27.05.2009 г., 21:53 ч.

Списъци по Сей Шонагон 

  Проза » Разкази
1511 0 8
2 мин за четене

  Усещане за горещина

 Предпочитам да ми е по-скоро топло, отколкото студено. Но горещината е малко досадна. Късно вечер, когато хладината на чаршафа е изчезнала и не можеш да заспиш. Или когато си хванал лека настинка, а от горещината ти става по-зле. Неприятно е да облечеш красива блуза и да се изпотиш. А когато слънцето нагрее главата ти толкова много, че да пари, когато някой погали косата ти е непоносимо. Едно от малкото приятни неща, които свързвам с усещането за горещина, е тази, която изпитвам, когато любовникът ми шепти нежни думи.

 

  Неща, белязани с печално очарование

Отхвърлен любовник. В онзи момент, в който чуят отказа, се преобразяват. Първоначалната смелост, която са събрали, за да ти предложат любовта си, изтича като пясъчен часовник - бавно, но неотменимо. Очите им, блестели допреди секунди с надежда, помръкват от разочарование. Смелата походка изчезва и е заместена от уморена и отчаяна. Стават прекрасни, по-прекрасни от мига, в който са били, когато са те боготворяли. Позволяват ти да ги гледаш дълго и продължително, без да отвръщат на погледа ти с надежда. Понякога нарочно отхвърлям любовниците си, за да ги видя разочаровани и след това ги приласкавам отново.

 

 Неща, които звучат особено

 Салам с мед, примерно. Раздяла заради прекомерна обич. Стъклена река. Омразна любов. Любовна омраза. Вдъхновено разочарование. Удавяне в чаша с вода. Sleeping with ghosts. Лъжлива реалност или поетична проза. Цветен буркан и колие от капачки. Безкрайна история. Несекващо вдъхновение. Латински и френски.

 

 Обезценени неща

 Толкова са много. Но клишетата са класика с доказан ефект. Тънкостта се крие в това да откриеш и използваш не толкова познати клишета. Такива, които звучат някакси  познато, за да създадат, все пак, чувство на взаимност. И в същото време да не са съвсем изтъркани. Така правиш впечатление на човек с вкус, който действително си е направил труд да се представи добре. Човек, заложил на класиката. Cliché. Много секси звучи на френски.

 

 Срамни неща

 Срам, срам, срам. Това общество е толкова обременено от срама, че пропуска да изживее половината си живот. Срамно е да поканиш някого на среща, да заговориш непознат, да се държиш нахакано. Срамно е да си поискаш допълнително, да се спънеш и паднеш, да си първият, станал да танцува на скучно парти. Срамно е да си признаеш, че те боли или да заплачеш на улицата. Срамно е да покажеш слабост, да признаеш, че те е страх, да отхвърлиш предизвикателство.

  Досадно е – срамът да ръководи живота ти и да ти пречи да го изживееш пълноценно.

 

Неща, на които не им се вижда края

Скучна лекция. Семейна свада. Досадно парти. Домакинска работа. Протяжен филм. Балет. Да чакаш на спирката 94. Мръсотията, простотията и пошлостта. Прекопаване на градината. Любовна мъка. Болката при счупване. Депресията.

 или

 Кафе с приятелки. 2 кг кутия със сладолед. Среща с любимия. Пътуване в Италия. Разговор по телефона. Боричкане с по-малкия ти брат. Целувка. Гушкане. Лято. Рожден ден. Радост. Сполучливи комплименти. Излежаване на топло в дъждовен следобед.

© Ани Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Оооо, ти си жив, толкова се радвам да те видя пак
  • Хареса ми.
  • Гледай и филма на Peter Greenaway "The Pillow Book" в случай, че си го пропуснала (което не е съвсем изключено, защото когато излезе през 1996 си била в детската градина). Подробно на: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pillow_Book_(film)
  • Много прекрасен коментар
    И толкова се радвам, че си я чел.
  • "Записки под възглавката" са ми скъпи, но по-скъпа ми е душата на съвременното 19-годишно момиче. Особено, когато не я крие под 12 ката кимона...
  • Грег, полъхът е съвсееем лекичък.
    Безжичен, много благодаря и на теб. Постарах се да звучи малко по-есеистично, отколкото художествено. Благодаря още ведъж
  • Харесах, макар че съзрях лек полъх на садизъм в частта с отхвърлените любовници.
  • Изключителни поздравления (ако може така да се каже) за този разголващ ни, нас хората, текст... Това не е проза, това са прозрения... А частта " Срамни неща " е уникално истинска... Браво и възхищения... Не съм погледнал профила ти, сега ще го направя...
    Изумен съм ... на 19 години!!!
Предложения
: ??:??