13.02.2009 г., 11:47 ч.

Силуети 

  Проза
709 0 2
2 мин за четене
   Чу се камбанен звън. Стар стенен часовник, в някоя от черноморските вили, отброи 22 часа. Спокойна лятна вечер някъде през август. Синьото море нежно протягаше ръцете си и къпеше пясъка в снежно-бяла пяна. Светлините на хотелите и вилите осветяваха това приказно място, създадено от Бога за наслада на човешките очи. Луната се беше загубила някъде в меката прегръдка на нощта и наблюдаваше. Като шпионин следеше отвисоко какво се случваше там долу. А може би се радваше на нещо ново, на една зараждаща се любов…

   Точно там, на плажната ивица, на брега четири боси крачка се миеха от топлите игриви морски вълни. Вървяха, смееха се, тичаха и весело скачаха през опънатите въжета на шамандурите. Точно там, на границата на сигурността и безпокойството четири ръце изразяваха неизказани пориви, леко се докосваха и свенливо се прощаваха. Точно там две устни изричаха ту смешни, ту тъжни слова, говореха, а всъщност нищо не казваха, толкова тайни бяха мислите им, толкова болезнено скрити и сакрални. Не искаха да бъдат разкрити, за да не ги заболи. А едната ръка държеше нежно цигара и даваше възможност на винените устни да починат. Момичето захапваше леко тази стара колкото света отрова и успокояваше своите страсти, само очите й проблясвахаи издаваха стремежите и надеждите й, но в тъмното, в тъмното те не се забелязваха…

   Точно там, изведнъж двете млади тела се спряха, силуетите се приведоха и почти се сляха с морето – момичето бе видяло нещо, и Луната, тя също надникна да види: медуза – една малка крехка дъщеря на Нептун береше душа, изхвърлена от игривите вълни на златния пясък и умираше, светлините й угасваха с всяка секунда, мъчението беше толкова сладко, болезнено необходимо като това в очите на двамата млади – искрица страст, искрица нежност и малко, малко любов към живота. Две големи мъжки ръце, с дълги прави пръсти, хванаха светещото морско създание и го пуснаха във водата. Светлината се избистри, уголеми и… отдалечи, и потъна в прегръдката на своя баща. А тези, същите мъжки ръце, се допряха до женските димящи, обгърнаха ги като змия, и тези същите мъжки потъмнели очи се вгледаха в женските котешки и прочетоха нейната тайна. “Дали я разбраха?” – попита се Луната и загледа бавно отлепващите се от мокрия пясък четири боси крачка, точно там, на морския бряг.

   “Нещо се заражда там, може би нова любов, а може би не…” - рече си Луната и заспа в топлата постеля на нощта.

© Андриана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??