31.05.2024 г., 20:00 ч.

 Тъмен приятел 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи, Други
240 0 1
Произведение от няколко части
15 мин за четене

Разказа е преведен от самия автор.

Никита растеше в малко селце, изгубено сред безкрайните полета и гори. Местните жители живееха прост, но тежък живот, където работата на земята заемаше по-голямата част от времето и силите им. Неговите родители изглеждаха погълнати само от това. Техният син беше за тях само допълнително бреме.

От най-ранно детство Никита чувстваше тежката ръка на баща си и студеното равнодушие на майка си. Ежедневните побои, обиди и издевателства бяха за него нещо обичайно. „Нищожество“, „безполезник“, „грешка“ — тези думи го съпровождаха всеки ден като сенки. Особено жесток беше баща му, който не само биеше Никита, но и го унижаваше, като постоянно повтаряше, че от него никога няма да стане нищо. Майка му, макар и да не вдигаше ръка срещу него, беше не по-малко жестока с нейните студени и презрителни думи.

Но в живота на момчето имало и друга тъмна фигура - чичо му, по-малкият брат на баща му, който живеел наблизо. Всеки път, когато чичо му идвал на гости, Никита замръзвал от страх. Чичото, висок и силен мъж със студени очи, намирал особено удоволствие в това да тормози Никита. Често отвеждал момчето в плевнята, далеч от любопитни очи, където извършвал ужасните си действия върху него. Той не само насилвал сексуално момчето, но и го рязал, оставяйки дълбоки белези по тялото на Никита. Чичо му режел ръцете и краката му, като се наслаждавал на всеки вик на болка.
Той е само на девет години, когато за първи път се сблъсква с нещо, което променя живота му завинаги.
Това се случило в една дъждовна нощ. Никита лежал на твърдото си легло, покрит със старо одеяло, когато чул шепот. Отначало си помислил, че това е просто играта на вятъра с дърветата зад прозореца, но шепотът ставал все по-силен и отчетлив. Скоро от ъгъла на стаята бавно започнала да се появява сянка. Беше тъмна и безформена, но в нея имаше нещо привлекателно и дори познато.
„Кой си ти?“ - Никита попита, без да изпитва страх, а само любопитство и странно чувство на комфорт.
„Аз съм този, който познава болката ти“ - прошепна съществото. „Аз съм този, който ще ти помогне.“
С всеки изминал ден съществото ставаше все по-реално и осезаемо. Никита я нарече Тъмнина. Тя беше единственият му приятел и утеха в този жесток свят. Тъмнината винаги беше до него, успокояваше го и обещаваше, че един ден всичко ще се промени.

В училище Никита не можеше да намери убежище от тормоза. Той е обект на подигравки и насилие от страна на съучениците си. Всеки ден за него е изпитание, изпълнено с унижения и мъчения. Наричаха го „призрак“, „изверг“, измъчваха го с думи, които режеха душата му също толкова силно, колкото и побоищата. Той беше постоянен обект на тормоз и насилие и нито едно кътче в училищния двор не беше безопасно за него. Никита се опитваше да не обръща внимание на това, но всеки удар, всяка обида оставяше белези в душата му.

Но Никита имаше един приятел в училище, момиче на име Аня. Тя беше единствената, която не му се присмиваше и не обръщаше внимание на белезите и синините му. Аня често седеше с Никита в междучасията, разказваше му забавни истории и споделяше обяда си. Тя беше лъч светлина за него в този мрачен свят. Прекарваха времето си заедно, като играеха в училищния двор или просто разговаряха за живота. Аня разбираше Никита по-добре от всеки друг, усещаше болката му и винаги се опитваше да го подкрепи.
Но един ден всичко се променя. След училище Никита и Аня се прибираха, когато тя изведнъж забеляза нещо от другата страна на улицата и изтича на пътя. Никита имаше време само да ѝ извика да спре, но беше твърде късно. Точно пред очите му автобусът я блъсна, изтласквайки тялото ѝ на няколко метра разстояние. Видя как Ани полетя във въздуха като кукла и после падна на тротоара със силен трясък. Никита замръзна, неспособен да помръдне, виждайки как животът напуска единствената му приятелка. Гледаше как кръвта се разнася по пътя, как очите ѝ, които допреди миг бяха сияели от живот, стават празни и безжизнени.
В този момент той чу смях. Силен, зловещ смях, който отекна в главата му. „Сега ти останах само аз“ - прошепна Мракът. „Само аз.“
След това събитие Никита се оттегли още повече в себе си. Тъмнината, виждайки страданието му.
все по-силна. Една нощ, след особено жесток побой и още обиди, при които майка му го нарича „ненужен“ и „срам“, а баща му добавя, че би било по-добре, ако изобщо не съществува, Тъмнината предлага на Никита изход. „Мога да те освободя“, прошепна тя. „Да те освободя от болката и страданието. 

