвайки на колегите си, и се отдалечи.

— Може ли да влезете в дома? — прекъсна неловкото мълчание Алексей.

— Да, разбира се — каза вещицата.

Тя разменя поглед с демона. След години работа с Максим тя познаваше характера му като свой. Както и демонът. И двамата разбираха, че ако Максим се отдалечи сега, значи не е без причина. Тя също усети нещо лошо в този мъж, но не разбра какво означава това. Но тя беше сигурна, че ако Максим го е усетил, той има точен план. А дотогава те влязоха в къщата.

Междувременно Максим Аркадиевич се отправи към любимото си място — магазина с алкохол. Разбира се, Яра беше права и той вече беше измислил план. Той искаше да намери един от селските пияници и с помощта на любимата на всички ракия да разбере повече информация.

Той влезе в магазина и поздрави. Разбира се, селяните му обърнаха внимание. Всички знаеха, че когато в селото се появи непознат, всеки се интересува от него. Максим също го знаеше.

— Може ли, моля, бяломор и една бутилка водка, стопанке? — попита Максим много приветливо.

— Разбира се. Батюшка, какъв хубав млад човек. Нов си тук? — попита продавачката.

— Не, просто на почивка съм тук — каза шаманът.

— О-о-о, това е добре, природата е хубава, по-добра от вашите големи градове.

— Съгласен съм, слушай, майко, имам работа — започна Максим.

— Ооо, вече работа. Добре, слушам — оживи се продавачката.

— Дойдохме по работа. Ние сме демоноборци. Дойдохме при един човек — продавачката се напрегна. — Знаеш ли един, Алексей Владимирович?

Продавачката изпусна чашата.

— Ох, знам, миличък. Но защо да помагате на този пияница?

— Това ни е работата. Работа — шаманът се напрегна. — Исках да ти задам няколко въпроса за него.

Продавачката се замисли и отговори:

— Аз не мога да помогна, но знаете ли... — тя се наведе към ухото на Максим и прошепна: — Идете при неговия приятел Ванька. Той живее в другия край на селото, точно до гората. Той знае всичко, вярвай ми.

— Добре, разбрах. Благодаря ти — отвърна шаманът и, вземайки цигарите и алкохола, тръгна да търси Иван.

Междувременно Яра и Фенрир говореха с Алексей. Още от самото начало им се стори неприятен, но те с принудени усмивки слушаха разказа му.

— Така, тази твар, изглежда, е свързана с племенника ми. Лицето ѝ е много подобно на неговото.

Фенрир го прекъсна:

— Извинете, може ли да запаля цигара?

Мъжът кимна и продължи:

— Така, племенникът ми, според полицията, уби брат ми и жена му, представяте ли си?

— Извинете, на колко години беше той? — попита Яра.

— Още не беше навършил десет — отговори Алексей, запалвайки цигара.

„Хмм, странно, защо?“ — помисли си Яра и попита:

— Защо мислите, че е той?

— А кой друг? Малкият стана много нагъл напоследък. Започна да псува, да ругае. А когато го дърпах към обора за наказание, той ме ухапа.

— Извинете, какво направихте? — Фенрир го гледаше така, сякаш беше готов да го изгори на място.

— Това е нормално на село — махна с ръка Алексей. — А когато го откараха в лудницата след това, той се обеси там.

Яра и Фенрир бяха в шок. За първи път се сблъскваха с такова нещо. Не можеха да разберат как може да се постъпва така с дете, но овладели себе си, продължиха да слушат този странен човек.

Междувременно Макс се отправи към дома на Иван. Той искаше да научи повече. Мъжът разбираше, че с Алексей има нещо нередно, но не знаеше какво точно. Той стигна до вратата и почука.

— Иван, отвори, новият съсед дойде да се запознаем.

Отговорът беше тишина. Шаманът, заподозрял нещо лошо, влезе в двора и отново извика:

— Иван, тук ли сте?

От къщата се чу плач. Максим влезе вътре. Плачът идваше от дневната. Мъжът се отправи натам. На пода лежеше мъж и плачеше.

— Вань, какво ти е? — попита вече раздразненият Максим.

Мъжът се обърна към него с абсолютно пияно лице.

— Ооо, ясно, май белката дойде на гости?

— Кой си ти? — попита пияният Иван.

— Съседът с палтото! — Максим не се сдържа и язвително отвърна.

— Ааа, ясно. Какво искаш?

— Имам работа с теб.

— Каква?

— Исках да те попитам за приятеля ти Алексей, а в замяна... — Макс показа бутилката. — Ще пием като мъже.

— Ооо, това е нашенско.

Те се отправиха към кухнята.

