15.12.2007 г., 8:09 ч.

Стискайте ми палци 

  Проза » Хумористична
2248 0 25
3 мин за четене
 

 Напоследък съм луднала по Фън Шуй. Подлудила съм и майка, добре, че ме слуша милата, а не вземе да ме набие едно хубаво. Преди години, когато си купихме апартамента всичко ми блестеше и беше подредено и нагласено. Дрехите ми бяха всяка една сгъната и сложена в плик. Майка имаше ключ от нас и водеше приятелките си да им отваря шкафчета и чекмедженца, за да видят каква златна щерка има. После й взех ключа, защото на хората ще им стане лошо. Докато бяха малки децата, аз им подреждах детската стая. После започнаха сами да си чистят. Отвярям шкафа на големия син, всичко е под конец. Отварям на малкия и понеже всичко е натъпкано набързо, ти се изсипва на главата. А уж двете деца са от една майка и един баща. Интересно!

И така, започвам основното почистване от инструментите на мъжа ми. Тях ми е по-лесно да изхвърля. Нали в книгата пише, че ако нещо не го използваш две-три години, значи не ти трябва и е за мятане.

- Скъпи, ще погледнеш ли кое не ти трябва?

- Ще погледна.

Месец, два и започвам чистката. Пиронче, ръждясало и на буквата Г. Мята се, при положение, че има купени нови. Разни гайчици, бурмички... в кофата. От три кутии остава една. Я колко място има! Продължавам с моите работи. Покривчици, стари перденца, всичко заминава на село. Там е най-голямия склад за ненужни вещи. И един ден като започнах... Три чувала стари дрехи до контейнера за боклук. След десет минути нямаше и парцалче, някой се е обзавел, добре. Стари пеньоари, блузки, дето са с етикетите, но никой не ги носи ги разфасовам и правя ръкохватки. Минавам покрай всяка къща и пускам в пощенските кутии. Съседките обаче си ги слагат на печките и не ги ползват, защото са много хубави. Шия им други и пак в кутиите. Гардеробите светват. Продължавам с книгите. „Лов и риболов, „ Съвети за пчеларя" и все от този род ги давам за читалището в селото. Детските приказки раздавам на децата и съм щастлива. От старите дънки ушивам чанти и раздавам на приятелки, от китениците стават чудесни кукли и ето, че къщата и там свети. При майка процедирам по същия начин. Тя милата само кима:

- Добре, щом мислиш, че няма да ми трябва.

От старите чаршафи ушивам калъфки за възглавници. Мятам разни чашки без дръжки, бурканчета и спукани чинийки и нейната къща е тип-топ. Само си мисля дали аз не съм виновна за кризата с боклука?! Що боклук изхвърлих, що къщи изчистих и колко приятелки заразих, дано не ме разкрият, че мое чудо, та ничие. Но аз ще отричам до последно. Ами да решават проблема, аз няма да живея в боклук, я!

И според Фън Шуй щом си разчистиш къщурката всичко ще ти тръгне по мед и масло сега съм в очакване. После ще разказвам, пък и съм освободила място за подаръците нали идват празници. Дано моя тая година ми купи нещо, а не като всяка да си купувам, да си опаковам и накрая като си намеря подаръка под елхата, да си се правя на изненадана. Правя го заради децата, да не ме питат:

- Защо още го търпиш?

Трябва да им отговарям:

- Заради вас!

Защо трябва да ги лъжа?! Истината е, че живея с него, защото друг няма да ме вземе или ако се излъже ще ме налага по три пъти на ден. А моя поне не ми посяга за сега. И защото все пак ми е интересно ще се сети ли някога да ми купи подарък.

 Тази година ще ходиме с малката да пазаруваме, пред нея ще му е неудобно да ми откаже. Само, ако знае какво съм си избрала, но ще настоявам, та ако ще да ми е първия и последния подарък.

 Аз защо толкова чистих. Само да не ми купи, догодина ще си живее в кочинка, така да знае. Пък и толкова го слушах. Тази година на два пъти го чух като ме пита: „Колко е часът?" и дори му отговорих. Защото по-рано като ме питаше така, аз му отговарях: „Да така е, много си прав."

- Ти слушаш ли ме въобще като ти говоря?

Мале, голема излагация. Но сега внимавах бая, та може и да ми купи нещо, дано!

Нали казват, че на Коледа стават чудеса. А да видиме!

 

