20.01.2008 г., 13:50 ч.

Совите ми 

  Проза » Други
948 0 5
1 мин за четене
 

Нефтени петна се разливат по кожата ми. Изстиват. Така както изстива кръвта. И лепне. Не искам да те съхранявам в паметта си. И спомени за будни мигове не знам.

Прегъваш ли се пред оглушителни изстрели? Какафонично звучащи в предверието на тайната градина?

Вълнувам се всяка нощ, когато се спускам пещерите. На совите. С побелели от мъдрост пера. Очите им горят в жълтеникав огън.

Имам свойството да откривам всяка малка язва в себе си. И да я човъркам. До побъркване. Породистото е силен коз. Приспособимо. Привилегия е на красивите лица. И смелите.

Совите са сивкаво земни. Повелителки са на руините ми... Гледат  ме всеки път втренчено. Говорят с молитви и нареждания. За будност и съграждане. Чрез многоликост. И вършат чудеса. Запазвам им място в тялото си. Непосредствено до слънчевия сплит. Лекуват с крилете си и с приказки за далечни звезди.

Склонна съм да вярвам, че някога са били жрици. Имат магия. И силно излъчване. Отъждествявам ги с ангелското. И майчина доброта.

Совите са... верни до изстиване. И имат оная искрица във себе си. Дето и аз я носех като дете. Може би затова така добре се разбираме. И нощите ми са техни. И знаеш ли как ми харесва... Защото совите ме карат да вярвам. Аз разпервам ръцете и вярвам... че мога да бъда море!

© Ралица Стоева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Лекувам моя фантастичен свят чрез думите ти. С тях укрепваш лудостта ми. Реална фантазия рисуваш в съзнанието ми.
  • Аплодисменти!Мъдро!
  • Знаеш ли Рали, защо совите са там сред руините. Хвърляли са по тях камъни, прекършвали са им крилата. Така са мислили, че ще приспят мъдростта им, но кършенето ги е правило по -силни. Вземали са си нови криле от слънцето и са помитали пепелта. Когато и камъните не помогнали срутили сградата, да ги затрупат, но пак не могли да го направят. Там в руините совите имали време да се вгледат в себе си и да прозрат мъдростта на уроците, мъдростта на камъните. Руините им станал дом, но измежду тях все се намирало някое цвете или люляково храстче, което да разцъфне, това им било огледалото...
    Това е малка приказка за совите...
    Ти ме разбра...както винаги.

    Браво за мъдростта ти и големите ти очи, които проглеждат.
  • Да!Чувала съм,че совите символизират мъдростта,но така и не съм успяла да я видя у тях.Може би,защото по-често "човъркам язвите си",отколкото да се вглеждам в "очите,изгарящи в жълтеникав огън"...

    "...Не искам да те съхранявам в паметта си..."
    Да!Толкова близо до себе си усещам това...Потъвам в това,което пишеш...
  • "Совите не са това,което са..."Поздравления за идеята!!!
Предложения
: ??:??