 

ГЛАВА 3

Максим излезе от къщата на Иван, изпълнен с ярост. Разбира се, не всеки може да чуе нещо подобно. Пияният Иван много живописно описваше живота им, особено когато говореше за племенника на Алексей, Никита. Той разказваше и се наслаждаваше на историята. Когато Максим разбра всичко, удари мъжа с юмрук и го повлече след себе си. Той мразеше такива хора. Мразеше изродите, които се изживяват върху деца. Мразеше гадовете, които се опитват да оправдаят тези постъпки. Той положи пияния мъж в собствения му багажник. Какво си мислите? Да няма план Максим Аркадьевич? Разбира се, че има. Той също така много учтиво зае ключовете на по-рано нокаутирания Иван. Няма значение за него — той сега е в багажника.

Максим отвори колата и седна в нея. В колата миришеше на алкохол.

„Не, аз също съм закоравял алкохолик, но не чак толкова!“ — помисли си Максим и запали старата „Нива“.

Той имаше много точен план. Вече знаеше кой преследва Алексей. Освен това, след много години работа като ловец на демони, той беше на страната на ловеца, а не на жертвата. Адреналинът кипеше. Максим е човек, който винаги се застъпва за справедливост, дори ако това е отмъщение. С тези мисли той премина малко по-далеч от дома на Алексей и спря.

Отваряйки багажника, той се полюбува на тялото. Тялото мирно хъркаше.

— Нищо, гадино, скоро ти и приятелчето ти ще платите за всичко, — каза Максим, звънейки на Фенрир.

— Приятелю, слушай, имам план. Засега разсей Алексей от прозореца. После ще обясня всичко.

— Добре, надявам се, че знаеш какво правиш, — чу се гласът на демона от слушалката.

Максим затвори телефона и повлече тялото на Иван към микробуса.

Както вероятно се досещате, микробусът на шамана и демона не беше обикновен. В него имаше всичко: мини-бар с любимите напитки, различни билки за приготвяне на отвари и лекарства. Но най-важното беше, че там имаше клетка. Огромна клетка, като тези в полицейските коли. В нея можеха да се поберат до четирима души. Обикновено в нея заключваха различни свръхестествени същества, но понякога слагаха и двукраки. Максим отвори вратата на микробуса и повлече тялото вътре. Тялото, за щастие, не оказваше съпротива. Максим отвори клетката и без никакво церемонене го натъпка вътре.

— Сега можем да си починем малко, — каза Максим, запалвайки цигара.

Той си спомняше детството, какво се случваше между него и баща му. За съжаление, не всички са толкова силни. Първоначално Максим искаше да се справи сам с тях, но после му дойде гениален план. Той искаше да предаде тази сладка двойка на онзи, който наистина се нуждаеше от отмъщение — на онзи, върху когото се бяха изживявали години наред. След като изпуши цигарата, той се върна в къщата. Не можеше да се издаде. Той обожаваше това чувство на адреналин в работата си.

Максим влезе в къщата с абсолютно нежна усмивка.

— Алексей, разбрах как да ви помогна.

— Вече? Толкова бързо? Но вие сте истински майстор! — усмивката на мъжа блесна на лицето му.

— Но има едно „но“, — каза Максим, като даде знак с незабележимо намигване на приятелите си да мълчат. Те разбраха всичко.

— За да се отървете от проклятието, ще трябва да отидете там, където е погребан племенникът ви.

— Ооо, това важно ли е? — на лицето на мъжа сега се появи разочарование или дори страх.

— Да, важно е. В противен случай не можем да ви помогнем, — каза Максим, махвайки на Яра и Фенрир да разиграят сцена, че си тръгват.

— Добре, добре, съгласен съм! — каза мъжът.

— В такъв случай, заповядайте с нас в нашия скромен автомобил, — с лека усмивка каза Максим.

Те излязоха от къщата и се отправиха към автомобила. Максим учтиво покани мъжа, като отвори вратата. Мъжът влезе и пребледня.

— Какво, по...

Той не успя да довърши.

Чук го удари по главата. Мъжът падна, явно в безсъзнание.

— Какво, по дяволите? — каза Фенрир.

— Ти още ли не си разбрал, идиот? Разбира се, вие стояхте в къщата и нищо не знаете! Но аз вече знам. Тези изроди са виновни за смъртта на племенника му.

— А ти откъде знаеш? — намръщи се Яра.

— А да, срещнах се с приятеля му, ти също можеш — сега той лежи в клетката. Той разказа всичко. И за това как тези изроди изнасилваха още малкия Никита, и как го разрязваха. Той също разказа как минавал покрай къщата на това семейство от ада. Как видял спомените от това място.

— Ужас... — каза демонът.

— Именно. Така че имам план.

Той им разказа плана си.

— Всички съгласни ли сте?

— Разбира се! — хорово отговориха вещицата и демонът.

— Прекрасно.

Максим натовари второто тяло в клетката.

— Сега тръгваме към гробището! — каза Максим със зловеща усмивка.

 

### ГЛАВА 4

Те не пътуваха дълго, около петнадесет минути.

— Сега изкарайте телата — каза Максим. — А аз ще намеря гроба.

