1.04.2020 г., 11:15 ч.

Щастлив живот 

  Проза » Фантастика и фентъзи, Хумористична
495 4 17
3 мин за четене

Денят беше важен. Много важен. И рисков. Изключително рисков.

Трябваше да отида до магазина за някои продукти. Така че за пореден път моите домашни ме подготвяха за трудната експедиция. На Магелан му е било лесно – открито море, простори, обикаляй си Земята с кеф... Да го питам сега и тук… Кеф…

Даже жената не се скара с мен. И тя разбираше – може да ме вижда за последен път. Поне този месец. Защото, при минимална грешка… И срокът беше минимален, но…

Погледнах за посредно жилището. Направихме го едва преди три месеца. С радост и удоволствие. Вложих всичките си сили и енергия. То и какво друго може да прави човек в тая карантина.

Обаче стана – бонбонче. Хобитите, компанията на Мечо Пух, Къртът, Водният плъх и Язовецът от „Шумът на върбите“… Ряпа да ядат… Ако не е скочила цената й, де…

Дълги и извити като варени макарони подземни коридори, множество стаи и стаичета, килери и всякакви помощни помещения, даже осем тоалетни в различните краища. Кръгли врати, измазани стени, топли тръби, разнасящи мека температура навред…

Красота!

И най-важното – все още властите не бяха ни открили. Досега бях изровил шест жилища под земята, но ги откриваха. Първото – още на втория ден. Кой знае защо, си въобразявах, че сме в стария свят. И даже понякога… Не, смешно и тъжно ми става като се сетя какъв наивен глупак бях… Но все още споменавах някакви човешки права. Даже веднъж спорих с жената за оная илюзия, дето я наричаха глобализъм. И при това с все наивността на човек от много старото, вече изчезнало поколение, настоявах за някакви си свобода на словото, на мнението, на движението на хора и стоки…

След като откриха третата подземна къща – капитулирах пред себе си. И си признах – щастливецо, оцелял случайно, я си трай! И оцелявай…

Е, оцелявам… Упорито…

Така че на заранта тръгнах за магазина. Взех всичко необходимо – молба до кмета на улицата, преклонна жалба до губернатора на квартала, официална молитва до Специалния щаб по оцеляването… Хайде да не споменавам всичките 33 документа.

Увих се в супердуперекстра скафандъра, жена ми зави медните болтове около врата, сложих големите гумени ръкавици, подплатени със стомана от бивша ядрена подводница, скочих в бронзовите ботуши и бавно запълзях по Девети секретен изход…

Измъкнах се изпод високия люляков храст навреме. Тъкмо охранителите изтръгваха от хралупата на големия дъб кака Пена. Женска й работа – защо й трябва да прави врата в дървото? Класическо и банално…

Отръсках се от пръстта и тръгнах…

Сега вече бях в безопасност. Освен ако някой документ не ме подведе…

Е, не ме подведе…

Минах десетте КПП-та по улицата, устоях на измерванията на температурата, не се провалих при изпитанията върху скафандъра – удържа и барокамерата, и водния потоп, и гумените куршуми.

Важното е, че ми разрешиха да вляза в магазина…

Нататък – лесно. Откачих от пояса кесийката със златото. Цяла седмица бяхме го промивали в нашата мина. Само на 110 метра надолу, но добре укрита от данъчни и генерали.

На връщане оставаше едно – как да вляза обратно. Защото – откриеха ли дома ни… Чакаше ни превъзпитателно общежитие, където всеки щеше да е сам в стая с чугунена решетка срещу вирусите. И подложен на 24-часов словесен водопад от четирите радиоточки за промиване на останките от мозъка.

Спасих се. Просто рухнах в дола, успешно улових корените на храста, извъртях се, напъхах се в дупката под него и изчезнах срез бавно срутващото се прикритие. Не ме видяха…

Важното е, че и този поход беше успешен…

Ех, какъв щастлив живот ни чакаше сега… Цяла седмица…

Живот, сигурност, щастливо бъдеще под земята родна…

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Поздравления за творбата ти , Георги! Хареса ми!
  • Благодаря, Мариана!
  • Благодаря, Красе!
  • Отесня ми този свят, който описваш Генек - стяга ми, придърпва, не ми е по мярка, е, така се почувствах като в скафандър. Понякога се чудя (за конкретни поводи) - нямат проблем да ми разберат номера на обувките, а ми звънят да ме питат доволна ли съм от това или онова... а, значи мислите още не са ми прочели, не са проникнали в Щаба за оцеляване..ех
  • Благодаря, Росилина, адаш!
    Оня що не е пуснал моторчето на термометъра?
  • И ти ли си от съпротивата?!? Ех, какви бицепси си направил от това копане! Всяко време с героите си! Поздравления!
  • Проблемът е с термометъра - от съображения за сигурност вече въведоха ректален такъв... Чух вече, че някои го ползвали по-няколко пъти на ден... за допълнителна сигурност... А един от фейса сподели, че ползвал този, на жена си, но още не можел да намери скалата му 😋
    Малко черен хумор и от мен.
    Поздравявам те.
  • Благодаря, Силвия, Светулке, Юри!
    Надя,
    стават и грешки, както казал таралежът, слизайки от четката за дъски. Тя мълчала доволна...
  • Пак е по-добре, от някой концетрационен лагер на повърноста! 😊
  • Разсмя ни отново.Извадих усмивката от кутийката за спомени. Честит първи април!
  • Не е "Аризонска мечта", "Ъндърграунд".
  • "Тъкмо охранителите изтръгваха от хралупата на големия дъб кака Пена. Женска й работа – защо й трябва да прави врата в дървото? Класическо и банално…" 😆
    Поздрави изпод маската, няма как да ме познаеш, но ти гарантирам че и това укрепление ще ти открият, ако вдигаш толкова шум за златото. 😊
  • Благодаря, Надя, Елке!
    Чак до Аризона ли да ходя? То ти искат есемес до кварталното магазинче да отскочиш...
  • Браво, изворът на щастието е намерен! Честито!
  • https://youtu.be/pLCvta37mKw
    Знаеш от кой филм е, сенсей.
  • Благодаря, Пепи!
    Не аз - аз само отразявам помислите на идиотите. Чакай - ще има КПП-та и пред всеки щанд.
    Включително контрол от двете страни на тоалетната чиния.
  • Гледах филм за град под земята в пустинята на Австралия. И им завидях: няма жеги, няма студ, почти постоянна температура. И на твоя герой завидях заради скафандъра, като гледам снега навън.
    Но с тия 10 КПП-та до супера ме довърши!
Предложения
: ??:??