Искаш ли това?“
Момчето кимна, без да се колебае. Тази нощ мракът изпълни къщата. Никита наблюдаваше как родителите му, превърнали се за него в символ на страданието, се събудиха от странен звук и видяха гъст черен дим, изпълващ стаята. Мракът се движел като жив, обгръщал ги и ги придърпвал все по-дълбоко в прегръдката си.
Бащата се опита да се съпротивлява, но Мракът проникна в тялото му, карайки го да крещи от непоносима болка. Той се гърчеше на пода, гърчейки се в агония, докато очите му не се отвърнаха и писъците му не стихнаха. Майката, обзета от ужас, се опита да избяга, но Тъмнината я сграбчи, вдигна я във въздуха и я стисна, докато костите ѝ започнаха да се чупят. Крясъкът ѝ от ужас отекна в цялата къща, преди да настъпи тишина.
На сутринта полицията открила момчето в къща, изпълнена с тишина и мрак. То седеше в един ъгъл, прегърнало коленете си, и тихо си напяваше някаква мелодия. Никита им разказа за Мрака, за това как го е освободил. Полицаите сметнали думите му за плод на болно въображение. Момчето било изпратено в психиатрична клиника.
В болницата Никита продължил да общува с Мрака. Лекарите и сестрите не му вярвали и му се подигравали, смятайки, че заблудите му са опасни. Опитвали се да го „излекуват“, но Тъмнината винаги била там, за да го утеши и защити.
Един мрачен ден, когато самотата и безнадеждността станали непоносими, Тъмнината предложила на Никита едно последно решение. „Можеш да бъдеш свободен завинаги“, прошепна тя. „Просто ме последвай.“
Никита покорно кимна. Същата нощ той тихо се качи на леглото си, завърза чаршафите на стегнат възел и нахлузи примката около врата си. Тъмнината го обгърна, приспивайки го и обещавайки му покой.
Когато го намерили на сутринта, момчето имало странна, спокойна усмивка на лицето си. Никой никога не е знаел, че Мракът, единственият му приятел и утешител, е част от самия него, тъмна страна, която той сам е създал, за да оцелее в този жесток свят.
Тъмнината изчезна заедно с него, оставяйки само празната стая и тишината, която сега беше неговият вечен дом.
Никита беше погребан в местното гробище, в един далечен ъгъл, където рядко стъпваха хора. Гробът му беше прост, без помпозен надгробен камък, само скромен дървен кръст с името му и датите на живота му. Никой не дойде на гроба му, никой не поднесе цветя или запали свещи. За селяните той бил просто едно бедно момче, чиято история била забравена почти веднага след като го погребали.
Но дори и в смъртта Мракът не го оставил да си отиде. Нощите в гробището били особено тъмни и мрачни, а минувачите твърдели, че често виждали дебела сянка, която шепнела на вятъра в ъгъла, където почивал Никита. Съществото, което се бе превърнало в част от живота му, продължаваше да пази покоя му, като не позволяваше дори на мъртвите да се измъкнат от прегръдката му.
Мракът остана завинаги с него, превръщайки се във вечен спътник, както беше обещал, но цената беше, че спокойствието, за което копнееше, никога не беше постигнато.
Гробът на Никита винаги е имал особена атмосфера, различна от останалата част на гробището. Дърветата около гроба му изглеждаха по-тъмни, а тревата - по-тъмна и гъста. Дори в ясни дни тук често беше облачно, сякаш слънцето избягваше да осветява мястото.
Шепотът на Мрака, който Никита някога бе смятал за свой приятел и утеха, продължаваше да отеква между клоните на дърветата, пронизвайки нощната тишина. Птиците избягваха мястото, а случайните минувачи се чувстваха необяснимо неспокойни, докато минаваха покрай него. Никой не идваше на гроба му и с всеки изминал ден той все повече потъваше в забрава.
На това забравено място Мракът продължаваше да шепне, напомняйки му, че Никита е неговият вечен съюзник. Спокойствието, за което копнееше в живота, никога не идваше след смъртта. Духът му, като затворник в собственото си тяло, оставаше свързан със земята, където някога бе страдал.

Рани в мрака 

Мрак ми шепне в нощния час,

Аз съм й приятел, нейният вечен спас.