Той се отправи към края на гробището. Там, зад гробището, имаше само един гроб.

„Ех, значи тук почиваш, Никита“, — почти се разплака Макс, но овладя емоциите си. Знаеше, че е настъпил моментът за отмъщение.

— Ей, какво се мотаете там? — попита Максим.

— Да ни беше помогнал, тия копелета са тежки! — недоволно се чу глас зад тревата.

— Добре, — каза Максим, като завъртя очи.

С общи усилия те довлякоха телата до гроба на момчето. Ръцете на това сладко дуо бяха вързани.

— Рота, ставане! — извика Макс директно в ушите им.

Те подскочиха, а Иван дори поизтрезня.

— Какво правите? — изплашено попита Алексей.

— Това, което трябва, — злобно каза Максим. — Знаеш ли кого мразя повече от свръхестествените същества? Онези, които са на два крака. Ще платите изцяло.

— Какво, ще ни убиеш ли? Нямаш смелост за това! — извика Иван.

— Аз не смятам да го правя. Това няма да съм аз. Виждате ли, момчета, къде сте? — попита Максим, ухилен.

В този миг на лицата им проблесна страх.

— Значи всичко си разбрал? — попита Алексей, тялото му трепереше.

— Разбира се. И ще ти кажа още: цялото село ще разбере.

— Ах, ти копеле! — извика Иван.

Максим само се засмя.

— Фенрир, донеси книгата. Ще призовем духа.

Мъжете започнаха да пищят като заклани, но Макс само ги удари по лицето с ботуша си.

Фенрир донесе книгата.

— А сега, приятели, пригответе се: адът ви очаква! — с тези думи шаманът започна да чете заклинанието:

**„В нощта ти възкръсни, влез в този мрак,  
Момче-дух, вечно неспокойно.  
Вземи враговете си с тъмните сили,  
Приеми ги в жертва, за да намериш покой.  
През студ и мрак, дойди без трепет,  
Вземи душите им като сенки в нощта.  
Ти си неспокоен, но ще намериш мир,  
Когато кръвта на враговете ти излекува болката ти.“**

Щом изрече това, земята започна да трепери. От гроба изплува черна субстанция. Тя придоби форма и в нея се очерта момче.

Мъжете започнаха да крещят като луди. Духът ги погледна и зави така, че всички почти оглушаха. С зверски рев той се нахвърли първо на Иван. Той се опита да изкрещи нещо, но призракът беше непоколебим. Вкопчи се в гърлото му и се чу само хрущене.

Алексей пребледня, като видя всичко това. Разбра, че е негов ред.

— Моля те, пощади ме! — изкрещя той.

Но духът дори не го изслуша. С главния мъчител искаше да се справи по-особено. Той повлече мъжа към неговия гроб.

Алексей пищеше като заклан, но неспокойната душа на детето го завлече в гроба. Виковете утихнаха.

— Е, това беше всичко — каза Максим. — Сега да тръгваме. Фенрир, взе ли му парите?

— Не успях.

— Е, нищо, той и без това е пияница, какво да му вземеш.

С тези думи те се насочиха към микробуса, но изведнъж чуха гласове зад тях.

На гроба на Никита стоеше духът на момчето и някаква сянка.

— Вече сме свободни ли? — попита момчето.

— Разбира се, — отговори сянката. — Сега, малкият ми приятел, можем да отидем на небето.

— Там ще можем ли да играем?

— Разбира се. Ще играем завинаги, ще се разхождаме и ще се наслаждаваме, — меко каза сянката.

С тези думи тя хвана момчето за ръка и заедно полетяха нагоре.

— Е, сега наистина свършихме работата — доволно отбеляза шаманът.

— Остана още едно нещо.

### ГЛАВА 5 — ЕПИЛОГ

Жителите на селото разбраха всичко — и за това, което се е случвало в семейството, и как тримата се разправиха с обидчиците на момчето.

— Благодаря ви, милички — плачеше една от старите жени.

— Няма за какво да ни благодарите, — меко каза Максим.

— Как да няма? Години наред не знаехме какво се случва, дори съчувствахме на този изрод Алексей, когато някаква твар го посещаваше. А сега виж какво излезе.

При тримата дойде един дядо и каза:

— Ето ви награда — с тези думи той им подаде 80 000 рубли.

— Не е нужно, татко, — меко каза Максим. — Понякога помагаме и за услуга.

— Какво искате? Всичко ще направим!

— Искам само да посещавате гроба на момчето.

— Добре, ще го направим!

Те още дълго разменяха любезности, но на нашите герои вече им беше време да тръгват.

Когато седнаха в микробуса, вещицата подкачи шамана:

— Е, Максимка. Вече си като благороден рицар за тях.

— О, я се разкарай!

В микробуса се разнесе смях.

— Е, време е да си починем — каза демонът.

