30.06.2023 г., 22:27 ч.

Свестен мъж 

  Проза » Разкази
375 4 21
2 мин за четене

 

Той влезе наперено в хранителния магазин. Около него се разнесе аромат на скъп мъжки парфюм. Тя не се учуди като го видя. Беше редовен клиент от години. Висок, строен, "мъж на положение" както го наричаше на ум. Купуваше само скъпа и качествена стока. Беше педант и много внимаваше в избора си. Понякога неговата стриктност я дразнеше.
- "Извинете, пропуснали сте да сложите цена на бисквитите" или "Не сте подредили правилно консервите. При салатата от риба има пакети с варена царевица." или "Извинете, но не сте посочили с колко е намалението на месото".
Често вътрешно побесняваше изнервена от многото работа и клиенти, искаше да му изкрещи: "Майната ти!", ей така от дъното на душата си. В действителност преглъщаше дълбоко думите като горчив хап и усмихната отговаряше на забележките.
Стриктен до дребнавост, подробен, понякога се чудеше как съпругата му живее с него и го търпи. Беше я виждала бегло, но я харесваше. Изглеждаше приятна, спокойна жена. Предполагаше, че са хубаво семейство.
В миналото бе преживяла две неуспешни връзки и един провален брак. Липсата на късмет с мъжете я беше направил цинична. Въпреки това тайничко се надяваше, че има свестни мъже. Не може всички да са лоши. Може би другите жени имаха по-голям късмет.
Беше горещ следобед, магазинът изведнъж опустя. Тя скучаеше и зачака нетърпеливо да го обслужи на касата. После щеше да дръпне един фас набързо.
- Май си самичка днес. Колежката ти къде е? - попита я усмихнат стоварвайки кошницата си с покупки пред нея.
- В почивка е. Скоро ще се върне. - вежливо отговори. Отвърна на усмивката му и чевръсто започна да маркира стоката.
- Ти, май в последно време много работиш. Не могат тук без теб. - продължи баналният разговор. Внезапно се наведе към нея, рязко я придърпа и целуна. Тя беше толкова изненадана, че извъртя главата си, но не не успя да го отблъсне.
- Не позволявам такива неща. - промърмори и се отдръпна смутена. Като тинейджърка на подобни закачки отговаряше с шамар, но сега...
- Не, не аз няма такова нещо. - отговори той сграбчвайки покупките.
Потънаха в тягостно мълчание. Тя му върна рестото и видя как набързо изхвърча през вратата на магазина. Имаше нещо жалко в това.
Облегна се разсеяно на плота. Почувства се разочарована. Поредния мъж, който мислеше за порядъчен се оказа, че не е такъв.
"Дали му липсва любов?" по-късно се питаше размишлявайки в автобуса за в къщи. Смръщи вежди и си забрани да го съжалява. Реши да забрави случката и да не я споменава. А и имаше вид на свестен мъж.

 

 

 


 

© Катя Иванова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Понякога малките неща говорят много. Все пак всичко тръгва от тях. Благодаря ти, че се отби.
  • Замисли ме, Кате. Една целувка. Нищо не значеща. И... От влакно - руно.
  • Нямам такава информация, Блу.
  • Интересно ми е дали "свестният" мъж е спрял да пазарува от там или не изпитва капка неудобство, създавайки такова на героинята, ако продължава да посещава магазина.
  • Ина, то и двамата са с липси, но когато е при семейните липсите са взривоопасни.
    Стойчо, магазинът е отворен, но всичко е безплатно. Една усмивка е достатъчна.
    Акеми, предполагам, че свестният мъж си цени живота и затова не би допуснал фатална грешка.
    Петя, това правило да изглеждат свестни вече си го краднаха и политиците. Те какво ли не крадат..но се отклонявам от темата.
    Благодаря ви много приятели, че се отбихте при мен. Желая ви една успешна седмица!
  • Повечето само на вид го докарват свестни. 🙂 И при жените е така.
  • Не съдете прибързано!
    Това не е оправдание на "свестен мъж".
    Истината е, че Катя умее да привлече клиенти в литературния си магазин с умело подбрани теми и привлекателни персонажи.
    Поздравления, Катя!
  • Случил е на продавачка, че ако беше попаднал на някоя като мен, вероятно дълго щеше да прекара по болници.
  • доцелувало му се, целунал я...айде сега такъв бил, онакъв бил; речи тенкю и това е, липсвало му, но не на него
  • Благодаря ти, Скити за милите думи.
    Приятна вечер!
  • Винаги с удоволствие чета при теб! А по темата - другите преди мен, достатъчно са я разчепкали
    Поздрав, Кате!
  • Здравей, Тони! И аз мисля като теб.
    Семейният мъж не е идеалната партия за една жена.
    Благодаря ти.
  • Постъпката на "идеалния" мъж не е нещо ново. Съществува откакто свят светува. Ама реакциите на жените винаги са отрицателни и винаги ще бъдат такива.
    Лошото е, че ако някоя му се върже, тя ще се опита да изглежда светица в очите на близките си.
    С удоволствие прочетох.
  • Разсмя ме, Георги. Твоята история е много пикантна. Почти невероятна. А аз съм писала само за една целувка.
    Така е. Живота сам ни поднася идеите, а на нас остава само да ги разкажем. Явно "свестните мъже" имат различен "романтичен" подход към жените. Благодаря ти за включването. Не се извинявай. Нищо не си пресолил. Още ми е смешно.
  • Хъм, гложди ме първият ми коментар, който сам си цензурирах, но ще ме извинявате, ще споделя.
    Пак по истински случай, та даже много прилича на този.
    +18
    Имаме вагазинче и тук, селско, мъничко...
    И един много симпатичен и културен мъж, който пътувайки между различни дестинации, често се отбива...
    Та, жената зад щанда била доста впечатлена от държанието му, даже и лаф постепенно заформили с времето...
    Докато веднъж (тук почва "романтичната" част...) - били само двамата в магазина, джентълменът платил, и тъй като касата била малко по-надолу, жената както винаги преклекнала и свела поглед да прибери парите.
    Когато отново поглежда напред на тезгяха вижда, как да го кажа по-тактично... ми, една чисто мъжка анатомична част...
    Та светът е пълен със Свестни мъже, а и жени 🤣
    Ако не би споменала, че е реално, щях да си премълча 🙃
    И дано не пресолих манджата, но ако е така, се извинявам, както секи свестен мъж би то направил.
  • Здравейте, приятели. Много ви благодаря за интересните и хубави коментари. Разказът е написан по действителен случай и показва мисленето на една обикновена жена. Всеки копнее за любов, но не всеки я среща, а когато я има не я цени. Историята няма продължение, защото "свестния мъж" продължава идеалният си живот, а продавачката се преструва, че нищо не се е случило. Може би ако беше друг тип жена щеше да реагира по-мило. Просто мъжът не е извадил късмет.
  • Интересно ми беше!
  • То и Тед Бънди така е изглеждал...
    Поздравявам те.
  • Много ми хареса, така си го построила,че го продължих на ум и резултатът беше, разочарование! Браво!
  • Определено не звучи като свестен мъж. Педантичността може да мине в магазина, но вкъщи си е психопатия. И аз бих искала продължение
  • Мама ми е казвала, че всички мъже са еднакви...😁
    Иска ми се продължение на историята, макар да предполагам, че на "порядъчния" му липсва секс, не любов. 😉✌
  • Добре написан разказ засягащ вечно актуална тема. Бих могъл да я формулирам най-кратко и най-точно така:

    Бракът е илюзията за свестен партньор с дължина между две последователни изневери.

    Поздравление, troia!
Предложения
: ??:??