3.10.2023 г., 12:26 ч.

Страх 

  Проза » Разкази, Други
221 0 10
2 мин за четене

Страх

  Страх изпитва всеки човек. Той е съвкупност от чувства, емоции и характерни поведенчески реакции с цел да ни предупреждава и предпазва. Хората се страхуваме от почти всичко. Страха е признак за разумност. Но той води и до неразумни действия. Когато прегазиха детето ми пред мен на пешеходна пътека. Неадекватният шофьор не спря, вероятно и него го е било страх. Но когато го хванаха и въпреки това го пуснаха, тъй като нямало доказателства. Страха ми се усили още повече. Страха от това, че в тази държава всеки може да убие дето ти и да му се размине. Тогава страха ми ми даде сила да открадна кола. Същият този страх ми даде сили да проследя мизерното богаташче, да разбера къде живее и да измисля план. Той си имаше програма, която следваше. Ходеше в един бар там се напиваше и се качваше в смъртоносното си оръжие-колата му. Всеки ден едно и също! Аз след работа стоях и го дебнех от открадната кола. Всеки път когато излизаше от бара, аз го проследявах. Тогава ме беше страх, че ще убие друго дете, и то отново пред мен. Тази вечер обаче, реших, че ще му бъде последната. Той излезе от бара и поклащайки се, и се запъти към колата си. Запалих мотора на откраднатата кола и минах през него с почти 60 км/ч. но за разлика от него спрях и дадох назад. От тялото му се разхвърчаха кръв и органи. Хората пред бара пищяха от страх. Тогава изфорсирах колата и завъртях гуми, опръсквайки всички с кръвта и остатъците на пияния убиец на детето ми. Днес ме е страх от последствията, които следват защото отивам в затвора за умишлено убийство. Но детето ми бе отмъстено. Днес ме е страх да се запитам дали си е струвало? Струваше си!

 

Костадин Койчев – Kovak

11.09.2023г.

© Костадин Койчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ти Емил Боянов за критиката. Ще им обърна внимание, защото ми се случва често.

    Благодаря на всички за коментарите до тук!
  • Джаки, шегувам се за органите и карантиите! Ти как си представяш "Разхвърчаха се кръв и органи" - на една страна бял дроб, на друга бъбрек, а до него сърце..."? Цялото описание на картината е нелепо, но авторът ако е решил по този начин да подсили случката, негово право.
  • Никакъв страх няма тук! Има възмездие, саморазправа, отмъщение...
    Ще е добре да обърнете внимание на членуването с пълен и кратък член. На четири места в текста прочетох "страха", вместо "страхът".
  • Не съм съгласна, че всички бащи, на които детето им е убито от шофьор, ще тръгнат да се саморазправят. Никога не съм чувала подобен случай. Не подкрепям действията на героя, а "Разхвърчаха се кръв и карантии" - не ми звучи префърцунено, а грозно и цинично. Повече няма да се включвам и да споря, защото е безсмислено. Просто изказвам мнение.
  • Да, не съм аз главния герой! Но на повечето хора, на загинали деца детенцето им е единствено, те са обезверени. Те после се погубват в делата, с които не постигат нищо. Защото делата се точат с години и накрая се оказва, че извършителя или лежи най-много 1-2години или даже и не лежи, че си е излежал присъдата по време да делото. И след, спокойно пак си кара колата и може пак да убие друго дете!
    Не ме разбирай погрешно, не подкрепям главния герой в разказа ми, но до това води беззаконието. В един момент всички ще станем като героя ми, ако няма превенция!
  • Не и свободно както сега в последните 2-3 г
    И? Ако имаш и друго дете, ще го оставиш сирак ли? А близките ти как ще живеят с мисълта, че имат убиец в рода си? Няма как да приема за добра идеята на разказа, героят да не е Господ да раздава правосъдие?
    Е, поне не си ти главният герой, иначе нямаше да пишеш тук.

    пп
    "Разхвърчаха се кръв и карантии" 'органи' звучи префънцунено
  • Паленка - дрога винаги се е вкарвало незаконно и неконтролируемо. Въпроса и темата на разказа са превенцията. Защото в България никой не мисли, че когато едно престъпление бива не наказано може да доведе до следващо, и следващо... Несправедливостта също е престъпление, или не си съгласна?
  • Ковак - и все повече ще стават. Вкарва се дрога неконтролируемо, а и от тук е пътят Към Азия и Африка по суша, въздух и вода. Непрекъснато срещаме зависими и луди по улиците, но това е друга тема, която засяга закона и правосъдието, а не идеята за отмъщението или "как да стана престъпник или убиец"
  • Аз също те подкрепям, за това и героя си плаща за това. Но колко не "адекватни" , пияни и дрогирани шофьори биват пускани и продължават да си карат? Колко не отмъстени семейства има? Темата е сложна...
  • Шофьорът е бил неадекватен. Но главният герой е адекватен убиец.
    Има един лаф, че ако всички започнем око за око, накрая всички ще окьоравеем. Не ми хареса идеята за този вид отмъщение. Колкото и добре да е пресъздадено нещо, ако не е 3в1 - идея, форма, израз/изказ, не ми харесва, сори.
Предложения
: ??:??