— Съгласен — отговори Максим. — Какво ще кажете за Япония?

— О, добра идея. Максик, помниш ли, че там щяхме да отидем на меден месец?

Шаманът само се изчерви.

— Значи Япония?

— Да!

— Да.

Те смятаха да си починат малко. Кой знае каква опасност ги дебне след това? А и Максим и Яра имаха шанс да започнат всичко отначало.

Когато вечерта се качваха на етажа си, чуха... кой би помислил, разбира се, перфоратор.

— Ех, надявам се, като се върнем, да си завре перфоратора в задника, — усмихнато каза Максим.

 

ОРИГИНАЛ

Перед началом этого рассказа рекомендуется прочитать рассказ «Тёмный друг» из сборника «Вечных слёз», поскольку этот рассказ можно считать продолжением тех событий. Приятного чтения!

ШАМАН И ДЕМОН
ДЕЛО НОМЕР 3
ТЬМА ВНУТРИ

ГЛАВА 1


 

Алексей Владимирович сидел в своей комнате, прижавшись к самому дальнему углу, дрожа от страха. Он снова пришёл. Снова стучит в окно, и на его лице вновь кровавая улыбка.

По всему дому раздавался шёпот:
— Пусти, пусти, пусти…

Мужчина так закричал, словно его резали. Так кричат те, кто не хочет отвечать за свои давние грехи. По ту сторону окна стояла сущность, которую он прекрасно знал. И сущность прекрасно знала его.

Вдруг произошло то, чего Алексей не ожидал: тёмная субстанция начала ломиться в окно.
— Пусти, пусти…

Алексей, с диким криком, словно раненный мамонт, побежал в подвал. Он знал, что его ждёт, если это существо доберётся до него. Закрыв за собой дверь, он услышал, как разбилось стекло. В отчаянной попытке спастись, он придвинул шкаф и спрятался в укромное место. Слава Богу, при жизни этой сущности он никогда не показывал ей этот подвал.

Так продолжалась вся ночь. Алексей отчаянно не хотел повторить судьбу своего брата и его жены. Их так и не нашли после того, как они исчезли. И всё это из-за их сына...

 

Утром он наконец решился выйти из подвала. Мебель была перевёрнута, все окна разбиты. Зайдя на кухню, он замер от ужаса: на стене алела надпись «Я всё помню».

 

Чтобы отвлечься, он отправился в магазин. Деревня была маленькая; после смерти его племянника даже школу закрыли, а на большинство учителей завели уголовные дела за халатность. В селе царила гробовая тишина. Когда он вошёл в магазин, разговоры смолкли. Все в деревне ненавидели его семью, жалея только сына его брата, Никиту. Но при жизни мальчика все закрывали глаза на то, что происходило в их доме.

 

— Слушай, Лёха, — обратился к нему один из мужчин, — выглядишь потрёпанным. Опять он приходил?

— Да, но на этот раз всё серьёзнее.

— Что случилось?

— Оно разбило окно.

— Твою ж мать...

— Вот и я о том же.

Минута молчания, и один из пожилых мужчин заговорил:

— Не знаю, поможет ли, но я знаю ребят, которые в таких делах разбираются. Могу дать номерок, если хочешь.

— Конечно, дай. А у них точно всё получается?

— Говорят, да. Но даже если бы не так, у тебя особо нет выбора.

— Верно, давай номер.

 

Когда Алексей Владимирович вернулся домой, он ещё час колебался, прежде чем позвонить. Он знал: если люди узнают, почему его преследует это нечто, их гнев будет страшнее любой сущности. Но желание жить пересилило, и он набрал номер.

 

В это время, на другом конце страны, в одном из панельных домов разгорелся скандал. Максим Аркадьевич, по привычке, проснулся рано утром, но не от пения петухов, а от шума перфоратора.

 

— Твою же мать, старый, ну погоди! — с этими словами Максим, в одних трусах, отправился на «публичную казнь» придурка-соседа.

 

— Открывай, придурок, дело есть! — Максим привычно начал пинать дверь ногами.

 

— К-кто? — как всегда, из-за двери послышался испуганный голос.

 

— А давай поиграем в «Угадай мелодию», старый придурок? Угадай, кто стоит за твоей дверью из-за того, что ты, уважаемый имбицил, начал ремонт в 6 утра!

 

— Максим Аркадьевич? — голос соседа стал ещё более испуганным.

 

— Батюшки! Сектор «приз» на барабане, и твоя жопа уходит в зрительный зал! Открывай, сказал!

 

Послышался лязг замка.

 

— Простите, Максим Аркадьевич, просто умоляю...

 

— Да ты уже полтора года, сука, делаешь этот ремонт. Скажи честно, клад ищешь?

 

— П-почему?

 

— ДА ПОТОМУ ЧТО, БЛЯТЬ, ПО-ДРУГОМУ ЭТО НЕ ОБЪЯСНИТЬ!

