3.08.2023 г., 10:11 ч.

Шантавелки 

  Проза » Разкази, Хумористична
191 3 7
2 мин за четене

Сетих се и за даскал Пепи… Хубаво де, фамилията не споменавам. Преподаваше трактори или каквото там му викаха.

Дребен, от което проклет.

Викахме му Пипин Къси  /което показва високите ни знания по история/, Малкият Мук /широките литературни интереси/, Гномчето /фолклор/… Абе, начетени копелета бяхме.

Имаше навикът да спре пред кабинета, да се хване за първата закачалка /там слагахме палтата, вътре само по куртки/, да се повдигне, а с другата да отвори вратата…

Е, ние си бяхме нация техническа. Свързахме закачалката с динамо, кабелът мина под първата дреха, втория вързахме на ръкохватката на вратата.

А вътре – динамото.

И, като усетихме, че иде…

Вратата се отвори, Малкият Мук танцуваше, злобно озъбен, край динамото нямаше никого…

Че като откри огън по нас – с частите от модела на трактора, сложен отпред за нагледно средство…

Добре, че беше модел – с гумени чаркове. Ама си болеше като те челоса нещо…

Що го направихме… Сега зная. На млади години човек мозък няма. Само хормони бушуват. И не се сещаш за нищо по-напред във времето от пет секунди. Това – при напрегнато мислене…

Ама и сега се хиля като се сетя…

хххх

Петдесет години по-късно.

Влизат в кабинета ми единадесетокласниците. Единият идва и пита: „ Господине, може ли да дъхна?“.

Що? Ама давай…

Тайфун от чесън…

Реагирам: „Хубаво нещо е, особено през зимата. Трови разните бацили и вируси, но вие ги разгонвате с цигарите… Пък културният човек яде чесън у дома, не го демонстрира публично…“.

Хили се. Искали да натровят англичанката…

Таман да му обясня, че е голяма простотия – връхлита лелката. Да се оплаче, че тия серсеми белили чесъна в тоалетната и подът станал… Мани, мани…

„Айде сега – викам – към тоалетната. Да се изчисти!“.

„Лелко, - питат  - къде са метлите?“.

Изревавам: „Какви метли? С ръце. И, ако нещо остане – с езика…“

Не остана…

А и повече подобни тъпотии в училище не правиха. Освен едни, дето се ожениха, ама то е друга история…

хххх

Шантави пуберски истории…

Обаче – има някаква разлика, все пак.

Каква?

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • благодаря, Красе!
    „Бил съм - къде ли не...
  • Няма начин да не си бил на бригада за бране на домати ..и като учител
  • Благодаря, Лина!
  • Хубаво е при теб. Поздрави!
  • Благодаря, Надя, Георги!
    Прав си, Георги - интелектът. Нашите глупости - с идея и мисъл, сегашните - просто простотия...
  • Разликата, така мисля, е във вложения интелект за закачката.
    При примера от младостта ти си е цяло техническо предизвикателство, има ниво така да се каже.
    Номерът с чесъна е елементарен, акъл не се иска.
    Ти ще кажеш дали съм прав.
    Поздравявам те.
  • Смея се с глас, сенсей! Гъбата, с която триехме дъската доволно напоена на стола на злобната математичка, която ни биеше и обиждаше, коркова тапа в дудука на учителя ни по пеене... И колко още... Разликата ли? Не се унижавахме, биехме, дрогирахме, бяхме задружни и уважавахме учителите си. Ама имахме Учители.
Предложения
: ??:??