8.05.2010 г., 9:00 ч.

Театър, водка и... 

  Проза » Разкази
1653 0 18
5 мин за четене

Ето и моята версия за водката...на Грег.

http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=173580

 

Един слънчев ден получих съобщение от Феичка, че нейна приятелка харесала един мой фейлетон и е решила с него да се яви на изпит по сценична реч в НАТФИЗ. Момичето я помолило да ù даде моя имейл адрес, за да поиска лично от мен разрешение да го постави на сцена. Отговорих веднага, че няма нужда да ме моли, давам си съгласието и ù желая успех. Какво ще притеснявам момичето да ми се моли, па аз великодушно да ù разреша... Зарадвах се, че е харесала нещо мое и това е. Мина време и даже забравих за този случай. Момичето може да е променило решението си. Пък и ме завъртяха други неща и един, пак слънчев ден, как ми върви само, в пощата получавам писмо от непознат. Отварям и приятелката на Вилдан ми се представя. Разказва ми как е влизала в Откровения, за да чете стиховете на Фея и случайно попаднала на мой фейлетон и го е харесала.  И ме пита може ли да го използва за изпита си. Отговорих ù, че се радвам, че го е избрала и ù пожелах успех на изпита. Тезджан Ахмедова - Джани, така се казва приятелката на Фея ми връща отговор, че е много щастлива, че съм ù отговорила и ще се радва да присъствам на изпита ù, за да ù кажа дали се е справила с текста.  

„Все пак имам уникалния шанс да бъда единствената студентка с автор в салона за подкрепа...”

 Попита дали съм писала цяла пиеса, не само монолог. Това дете ме замая. Чак тогава я попитах кое точно ще поставя на сцена. Разказа ми как са се забавлявали с режисьора с моята героиня.  

„Представих си, толкова е шашава, та няма накъде повече. Искрено и силно се надявам да не ви разочаровам и се надявам моята интерпретация на тази шантава героиня да ви допадне!!!”
Преподавателят по сценична реч бил изумителен човек според думите на Джани и им давал свобода в избора на материали. Благодаря му и на него!!!
„Исках да открия нестандартен и неексплоатиран текст, който да ме грабне в първата минута - започнах да чета случайно и наред... макар че аз вярвам, че случайни неща няма - имало е защо да попадна на твоят материал!”

 И ето ти пак писмо, в което Джани ми пише, че изпитът е на 19.06.2009г. от 19.00 часа.  Ами сега, аз съм на работа?! Помолих един колега да ме смени и като разбраха колегите за какво, ме питаха може ли да дойдат и те. Айде писмо и въпрос мога ли да доведа някого. И отговор – да. Ама колко човека мога да доведа на представлението?

 Обадих се на Мая, все пак става въпрос, че ме е намерила в сайта, айде и на Дорето. После разбрах, че мога да взема още някой, ама другия път, защото разбрах, че ще има и друг път. И тук ще цитирам Грег.

„Светлана го играе скромно. Демек, аз случайно минавам оттук и, виж ти, те пък поставят мое произведение.”

Точно така си беше. Оказа се, че моите приятели се радваха повече от мен за това, че поставят нещо мое на сцена.

 Чухме се с Грег през деня.

-          Тръпнеш ли в очакване? - ме пита той.

-          Не, лягам да поспя един час, за да не изложа момичето довечера. Да се чуди какво прави този застаряващ крокодил, вместо онази не лоша жена от снимката в сайт Откровения.  

Аз някак бях притеснена от това, че Джани беше притеснена дали ще ми хареса нейната игра, нали все пак аз съм автора. Радваше се, че ще е единствената, чийто автор ще е в залата. И чак когато видях другите автори, малко се пообърках и наистина се притесних ужасно много. Става дума, че моето име е изписано като автор на монолог, редом до монолози на колегите Стивън Кинг, Тенеси Уилямс... и аз... леле! Ами сега, къде попаднах?!

Но вечерта, след като загасиха осветлението и започнаха да играят на сцената, потънах в приказния свят на театъра. Талантливите млади хора ме пренесоха във вълшебен свят. И когато излезе моята Джани, аз треперех да не сбърка нещо, исках да го направи по най-блестящия начин, заради себе си и заради мен, защото с мен бяха моите приятели, на които исках да им е хубаво.

