14.12.2023 г., 11:42 ч.

Сънувам ли... 

  Проза
109 5 3
1 мин за четене

  Сънувам, странен сън, че летя. Под мен е мрачната есенно-зимна картина на селце с няколко къщи. Както си кръжа, кацам на един стар орех, защото чувам страшна врява в кокошарника. До него двама мъже са наклали огън и дими казан с вряла вода.

Заслушвам се, за да разбера, защо е данданията сред птиците. И чувам, как една кокошка кудкудяка:

- Безсрамници, да унищожат родовата ни памет, да осакатят тази творба, тази прелест оставена на поколенията.

Заглеждам се, за да видя творбата и откривам едно изсъхнало дърво, върху което някой е издялкал човек с вдигната ръка, но явно вече отсечена.

Петелът изкукурига:

- Млъкни ма, кокошко такава. Не погледна ли, каква престъпност беше скрита в тази статуя.Да държи нож в ръката над кротко кълвящите пилци. Поробител, престъпник, Узурпатор на дома ни.

Един гъсок започна речта си.

- Слушай бе, наперено създание, не помниш ли, как точно тази скулптура ни спаси от гарваните, да не ни ядат ярмата. Аз и моята гъска, щом пекне слънце сме там с челядта. Колко патенца отгледахме под нея.

Три пуйки, кляукящи едновременно повтаряха, че няма нищо свято в тоя кокошарник и накрая ша вземат да съборят и оградата.

Единият от мъжете се провикна:

- Кире, влазям да фана първо пителя, да му клъцна гръцмуля, подире почваме пуйките. Коледа иде, требе да са яде.

Изведнъж будилника почна да звъни и се събудих...

Милите животинки с толкова малко мозък, лош празник иде за тях!

© Гедеон Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • ЕГЗ диагнозата ...Ако сънуваш домашна кокошка може да срещнеш пуйка, ако сънуваш див петел, може да ти блокират телевизора ... "докторе, да се събличам ли вече..аз да не съм ветеринар..ако знаеш каква съм кучка, докторе" и аз сънувам непрекъснато, но на тая планета още не съм била, мерси , че ме развесели
  • Абсолютно случайна
  • Всяка прилика с лица и събития е случайна, нали!?
Предложения
: ??:??