 

Испуганный сосед захлопнул дверь, прищемив пальцы Максиму.

 

— Ах ты ж... Бл... — Максим не выдержал и выдал такую тираду, что казалось, стены затрещали.

 

— Максик, что случилось?

 

Максим обернулся к своей двери. На него смотрела Яра и улыбалась.

 

— Да ничего, просто устроил ещё одну экзекуцию.

— Ты этого соседа скоро, чувствую, на приём к апостолу Петру отправишь! — смех разлетелся по подъезду.

— А теперь идём, Фенрир сказал, что есть дело. Очень интересное.

— Ну, пойдём, узнаем, что хочет этот плешивый волк.

 

Они вернулись в квартиру, где в гостиной, как всегда, сидел демон, дымя своей трубкой с двумя острыми рогами по бокам.

 

— Ну, здорово, Фенрир, что за дело? — спросил Максим.

 

Фенрир лишь покачал головой.

 

— Да как всегда, какой-то придурок навлёк на себя злобного духа и теперь просит помощи.

 

— О, стандартная ситуация. Но позволь спросить, на этот раз этот придурок не ты? — язвительно добавил Максим.

 

 

— Макс, это не шутка. У меня есть подозрение, что этот дух не просто так к этому человеку прицепился.

— Хммм. Ну ладно, собирай вещи. Яра, ты с нами? — спросил Максим. —

Конечно, кто, как не я, будет спасать ваши жопы от приключений?

Со смехом они направились к микроавтобусу, зная, что это задание, как всегда, окажется непростым приключением.


 

ГЛАВА 2

Они ехали долго. По пути прочитали много информации об этой деревне. Стандартная деревушка в русской глубинке.


 

— Опять мухосранск, — закатил глаза Максим. 

— Ой, хватит ныть, — подколола его Яра. — Всё же ты любишь такие приключения. 

Максим улыбнулся. Действительно, он любил приключения. 

— Приехали, — сказал Фенрир. 

— Ну что, давайте тогда по стопочке и выходим? — ехидно предложил Максим. 

— Ой, да ты уже со своими стопочками задрал. Я не буду, — сказал Фенрир. 

— Вот и правильно, а я буду, — сказал Максим. 

Мужчина одним залпом выпил водку, и они вышли. 

— Да, не особо приятное местечко, — оглядевшись, сказала Яра. 

— А-то, самое то для нас, — сказал демон. 

Посмеявшись, они направились дальше. 

— Так, вроде бы этот дом? — спросил шаман. 

— Да, он, — ответил демон. 

— Конечно, не люкс, но сойдёт, — сказала ведьма. 

— А-то, это можно сказать люкс по-русски: хрен чё включено, но воздухом чистым хоть обдолбайся, — сказал Максим. 

Они снова засмеялись. В это время к ним подошёл мужчина. 

— Простите, это вы Максим и Фенрир? — спросил мужчина. 

— Возможно. А кто спрашивает? — ответил в тон мужчине шаман. 

— Ой, приятно познакомиться, это я вам звонил. Меня Алексей зовут. 

— Приятно познакомиться, — выдавил улыбку Максим.


 

Шаман всегда чувствовал энергетику людей. Вот и сейчас он уловил странный запах от этого мужчины. Такой же запах, какой был у его отца. 

«Твою же мать», — подумал шаман. 

— Ребята, я ненадолго отлучусь. Вы пока узнайте, в чём дело, — сказал Максим, подмигивая коллегам, и ушёл. 

— Может, зайдёте в дом? — прервал неловкое молчание Алексей. 

— Да, пожалуй, — сказала ведьма. 

Она переглянулась с демоном. За долгие годы работы с Максимом она знала его характер как свой. Как, впрочем, и демон. Они оба понимали, что если Максим ушёл сейчас, значит, не просто так. Она сама почувствовала в этом мужчине какую-то плохую ауру, но только не поняла, что это значит. Но она точно знала, что если Максим это почувствовал, значит, у него есть точный план. А пока что они вошли в дом.


 

В это время Максим Аркадьевич пошёл в своё любимое место — магазин, где есть спиртное. Разумеется, Яра была права, и у него уже созрел план. Он хотел найти одного из деревенских пьяниц и с помощью любимой всеми синьки разузнать побольше информации. 

Он вошёл в магазин и поздоровался. Разумеется, деревенские на него обратили внимание. Ведь все знают, что когда в деревне появляется незнакомец, у всех к нему появляется интерес. Это знал и Максим. 

— Можно, пожалуйста, беломора и одну бутылку водки, хозяйка? — спросил Максим весьма приветливо. 

— Разумеется. Батюшки, какой красивый молодой человек. Новенький здесь? — спросила продавщица. 

— Да нет, чисто на отдых сюда, — сказал шаман. 

— О-о-о, это хорошо, природа как-никак хороша. Лучше, чем в ваших больших городах.