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Страхотно е! Поздравления!
  • Танче, те ако станат, аз ще разкажа. Иванова, смееш се, защото не си на моя хал, скъпа. Миличка, стискам палци и това е нещо!!! Айде, късмет!Ще ти стискам палци, само да не се хвана за палците, че... Анета, дядо Коледа знае ли кой номер носиш или да му се обадя? Галка, благодаря ти много!!! Анна, хайде да си ги менкаме любовните писма. Пусто женско любопитство! Интересно ми е какво са ти писали. Румене, ти пък как можа да ми кажеш да не идвам? Няма па, ще дойда! Искам да ти видя метлата. А като разчистя килера, може да го направиме на хол или трапезария. Ще реша на място. Може да ти оставя все пак една отверка или клещи. Чука ще изхвърля от съображения за сигурност!!!
  • Люси, нека започнем...сега!!! И много благодаря!!! Ице, не й даваш, защото те пита. Късметлия си!!! За всеки случай ще си проверя родословните дървета и ще ти кажа дали сме рода. Люси, колко си ми умничка!!! Петинка, дали пък да не ти дойда на гости?! Но първо да разчистя, че седна ли на софрата, забрави. Мариола, дано!!! Пожелавам вълшебни мигове по празниците на всички вас!!! Ако ги няма, сами ще си ги направим, нали?! Вилдан, мерси за усмивките!!! Кети, и ти си виновница да продължавам да пиша!!! Тома, защо ме вкара у тая драматургия с осемгодишната връзка и подаръците? Идвам с книгата и...бий ме, бий ме. Нося на бой. Анна, а писа ли писмо на дядо ти Коледа, а?! О Криси, ще те затрупам с такива подаръци. Но дано има и други!!! Пепи, а после те питат: "Какво прави цял ден, та си уморена?" "Как какво? Държах две кърпи и разучавах Ганкиното цял ден!" Доче, дай Боже всекиму, та и на мен!!! Ани, направо мисля да започна работа в Чистотата, така съм се разчистила.
  • Нел, заповядай пак, бъкам от идеи!!! Деси, ти си чудесна!!! Жени, ще ми е интересно, но това ми се видя много близко и до българските традиции. Ама мога да лудна и по индийската философия. Нали съм си луда, та ми е лесно да сменям философии и култури. Мая, ти ми даваш супер идея!!! Дали да не го опаковам целия, да му сложа лепенка и на устата и да го завържа за някой стол, па после...Вие къде ще сте на Нова година. Няма да бързам да го разопаковам. Изненадата ми няма къде да избяга.
  • Е, за това няма да те поканя в къщи, ами ако ми изхвърлиш любовните бележки от училище, аз не съм ги вадила от 15 години и абсолютно пасват с философията или пък антиките ми...не са използвани по предназначение от Пр. Христа
  • Ти си непоовторима!!!
    Светле,липсваха ми разказите ти,много,много!!!

  • От такова разчистване наскоро се сетих че си изхвърлих едни боти които не бях обувала доста време, а сега когато ми потрябваха ... е няма ги. Сега и аз се надявам Дядо Коледа да ми донесе нови, ама дали...?

    Ще ти стискам палци, Светланче. Разбира се.
    Благодаря ти за усмивките!
  • Пробвам тактиката "втория път". Първия не можах нищо да напиша от смях. Не се и напъвах много - без това нямаше да напиша нищо смислено. Сега се напъвам много и пак ме напуши смях. Следващия път ще пробвам на третия път. Засега само - стискам палци!!! И на двете ръце, и за двете ни
  • Дааам, на Коледа стават чудеса!
  • Чудото е сторено - чути въпроси, с правилен отговор.
    Няма начина да не се върне.
    Ама що боклук си направила.
    Цяло чудо ще е да се почисти.
    Разказът ти е чудесен!

  • Трябва да ти купи подарък или от благодарност,че не си го изхвърлила,
    или за да не спреш да чистиш...Иначе току виж - дядо Коледа ти донесъл някой по-млад
  • Хаха,Светланка,те и в кочина да живеят-няма да им направи впечатлениеРазказваш с лекота и с лекота се чете!Поздравявам те и обич!
  • Ти си най-голямото чудо, Светлушке!!! Аз вече си получих Коледния подарък - твоя разказ!
  • Страхотно настроение ми създаде! А колкото до подаръка аз съм в сходната ситуация. Точно преди малко се чудех какво да си подаря за Коледа, че не върви само аз да нямам подарък, все пак послушна съм била през цялата година!
  • ха! Смях се! Подаръци... няма да се научи, от мен да го знаеш! Аз 8 годишна връзка опропастих, заради драмата с подаръците... Но ще те зема де! не за да те бия, не толкова за да ми чистиш, ама я имах същата книга за Фън Шуи. Ма я дадох на някой и... изчезна
  • Светле, станах зависима от твоите разкази, нямам търпение да напишеш нещо ново, поздравявам те, мила!
  • Мила Светли, как хубаво ни сгряваш, предколедно,
    като откриваме части от твоята душевност у себе си!!!
    Дано всички откриваме и щастливи очаквания, сбъдващи се!!!
    С най-добри пожелания и с обич за теб!!!
  • То... да вземеш да дойдеш и у нас на гости ли, какво?
    Е, не че те каня за разчистването, ама...
    поне да съчетаем полезното с приятното, а?
    Пък после - "елате ни вижте" на... софрата!
    Прегръщам те, мила!!!
    Ааа, за Коледа с подарък... ами нека бъде ТАЗИ!!!
  • Ице, вискчи сме от един баща, май
    Само преди месец изхвърлих 3 кашона с какво ли не. Сега ме питат, това къде, онова къде е? А аз се правя, че не знам и изкарвам тях виновни, че не знаят къде си прибират нещата Ами, шета ми се
  • Ти, чуденце, с мойта жена да не ви е правил един баща?
    И тя е същата. Само, че аз не и давам да пипа моите неща, че няма после намиране.
    Поздравления и дано на Коледа ти се сбъднат мечтите!!!
    Коя Коледа ли? Която ще да е, важното е да се сбъднат
  • Лично ще ти стискам палци! Нали си ми слабост и съм загрижена за теб Ей сега ще ти пратя, няколко каталога. Да започнем с Виктория Сикрет
  • стават ами - пък най-голямото чудо ще е ако се опакова като подарък за теб под елхата
  • Хеееей, чУвек, штъ светна по въпроса и за Васту Шастра - туй е аналогът на Фенг Шуй в индийската философия и култура!!!
    Страхотна си, бъди все така жизнена и енергична, и раздаваща ни сутрешните дози ))
    С обич!
    :-*
  • Ти си Чудото, но си целогодишно и вечно...
    Благодаря за дозата настроение!
    Прегръдки!
  • Добро утро, Светланка!
    Денят ми започна с твоята светлинка
    Благодаря и за идеята.
Предложения
: ??:??