9.09.2008 г., 7:08 ч.

Съдница 

  Проза » Други
1202 0 5
1 мин за четене
 

Точно, когато нервните ми изблици дращят с нокти по измършавялата кожа и с последни сили се опитват да ме предупредят за предстоящия рев на ранено, който се събужда в душата ми... се опитвам да задуша „крехките", според ума ми, контракции... и тълкувам болката в ушите като простуда, а не като крясъци, които отказвам да чуя...

И точно на следната утрин се будя с побеляла по време насън коса и което ме плаши до смърт - побелели са миглите ми в страх да не се изгубя напълно в себе си, извън и отвъд себе си, някъде между себе си... много по-несигурно и ужасяващо от познатото досега да се губя в някого или заради някого...

Не успях да проумея, че високите изисквания към всичко заобикалящо ме, са всъщност пречупена проява на взискателността ми към мен самата, взискателност, която не оправдавам и всеки крах ме събаря отново на дъното и осъзнавам колко много ми е струвала високата летва... Но не се отказвам да си я поставя. Иначе ще се почувствам жалка. Кое е по-жалко всъщност? Недостигането на целите или малодушието да не ги предначертаеш?

И всичко е една псевдо-гордост... или проект на тази псевдо-гордост... заляни от лепкава маса неудовлетвореност...

... А фениксът се явява в сънищата - само алюзия за изцеление... и се будя преди да докосна крилата... само вятърът през прозореца е намек за свобода, но след толкова дръзки илюзии и вери с пепел покрих всички мъждукащи светлинки на мечтите...

И се наех да бъда съдница. И се осъдих...

© Ралица Стоева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Мдаааа...съдница на самата себе си...
    Много често хората, които имат нужда от съдник, не осъзнават това, а тези, които нямат такава нужда, си я измислят.Това е някакъв мазохизъм, самонаказването, понякога, е естествен резултат от лутането, приемаме го, някак си, като заслужено.
  • ... и къде се запиля?!

    ... избрули се самодоволно
    и заглъхна
    по пътеките
    на собствената си присъда ли?!

    Сега сериозно...
    Пиши!
  • Ей, Рало, мацко, това е супер! много силно!
  • Вярно - вятърът е намек за свобода...
    Само дето не му устояваме, а се самозалъгваме...
    Браво, Рали!
  • Винагие по-лесно да се самодокосваш, отколкото да очакваш от някого това. Обаче празнината не може да се запълни с алюзия, не може и да не се запълни с нещо, все пак...
    Колкото до самозалъгването, върши работа...
    Поздрав!
Предложения
: ??:??