 


 

— Согласен, слушай, мать, у меня есть дело, — начал Максим.


 

— Ооо, уже сразу дело. Ну, слушаю, — продавщица оживилась.


 

— Мы приехали сюда по делу. Мы демоноборцы. Приехали к одному человеку, — продавщица насторожилась. — Знаешь такого, как Алексей Владимирович?


 

Продавщица от этих слов выронила стакан.


 

— Ох, знаю, родненький. Но зачем этой пьяни-то помогать?


 

— Работа у нас такая. Работа, — шаман напрягся. — Так вот, я как раз по нему хотел вопросы задать.


 

Продавщица задумалась и ответила:


 

— Я вам помочь не могу, но знаете... — Она наклонилась к уху Максима и прошептала: — Идите к другу его, Ваньке. Он живёт на другом краю села, прямо около леса. Он всё знает, уж поверьте.


 

— Хорошо, понял. Благодарю тебя, — ответил шаман и, забрав сигареты и алкоголь, пошёл на поиски Ивана.


 

В это время Яра и Фенрир говорили с Алексеем. Им он сразу показался неприятным, но они с натянутыми улыбками слушали, что он рассказывал.


 

— Так вот, эта тварь, похоже, как-то связана с моим племянником. Лицо у неё крайне на него похоже.


 

Фенрир перебил его:


 

— Извините, а можно у вас закурить?


 

Мужчина кивнул и продолжил:


 

— Так вот, племянник мой, по данным полиции, грохнул моего брата с женой, представляете?


 

— Извините, а сколько ему было лет? — спросила Яра.


 

— Да и десяти не исполнилось, — ответил Алексей, закуривая.


 

«Хмм, странно, почему?» — подумала Яра и спросила:


 

— А почему вы думаете, что это он?


 

— А кто же ещё? Мелкий вообще в последнее время наглым стал. Начал грубить, материться. А ещё он отбивался, когда я его в сарай в наказание тащил. Он меня укусил.


 

— Простите, что вы сделали? — Фенрир смотрел на мужчину, словно готов был испепелить его на месте.


 

— Да это нормально в деревне, — отмахнулся Алексей. — А когда его после этого в дурдом забрали, он там и повесился.


 

Яра и Фенрир были в шоке. Впервые они столкнулись с таким. Они не понимали, как можно так поступать с ребёнком, но, овладев собой, продолжили слушать этого странного человека.


 

В это время Макс направлялся к дому Ивана. Он хотел узнать больше. Парень понимал, что с Алексеем что-то не так, но не знал, что именно. Он дошёл до калитки и постучал.


 

— Иван, открой дверь, это новый сосед познакомиться пришёл.


 

В ответ тишина. Шаман, заподозрив неладное, вошёл во двор и снова крикнул:


 

— Иван, вы тут?


 

Из дома послышался плач. Максим вошёл внутрь. Плач доносился из гостиной. Парень направился туда. На полу лежал мужчина и плакал.


 

— Вань, что с вами? — спросил уже раздражённый Максим.


 

На него посмотрело абсолютно пьяное лицо.


 

— Ооо, понятно, к тебе, батенька, я так понял, белочка в гости пришла?


 

— Ты кто? — спросил пьяный Иван.


 

— Сосед в пальто! — Максим не удержался от язвительности.


 

— Ааа, понятно. Чё надо?


 

— Дело есть к тебе.


 

— Какое?


 

— Хотел узнать у тебя про твоего друга Алексея, а в замен... — Макс показал бутылку. — Выпьем как мужики.


 

— Ооо, это по-нашему.

Они пошли на кухню.


 

ГЛАВА 3


 

Максим вышел из дома Ивана, полный ярости. Конечно, услышать такое может не каждый. Пьяный Иван очень красочно описывал их жизнь, особенно на моменте с племянником Алексея Никитой. Он рассказывал и смаковал. Когда Максим всё понял, он ударил мужчину кулаком и поволок его тело за собой. Он ненавидел таких людей. Ненавидел сволочей, которые издеваются над детьми. Ненавидел гадов, которые пытаются как-то оправдать эти поступки. Он положил пьяного мужчину в его же багажник. А что вы думали? У Максима Аркадьевича нет плана? Конечно, есть. Он также очень вежливо позаимствовал ключи у вырубленного ранее Ивана. Ему всё равно — он сейчас в багажнике.


 

Максим открыл машину и сел в неё. В машине пахло перегаром. 

«Не, ну я, конечно, тоже конченный алкаш, но не настолько же!» — подумал Максим и завёл старую «Ниву». 

У него был очень точный план. Он уже знал, кто охотится на Алексея. Более того, за многие годы работы демоноборцем он был на стороне охотника, а не его жертвы. Адреналин кипел. Максим — это человек, который всегда выступает за справедливость. Даже если это месть. С этими мыслями он проехал чуть дальше дома Алексея и затормозил.


