24.09.2007 г., 9:37 ч.

Синхронно плуване 

  Проза
1309 0 2
 

Събрали се веднъж едни жаби да тренират за жабешкия шампионат по синхронно плуване. Както си тренирали в езерото, гледат - една попова лъжичка ги наблюдава с интерес.

- Какво има? - спрели за момент жабите.

- Много е красиво. Искам да участвам и аз - отговорила поповата лъжичка.

- Не си ли още малка? Ако искаш, влез, все пак, да опиташ.

Цопнала се тя при отбора и започнали. Че като се развъртяла, като се загмуркала, като заплискала с тая опашка. Какво ти синхронно плуване.

- Виж какво - спрели жабите.

- Още си много малка, нямаш достатъчно опит, а и опашката ти пречи. По добре стой на брега на езерото и като започне шампионата, викай за нас. Ние ще те видим. Така пак ще бъдем заедно.


Започнало състезанието. Изиграли си жабите ансамбловото съчетание много добре и победили. Друго е, когато знаеш, че една малка попова лъжичка стои на брега и крещи с цяло гърло:

 - Давайте. С вас съм. Искам да победите за да мога и аз, като порасна, да участвам в по-добрия отбор.


 Няма начин да не победиш. Това стимулира.

© Веселин Бенчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Малко пояснения към текста:

    Всъщност това не било точно състезание, но нека засега да го наречем така.
    Това "състезание" било между зелените жаби и краставите (и отвътре) жаби.
    Краставите жаби искали да превърнат езерото в блато. Зелените жаби обаче
    се заинатили и не си давали езерото, което постепенно с превръщало в блато.
    Тъй като публиката изобщо дремела, малката "попова лъжичка" викала с пълно гърло.
    Съдийският състав бил много строг и раздавал червени картони при всяко нарушение.
    Залогът от изхода на състезанието бил много сериозен и съдбата на езерото зависел от него.
    За сега не е ясно как точно ще завърши състезанието, но след края му както е казал народът - "Всяка жаба да си знае гьола".

    П.П. попова лъжичка - В буквален смисъл това е лъжичката, с която свещеникът
    дава причастие на вярващите. В случая е употребено идиоматичното название
    от българския народ за малка, непораснала жабка.
  • Еййй Супер Много ми допадна
Предложения
: ??:??