В живота страдания носеха болка,

Сега в гроба съм — нейния контрол на волка.

 

Дните минават, никой не идва,

Забравено момче в сенките лежи.

Гробът му с трева обрасва, Нито цветя,

нито свещи — само мрак се надига.

 

Дърветата шепнат за болката стара,

Ветровете пеят песента на тъжната съдба.

Мракът не пуска, не ще ме отпусне,

В нейната прегръдка — завинаги ще ме държи.

 

Покой не ще намеря, страданията тук са,

Вечният мрак — моят спътник и отмъщение.

Сянка на живота ми, сянка на дните,

Шрами на душата — на земята и под нея.

 

Мрак ми шепне: "Ти не си сам,

Заедно ще бъдем, като ден и нощ."

И макар никой да не чува гласа ми,

Мракът и аз — едно цяло, завинаги едно.

В крайна сметка Никита намира това, което е търсил през целия си живот - съюзник, който винаги ще бъде с него. Но цената на този съюз беше неговата свобода. Тъмнината, която беше създал за защита, се превърна в негов вечен затворник. И сега, в тишината и мрака, той оставаше завинаги затворник на собствените си страхове и болка.
Така Никита лежи в гроба си, забравен и самотен, но не и свободен. Мракът, неговият вечен спътник, остава с него, шепнещ мрачните си думи на вятъра, пазещ спокойствието му и напомнящ му, че дори в смъртта не може да избяга от прегръдката му.

 

ОРИГИНАЛ

Никита рос в небольшой деревушке, затерянной среди бескрайних полей и лесов. Местные жители жили простой, но тяжелой жизнью, где работа на земле занимала большую часть времени и сил. Его родители, казалось, были поглощены только этим. Их сын был для них лишь дополнительной обузой.

С самого раннего детства Никита чувствовал на себе тяжелую руку отца и холодное равнодушие матери. Ежедневные побои, оскорбления и издевательства стали для него обыденностью. «Ничтожество», «бестолочь», «ошибка» — эти слова сопровождали его каждый день, словно тени. Особенно жесток был отец, который не только бил Никиту, но и унижал его, постоянно твердя, что из него никогда ничего не выйдет. Мать, хотя и не поднимала на него руку, была не менее жестока своими холодными и презрительными словами.

Но была еще одна темная фигура в жизни мальчика — его дядя, младший брат отца, который жил неподалеку. Каждый раз, когда дядя приходил в гости, Никита замирал от страха. Дядя, высокий и мощный мужчина с холодными глазами, находил особое удовольствие в том, чтобы издеваться над Никитой. Он часто забирал мальчика в сарай, подальше от посторонних глаз, где совершал над ним свои ужасные деяния. Он не только сексуально насиловал мальчика, но и резал его, оставляя на теле Никиты глубокие шрамы. Дядя резал его руки и ноги, наслаждаясь каждым криком боли.

Ему было всего девять лет, когда он впервые столкнулся с тем, что навсегда изменило его жизнь.

Это случилось одной дождливой ночью. Никита лежал на своей жесткой кровати, укрывшись старым одеялом, когда услышал шепот. Сперва он подумал, что это лишь ветер, играющий с деревьями за окном, но шепот становился все громче и отчетливее. Вскоре из угла комнаты начала медленно вырисовываться тень. Она была темной и бесформенной, но в ней было нечто притягательное и даже знакомое.

"Кто ты?" — спросил Никита, не чувствуя страха, лишь любопытство и странное чувство комфорта.

"Я тот, кто знает твою боль," — прошептала сущность. "Я тот, кто поможет тебе."

С каждым днем сущность становилась все реальнее и осязаемее. Никита назвал ее Тьмой. Она была его единственным другом и утешением в этом жестоком мире. Тьма всегда была рядом, утешала его и обещала, что однажды все изменится.

В школе Никите не удавалось найти убежища от издевательств. Он был объектом насмешек и насилия со стороны своих одноклассников. Каждый день для него был испытанием, полным унижений и пыток. Они называли его "призраком", "изгоем", мучая его словами, которые резали душу не менее, чем побои. Он был постоянным объектом издевательств и насилия, и ни один уголок школьного двора не оставался для него безопасным. Никита старался не обращать на это внимания, но каждый удар, каждое оскорбление оставляли свои шрамы на его душе. 

Но у Никиты была одна подруга в школе, девочка по имени Аня. Она единственная, кто не смеялся над ним и не обращал внимания на его шрамы и синяки. Аня часто сидела с Никитой на переменах, рассказывая ему веселые истории и делясь своим обедом. Она была для него лучиком света в этом мрачном мире. Они вместе проводили время, играя на школьном дворе или просто болтая о жизни. Аня понимала Никиту лучше всех, чувствовала его боль и всегда старалась поддержать.

