10.06.2006 г., 21:18 ч.

Свободата на полета на чайките 

  Проза
1089 0 10
5 мин за четене

Свободата на полета на чайките

 

 

   Изцедена от безсънната нощ Джес стана късно сутринта. Слънцето отдавна се бе вдигнало и грееше силно. Първото нещо, което чу, когато се събуди, бе плисъкът на вълните. Този монотонен и същевременно с това яростен звук й напомни къде всъщност бе. Отдавна не се чувстваше у дома си като „у дома” – спокойно, сигурно място, където можеше необезпокоявано да си почине и събере мислите си. Затова и замина. Искаше й се да е далеко от мястото, което я изнервя, отегчава, ограничава и обезсмисля начинанията й.

   Една сутрин Джес се събуди към 4:30 ч. и просто събра някои най-необходими неща и замина. Не й се искаше дори и да оставя бележка на близките си, но написа кратко: „Заминавам за няколко дни. Не се тревожете. Джес.” И замина. Дойде тук на морето, което изобщо не харесваше, но от което имаше нужда, за да се възстанови. Самата обстановка я ободряваше. Денонощно кипеше живот, хората бяха хиляди и непознати, а жаркото слънце я приканваше ласкаво да се попече. Не беше и толкова лоша на външен вид и няколко младежи дори я загледаха, но тя не им обърна внимание, макар да й се искаше сега до нея да бъде някой, към който да изпитва истински чувства и желание и те да бъдат споделени. Но дори и на морето сред вечната шумотевица не намери това, което търсеше – откъсване от мислите и реалността. Затова започна да обикаля парковете с надеждата сред тишината и природата да открие отговорите за живота и съществуването си. Но там винаги бе пълно с влюбени двойки, целуващи се, тръпнещи в очакване и Джес още повече се натъжаваше. Обикаляше плажовете и кейовете, и всички тихи улици, но мислите й не спираха да се лутат хаотично из главата й. Не знаеше кое и какво, и защо й причинява това, но го мразеше. Искаше й се да няма нито сърце, нито душа, нито тяло, нищо. Искаше й се да заспи вечен сън и никога да не се събуди. Вече нямаше желание и да спи, все по-малко се хранеше и по цял ден се разхождаше. Нощем, макар и да бе опасно, не се прибираше, и продължаваше да обикаля града, кварталите, плажовете. Искаше й се да потъне в тъмното море, осветявано от пълната луна и никога да не се покаже на повърхността й, да не поеме нито една глътка въздух. Но нямаше смелостта да го направи. Животът й се бе обезсмислил, не намираше причина да продължава да живее.

   Сбъдна мечтата си да посрещне изгрева на брега на морето. Беше толкова красив – розовееше повече от двадесет минути, докато се показва над морето, което с вълните си го милваше и му се радваше. Джес се почувства свободна, лека, ефирна и изпълнена със сили, както не се бе чувствала от хиляди години. Очите й блестяха с блясъка на изгряващото слънце, но дълбоко в тях се оглеждаше и скриващата се от небосклона луна. Странна усмивка озари лицето й и то просветна и се изясни. Черните облаци, които бяха надвиснали над нея, се разотидоха. Блаженството я заливаше и тя придоби смелостта. Усмивката й ставаше все по-широка, а очите й светеха с все по-голяма сила, сякаш всичките звезди се отразяваха в тях. Крехкото й тяло се приближаваше към ръба на скалите, от които наблюдаваше изгрева. В миг Джес полетя леко като птица с разперени крила надолу към пропастта. Падаше бавно, а лицето й продължаваше да искри. Някаква странна топлота излъчваше цялото й огряно от слънцето същество. Бушуващите вълни скриха младостта й сред острите зъбести скали.

   Джес най-после намери смисълът на живота. Той беше в изгрева, в началото на всичко, в началото на живота. Тя го започна отначало, политайки свободна!

 

10.06.2006

© Юлия Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • http://knigi.start.bg/article.php?aid=2285
  • Ох, извинявай, сега ти виждам въпросчето...
    Джонатан Ливингстън Чайката... Ричард Бах
    Поздравче!
  • А кой е Джонатан?

  • Поздравче за Джонатан!
  • Благодаря за пожелания! Дано наистина се чувствам по - често свободна!
  • Много ми харесва!Трудно е да си освободен, но желаеш ли я вечно ще се бориш за нея.Бъди свободна!
  • Благодаря ви много! Аз лично не си го харесах много, но щом вие ме оценявате съм наистина благодарна!
  • Не очаквах такъв край, наистина, но много добре разказваш, Юли. Искам още да чета от теб!
  • Юлия, чудесен разказ с неочакван край!!! Поздрави и успехи!!!
  • Красив стил.Много добър почерк на авторът.Личи напредничава мисъл и страст.Талант не липсва, а краят е покъртителен и тъжен, ние даваме 6!
Предложения
: ??:??