5.02.2017 г., 18:48 ч.

Сън 

  Проза » Разкази
1279 3 17
2 мин за четене

Пак не се получи. Опитваха за кой ли път, не става! Светла бавно се надигна от леглото и дълбоко въздъхна. Отиде до прозореца и дръпна рязко пердето. Навън зимата беснееше с пълна сила. Дърветата имаха бели калпаци, като на дядо ù. Обичаше да си го слага на главата, а баба ù му се караше, че не запомня къде му е мястото. Прибереше ли се вкъщи, го захвърляше на стола, а тя не обичаше безпорядъка. Вятърът свиреше в комина тъжната си песен, като чувствата, които я изпълваха. Защо Господ я наказва? 

Искаше дете. Приятелките ù вече имаха, а тя стои самотна по цял ден вкъщи и работа не може да си намери. Вярно, че не търси усилено. Мисълта й е все за децата. Всяка вечер сънува един и същи сън. Едно момченце я буди с нежен глас. 

-Мамо, ела с мен! 

Става и тръгва с него. На години е 5-6 годишно, облечено в тънички

дрешки, с чипо носле, като нейното, очите му - сини, като небето, но тъжни. Толкова хубави, а готови всеки миг да заронят сълзи. 

Минават през площада. То върви пред нея и не отронва ни звук. 

Стъпките му отекват по тихата и продупчена от пороите улица. 

Минават край църквата и се спускат по посока на селските гробища. В този миг Светла се сепва и събужда. Цялата в пот, с ускорен пулс, помнеща още очите му. Ето, пред нея са, умоляват, наказват - без думи, постъпката ù преди години. 

Беше ученичка, оставаше ù още един учебен срок, но забременя. 

Родителите й не разбраха. Беше зимна ваканция и тя, както винаги беше при баба си-на село. Не й се гадеше, само спеше повече, но никой не разбра. Старата готвеше, переше, както обикновено и не искаше нищо от любимото си внуче. Нека си почива. Не се и замисли. Махна го. Оттогава минаха десетина години. Умря старата жена, а с нея и безгрижието на Светла. Нямаше кой да й слугува! Омъжва се два пъти - законно, а колко още е имала, но дете няма! Не става, ето и със сегашния й мъж не се получава. Всеки ден й натяква, че е ялова. Вече говори за раздяла. Та кой не иска детски смях в къщата си, разхвърлени играчки-навсякъде? Нека има безсънни нощи, купища с дрехи за пране, готова е за дете! Иска го повече от живота си. Вратата се отваря. Мъжът ù влиза в стаята с голям куфар в ръка. Светла обръща глава и го вижда. Разбира какво ще се случи в следващата минута и страхът от самотата я стяга за гушата. Пристъпя към него, но краката ù не я слушат, меки, като пластелин се огъват, а пред очите ù - онова момченце, върви ли, върви и се прибира в празния гроб. Така и не го погреба, изсмука го вакуумът, в онзи зимен ден! 

 

 

 

 

 

 

дете няма! 

© Василка Ябанджиева Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Страхът »

7 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Когато отхвърлиш нещо, когато ти е дадено, не е сигурно - дали ще ти бъде дадено отново, когато осъзнаеш че си имал нужда от него. Много тъжен и страшен разказ.
  • Според мен този разказ трябва да го прочете всеки пълнолетен човек, всяка ученичка и ученик, преди да реши да води сексуален живот! Дано на всеки човек да му трепне сърцето и да се свие от ужас и мъка! И дано повече никой да не принася най-скъпото, което може да има човек на този свят, в жертва на долните си страсти! Но когато задоволява егоизма си, човек е безчувствен и безумен. Само любовта вижда, чувства и разбира истината! И само истинската любов може да изцели болните сърца и да върне щастието в живота на такъв човек! Но злото винаги води до страх и болка - това е неизбежно последствие!
  • Добър разказ! Успех!
  • Един сън като реалност и една реалност като кошмарен сън.
    Много сполучливо и въздействащо!
  • Без думи и без дъх останах
  • С Ирен. Мълча...
  • хубаво написано, Васи
  • Успех! Едва ли има жена, която не би помълчала тук.
  • Хареса ми, Васи! Успя да ме хване за гърлото. Успех и от мен!
  • Разказът ти е тъжен и въздействащ!...
    Успех на конкурса!
  • Най- страшната участ за една жена! Много ми хареса начинът, по който е описан този женски страх - градацията на чувствата, паралелният разказ за съня. Успех, Васи!
  • Много качествен разказ, Васи! Страхът от самота и старост без челяд е нещо наистина ужасно!
  • За или против аборта..., една майка трябва да направи толкова важно решение, болезнен проблем..., различните жени постъпват по различен начин, всяка със своите аргументи, ценности и идеали..., - много е относително...!!!
  • Няма как да се избяга от страхът. Той съпътства живота ни. И който сам си го направи да му се поддаде, лошо. получава се объркване на целия живот и вече трудно можеш да му хванеш края. Точно това е представено в разказа. Хареса ми!
  • Когато много силно желаем нещо да се случи, сякаш го превръщаме в мъничко бяло пухче, към което рязко се присягаме. Естествено то побягва от нас. Мисля, че Светла рано или късно ще научи този урок и тогава бялото пухче само ще кацне на рамото й. Браво, Васи - написала си нещо, което е образно и въздействащо.
  • Това е страх... Съвсем реален. Реже ти сърцето като с нож!
    Винаги предпочитам чудовищата, които не са истински. Тези, дето живеят под леглото пред тези, които живеят в душата.
    Успех!
  • Потреперих... Наистина - страшно!
Предложения
: ??:??