Но однажды все изменилось. После школы Никита и Аня шли домой, когда она внезапно заметила что-то на другой стороне улицы и побежала к дороге. Никита успел только крикнуть ей, чтобы она остановилась, но было слишком поздно. Прямо на его глазах автобус сбил её, оттолкнув её тело на несколько метров. Он видел, как Аня летит в воздухе, словно кукла, а затем падает на асфальт с громким треском. Никита замер, не в силах пошевелиться, видя, как жизнь покидает его единственного друга. Он наблюдал, как кровь растекается по дороге, как её глаза, еще мгновение назад светившиеся жизнью, становятся пустыми и безжизненными.

В этот момент он услышал смех. Громкий, зловещий смех, раздающийся прямо в его голове. "Теперь у тебя осталась только я," — прошептала Тьма. "Только я."

После этого события Никита замкнулся в себе еще сильнее. Тьма, видя его страдания, становилась все более могущественной. Однажды ночью, после особенно жестокого избиения и очередных оскорблений, когда мать назвала его «ненужным» и «позором», а отец добавил, что лучше бы его вообще не было, Тьма предложила Никите выход. "Я могу освободить тебя," — прошептала она. "Освободить от боли и страданий. Ты хочешь этого?"

Не задумываясь, мальчик кивнул. В ту ночь Тьма наполнила дом. Никита наблюдал, как его родители, ставшие для него символом страдания, проснулись от странного звука и увидели, как густой черный дым заполняет комнату. Тьма, словно живая, двигалась, обвивая их и затягивая все глубже в свои объятия.

Отец пытался сопротивляться, но Тьма проникла внутрь его тела, заставляя его кричать от невыносимой боли. Он корчился на полу, выгибаясь в агонии, пока его глаза не закатились, а крики не стихли. Мать, охваченная ужасом, пыталась убежать, но Тьма схватила ее, поднимая в воздух и сдавливая, пока кости не начали трещать. Ее вопль ужаса разнесся по всему дому, прежде чем наступила тишина.

Утром полиция нашла мальчика в доме, полном тишины и мрака. Он сидел в углу, обнимая свои колени, и тихо напевал какую-то мелодию. Никита рассказал им о Тьме, о том, как она освободила его. Полиция сочла его слова плодом больного воображения. Мальчика отправили в психиатрическую больницу.

В больнице Никита продолжал общаться с Тьмой. Врачи и медсестры не верили ему и издевались, считая его бредни опасными. Они пытались "вылечить" его, но Тьма всегда была рядом, утешала и защищала его.

В один из мрачных дней, когда одиночество и безысходность стали невыносимыми, Тьма предложила Никите последнее решение. "Ты можешь освободиться навсегда," — прошептала она. "Просто следуй за мной."

Никита послушно кивнул. В ту ночь он тихо поднялся на свою кровать, связал простыни в крепкий узел и накинул петлю на шею. Тьма обнимала его, убаюкивала и обещала покой.

Когда утром его нашли, на лице мальчика застыла странная, мирная улыбка. Никто так и не узнал, что Тьма, его единственный друг и утешитель, была частью его самого, темной стороной, которую он сам создал, чтобы выжить в этом жестоком мире.

Тьма исчезла вместе с ним, оставив лишь пустую комнату и тишину, которая теперь стала его вечным домом.

Похоронили Никиту на местном кладбище, в дальнем углу, где редко ступала нога человека. Его могила была простой, без помпезного надгробия, лишь скромный деревянный крест с его именем и датами жизни. Никто не приходил к его могиле, никто не приносил цветов или не зажигал свечей. Для жителей деревни он был всего лишь несчастным мальчиком, чья история была забыта почти сразу после похорон.

Но даже после смерти Тьма не отпустила его. Ночи на кладбище были особенно темными и мрачными, и прохожие утверждали, что в углу, где покоился Никита, часто видели густую тень, шепчущую на ветру. Сущность, ставшая частью его жизни, продолжала охранять его покой, не позволяя даже мертвым уйти от её объятий.

Тьма осталась с ним навсегда, став его вечным спутником, как и обещала, но ценой стало то, что покой, которого он так жаждал, оказался всего лишь очередной иллюзией.

 

» следваща част...

© Васил Морро Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Болезнено реална фантастика... Хареса ми!
    Превода трябва да се пооправи.
Предложения
: ??:??