5.04.2019 г., 16:31 ч.

Святост 

  Проза » Разкази
859 4 6
1 мин за четене

Иглика си играеше на улицата в калта с другите деца от циганския квартал. Повечето от децата живееха бедно, нямаха много радости. Играеха си с каквото намериха.
- Мамо - каза тя - ще ми купиш ли нова рокля за великден?
- Ако ми помогнеш. Ще вземем свещи и ще продаваме  до църквата на великден и ако съберем достатъчно ще купим. -усмихна се майка ѝ
Така правиха всеки великден, всяка коледа, всеки по-голям църковен празник - заставаха до църквата и продаваха свещи на хората там. Ето нощта бе дошла седяха до църквата.
- Моля, свещи! Купете си свещи!
Току някой си купи.
- Една!
- А на мен пет!
 -От малките  или големите искате ? -радостта в очите и растеше и с 
всякаква придадена свещ. Всяка свещ я приближаваше към мечтаната рокля. И щастието растеше.
- Мамо - виж колко много свещи продадох!
В това време се показа попът - дебел, охранен, дъвчещ нещо в устата си:
- Ей, ей, не купувайте от тези цигани!
 Иглика погледна тъжно и уплашена -нима нямаше да има рокля?!
- Само моите свещи са благословени и свещени от Бог!
- Ей,момче - каза един старец - по-голямо Божие благословение от радостта в очите на това дете и любовта, с която продава не може да има.

 

Росен Николов

© Росен Николов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Темата за църквите е много дълга.Христос ги е наричал търговци тези свещенници
  • Браво, много истинско! Ставала съм свидетел на подобна сцена и бях меко казано шокирана от представител на църквата. Поздравления за краткия, но пълен с човечност и смисъл разказ!
  • Търговци в храма!
  • Аз съм вярваща, но не разбирам. Как църквата и божието дело са станали бизнес?! Това не ми харесва! Петър е прав! В очите божии няма значение етноса, а душата и вярата!
  • Колко красива болка! Цигани или българи, за Бог сме едни, за охранения поп обаче - не.
  • Тази тема е много, ама много болна и се радвам, че някой я подема. Поповете, с техните ежби, с напъните кой повече свещи ще продаде, сякаш заляха всичко свято с помия...
Предложения
: ??:??