 

Открыв багажник, он полюбовался на тело. Тело мирно храпело. 

— Ничего, сволочь, скоро ты и твой дружок за всё заплатите, — сказал Максим, позвонив Фенриру. 

— Дружище, слушай, у меня есть план. Пока отвлеки Алексея от окна. Потом всё объясню. 

— Хорошо, надеюсь, ты знаешь, что делаешь, — послышался из динамика голос демона. 

Максим отключил трубку и поволок тело Ивана к микроавтобусу.


 

Как вы, наверное, догадались, у шамана и демона даже микроавтобус был непростой. Там было всё: и мини-бар с любимыми напитками, и различные травы для изготовления снадобий и лекарств. Но главное — там была клетка. Огромная клетка, как в полицейских машинах. Туда можно было впихнуть до четырёх человек. Обычно там запирали различных потусторонних тварей, но порой туда сажали и двуногих. Максим открыл дверь микроавтобуса и затащил тело. Тело, благо, не сопротивлялось. Максим открыл клетку и абсолютно не церемонясь запихнул его туда. 

— Теперь можно немного передохнуть, — сказал Максим, закурив.


 

Он вспоминал своё детство, то, что происходило между ним и его отцом. К сожалению, не все такие стойкие. Сначала Максим думал разобраться с ними сам, но потом в его голову пришёл гениальный план. Он хотел отдать эту сладкую парочку на расправу тому, кому месть действительно была нужна — тому, над кем они издевались долгие годы. Докурив, он пошёл в дом. Нельзя было выдать себя. Он так любил в работе это чувство адреналина. 


 

Максим вошёл в дом с абсолютно нежной улыбкой. 

— Алексей, я понял, как вам помочь. 

— Уже? Так быстро? Но вы просто мастер! — на лице мужчины заиграла улыбка. 

— Но есть одно «но», — сказал Максим, давая знак незаметным подмигиванием его друзьям, чтобы они молчали. Они всё поняли. 

— Чтобы избавиться от вашей напасти, вам придётся поехать туда, где похоронен ваш племянник. 

— Ооо, а это важно? — на лице мужчины теперь появилось разочарование или даже испуг. 

— Да, важно. В противном случае мы вам ничем помочь не сможем, — сказал Максим, махнув рукой Яре и Фенриру, чтобы они разыграли сцену, как будто уходят. 

— Ладно, ладно, я согласен! — сказал мужчина. 

— В таком случае пройдёмте с нами в нашу скромную машину, — с лёгкой ухмылкой сказал Максим. 


 

Они вышли из дома и направились к автомобилю. Максим вежливо пригласил мужчину, открыв дверь. Мужчина зашёл и побледнел.


 

— Какого?...


 

Он не успел договорить.


 

В его голову прилетел молоток. Мужчина упал, явно без сознания. 

— Какого хрена? — сказал Фенрир. 

— А ты ещё не понял, идиот? Конечно, вы сидели в доме и ничего не знаете! А я уже знаю. Эти уроды виновны в смерти его племянника. 

— А ты откуда знаешь? — нахмурилась Яра. 

— А да, вот познакомился с его другом, ты тоже можешь — он сейчас в клетке лежит. Он рассказал всё. И про то, как эти уроды насиловали ещё маленького Никиту, и про то, как резали его. Ещё он рассказал про то, как проходил мимо дома этой горе-семейки. Как он видел воспоминания этого места. 

— Охуеть... — сказал демон. 

— Вот я про то же. Так вот, у меня есть план. 

Он рассказал им о своём плане. 

— Все согласны? 

— А как же! — хором ответили ведьма и демон. 

— Замечательно. 

Максим погрузил вторую тушу в клетку. 

— Теперь едем в сторону кладбища! — с зловещей ухмылкой сказал Максим.


 


 


 


 


 


 

ГЛАВА 4


 

Они ехали недолго, минут пятнадцать. 

— Теперь вытаскивайте тела, — сказал Максим. — А я пока найду могилу. 

Он направился к концу кладбища. Там за кладбищем была лишь одна могила. 

"Эх, так вот где ты покоишься, Никита", — у Макса чуть не навернулись слёзы, но он овладел собой. Он знал, что настал момент отомщения. 

— Эй, вы там что застряли? — спросил Максим. 

— Да помог бы хоть, эти суки такие тяжёлые! — послышался недовольный голос из-за травы. 

— Ладно, — закатив глаза, сказал Максим. 

Общими усилиями они дотащили тела до места захоронения мальчика. Руки у этой сладкой парочки были связаны. 

— Рота, подъём! — крикнул Макс прямо в уши этим двоим. 

Они подскочили, Иван даже отрезвел. 

— Что вы делаете? — спросил испуганный Алексей. 

— То, что должен, — с злобой сказал Максим. — Знаешь, кого я ненавижу больше потусторонних тварей? Тех, кто на своих двоих. Вы полностью поплатитесь. 

