15.02.2017 г., 11:05 ч.

Страхът 

  Проза
939 0 4
1 мин за четене

 Няма човек, който да не е изпитвал страх в различните периоди от своя живот. Като деца сме се страхували от всичко.От тъмнината, от непознати хора, от гръмотевични бури и от всичко, което може да ни нарани. Плашат ни дори и нереалните неща, като историите за призраци, за които вярваме, че наистина съществуват.
   След време обаче страхът ни вече става все по-осъзнат.Страхувайки се да не нараним най-близките си хора нараняваме най-много себе си, като живеем не както желаем, а така както трябва или правим неща, които не ни харесват, но се налага. Понякога от страх пропускаме важни неща само защото страхът е затворил сетивата ни в своята тъмнина и не ни позволява да видим светлината, която сме търсили преди това.А дали всичко това си заслужава? Едва ли.
   Страхът от провал всъщност е най-големият провал.  Понякога е нужно да паднеш, за да се научиш да намираш сили в себе си, за да станеш след лошото спъване от живота.Понякога трябва да скочиш и в най-дълбоките води, за да се научиш да как да изплуваш на повърхността и да не позволиш на водата на съмненията и неувереността да те удавят. Понякога трябва да застанеш срещу вятъра, за да разбереш доколко имаш сила да устоиш на яростните му пориви и да останеш цял и непокътнат.
   Когато човек събере смелост да превъзмогне страха вкоренен дълбоко в съзнанието му всъщност осъзнава, че той изобщо не му е нужен, докато има достатъчно сили да се бори за това, което желае.
Най-голямата победа за всеки от нас е да успее да се пребори вътрешните си страхове и да върви уверено към крайната си цел.

8.11.2015г.

Бадемов Цвят

© Mimi Ivanova Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Страхът »

22 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Извинявам се най-искрено! И благодаря за уместния коментар!
  • Извинете, но това не е разказ. А вид есе. Все пак има и тема за есета. Няма да кажа какво мисля за текста, но трябва да се спазват жанровете. И няма как да дам глас за нещо, което е извън определените граници. Да, съгласен съм, че темата е много благодатна, особено за есета с елемент на размишление и собствен принос (безумно трудна дейност), но зададеното очевидно не е това. В този текст има отклонение в жанра.
  • Благодаря най-сърдечно за прекрасният коментар!
  • Дълбоки размисли за страха. Тайната на смелостта не е в това да не изпитваш страх, а в това да го преодолееш или както ти казваш да намериш сили да се изправиш. Поздравления!
Предложения
: ??:??