— Ты что, нас убить собираешься? Да у тебя духу не хватит! — выкрикнул Иван. 

— А я и не собираюсь. Это сделаю не я. Мужики, вы вообще видите, где вы? — спросил Максим, ухмыляясь. 

В эту же секунду на их лицах промелькнул страх. 

— Так значит, ты всё узнал? — спросил Алексей, его тело дрожало. 

— Конечно. И я скажу больше: об этом узнает вся деревня. 

— Ах ты, сука! — крикнул Иван. 

Максим лишь рассмеялся. 

— Фенрир, тащи книгу. Будем призывать духа. 

Мужчины завопили как резаные, но Макс лишь ударил каждого ботинком по лицу. 

Фенрир принёс книгу. 

— А теперь, друзья, готовьтесь: вас ждёт ад! — сказав это, шаман начал читать заклинание:


 

"В ночи ты восстань, войди в этот мрак, 

Мальчик-дух, что вечно не знает покоя. 

Врагов своих с силою тьмы ты возьми, 

Прими их в жертву, обрящи ты покоя.


 

Сквозь холод и мрак ты приди, не дрожа, 

Забери их души, как тени в ночи. 

Ты неупокоен, но мир обретешь, 

Когда кровь врагов твою боль излечит."


 

Как только он это произнёс, земля задрожала. Из могилы выплыла чёрная субстанция. Она обрела форму, и в ней стал различим мальчик. 

Мужчины заорали как резаные. Дух обратил на них внимание и завопил так, что у всех чуть не лопнули перепонки. С звериным ревом он подлетел сначала к Ивану. Тот попытался что-то прокричать, но призрак был непоколебим. Он вцепился мужчине в горло, и послышался лишь хруст. 

Алексей побледнел, видя всё это. Он понимал, что его черёд настал. 

— Пожалуйста, пощади! — крикнул он. 

Но дух даже не стал его слушать. С главным мучителем он хотел расправиться по-особенному. Он потащил мужчину к его могиле. 

Алексей вопил как резаный, но неупокоенная душа ребёнка с силой затащила его в могилу. Крики стихли. 

— Ну вот и всё, — сказал Максим. — Теперь пошли. Фенрир, ты хоть с него деньги взял? 

— Не успел. 

— А ладно, он и так пьянь, чего с него взять. 

С этими словами они направились к микроавтобусу, но внезапно услышали голоса позади. 

На могиле Никиты стоял дух мальчика и какая-то тень. 

— Теперь мы свободны? — спросил мальчик. 

— Конечно, — ответила тень. — Теперь, мой маленький друг, мы оба можем отправиться на небеса. 

— А там можно играть? 

— Конечно. Мы с тобой будем играть вечно, гулять и наслаждаться, — мягко сказала тень. 

С этими словами она взяла мальчика за руку, и они вместе полетели вверх. 

— Ну, теперь мы точно завершили дело, — довольно отметил шаман. 

— Осталось сделать ещё одно дело.


 

ГЛАВА 5 ЭПИЛОГ

Жители деревни всё узнали — и о том, что творилось в семье, и о том, как троица расправилась с обидчиками мальчика. 

— Благодарю вас, родненькие, — плакала одна из старых женщин. 

— Да не за что благодарить, — мягко сказал Максим. 

— Как не за что? Мы годами не знали, что происходит, даже сочувствовали этому ублюдку Алексею, когда какая-то тварь к нему приходила. А теперь вот как оно вышло. 

К троице подошёл дедушка и сказал: 

— Вот вам награда, — с этими словами он протянул им 80 000 рублей. 

— Да не нужно, отец, — мягко сказал Максим. — Мы иногда помогаем и за услугу. 

— Так что вы хотите? Всё сделаем! 

— Я лишь хочу, чтобы вы навещали могилу мальчика. 

— Хорошо, сделаем! 

Они ещё долго обменивались любезностями, но нашим героям уже надо было уезжать. 

Когда они сели в микроавтобус, ведьма подколола шамана: 

— Ну и ну, Максимка. Ты теперь у них как благородный рыцарь. 

— Ой, да отстань! 

По микроавтобусу разнёсся смех. 

— Ну что, пора бы и отдохнуть, — сказал демон. 

— Согласен, — ответил Максим. — Как насчёт Японии? 

— О, хорошая идея. Максик, помнишь, мы туда собирались на медовый месяц? 

Шаман только покраснел. 

— Ну что, значит, в Японию? 

— Да! 

— Да. 

Они собирались немного отдохнуть. Ведь кто знает, какая опасность их подстережёт дальше? Да и у Максима и Яры был шанс начать всё с чистого листа.


 

Когда ночью они поднимались на свой этаж, услышали... кто бы мог подумать, конечно же, перфоратор. 

— Эх, надеюсь, когда мы приедем, он этот перфоратор себе в задницу засунет, — с улыбкой произнёс Максим.

© Васил Морро Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??