След спектакъла се запознахме, прегърнах я и ù благодарих от цялото си сърце, че ми достави толкова радост. Бях щастлива, а моите приятели ме накараха да се почувствам и специална. Благодаря ви скъпи мои, Мая, Ани, Дора, Мия, Надя, Грег!!! Благодарна съм и на Фея и Русин!!! Щастлива съм, че ви имам! Сега имам и още една приятелка – Джани. От нея разбрах, че ще го играят на сцена пак и аз вече задължително ще съм там на първия ред, с букет цветя за таланта и приятеля Тезджан Ахмедова – Джани.

Така и направих, бях с букет и я аплодирах, пак и пак.  Последното представление беше този месец, почти една година споделях с приятели радостта си.

Гледах я и в една приказка. Невероятно талантлива е моята Джани.

 После, после станахме приятелки. Когато ми дойде на гости, не можехме да се наприказваме. Разказа ми за Вилдан и сестра ù  весели истории. Нарече ги най-слънчевите и позитивни близначки на света.  Няма такова нещо като случайни неща. Тя започва изречението, аз го завършвам. Чуваме се по телефона, пишем си писма и сме на една вълна. Сякаш я познавам от години. Не ми е чудно, че ми е харесала фейлетона. Трябвало е да се случи. Трябвало е да се запознаем. И защо изглежда, че не съм се радвала, ами защото знам, че каквото е писано, ще стане, а да си мечтая, че ще ме поставят на сцена и после нещо да се обърка, знам, че ще ми стане гадно. Така че, докато не го видях с очите си го приемах някак: „Дай първо да видим, пък после ще говорим!” Оказа се, че хората повече от мен се радваха. Тогава си дадох сметка, че все пак не всеки ден ме играят на сцена, че това не е само „Да, не е лошо”. Даже малко ми повдига самочувствието, че не пиша съвсем зле.  Абе, направо си е супер!

 

Сега мога да кажа, че съм щастлива, че това ми се случи, защото се запознах с прекрасен, таланлив млад човек. Приятелите ми се увеличиха с още един. Ако това е чудо, то чудесата се случват и на най-обикновените хора като мен, дето се опитват да пишат откровено. Това е!!!

 

http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=153735

Монологът.

 

http://www.facebook.com/reqs.php?fcode=4fa7f7678&f=100000621883567#!/video/?of=1469709479

Джани.

Русин и Мая ми помогнаха да го видя тук.

 

 

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Роси, благодаря!!!

    End (Мъгла ):
    ...щом мислиш така...То и от първия ти коментар се разбра, защо ли се връщаш пак?! Ама нали съм широка руска душа...пак ела. Коментарите са за това, като си няма работа човек да пише, а не да търси нещо хубаво, нещо, което му харесва. В коментарите може да се заяждаш, да дискутираш теми, дето нямат нищо общо с произведението, под което се пишат, може всичко, така че...Хубавото е, че ти поне ми показа къде греша, за да мога да си оправя грешките. Показно как се пише коментар!!! Или как точно не трябва впрочем , бих казала ако имах чувство ...за...


  • Поздравления!!!
  • End (Мъгла ): Възхитена съм от природосъобразния ти начин на живот!!! Хубаво е, че имаш спирачки, но ако пак пържиш картофки...
    Цвети, чудесата понякога си ги правим ние, те са и в малките неща, въпросът е да ги виждаме и да им се радваме. Нека има и за теб!!!
    Елена, мерси!!!
    Пепина!!! Как ще ми се извиняваш, бе момиче?! Това че не те пропускам, никак, ама никак не значи, че...И да нямаш време да ме четеш, аз пак ще ти пиша коментари, при фотографиите е по-лесно да разгледаш повече неща, пък има такива красоти!!! Така че си извинена, хич не ме чети, а снимай!!! Въпросът е да ни е хубаво и всеки да намира по нещичко за себе си!!!
  • Мила Светле, пожелавам ти още по-големи успехи, радост и творческа удовлетвореност! Ти го заслужаваш! Нещата, които пишеш са интересни със своята непринуденост, искреност и естественост! Затова и се приемат така добре! Извини ме мила, че нямам достатъчно възможност да видя и да се спра на ежедневно прииждащите вълни от хубави творения в тоя сайт, а за прозата се изисква и повече време! Прегъщам те и искрено се радвам за теб!
  • Нина, благодаря!!!
    Марина!!!
    Вилдан, покрай твой стих се подсетих...да ви благодаря!!!
    Благодаря ти, Данче!!!
    Силви и аз ти благодаря!!!
    Плами, подобно и на теб!!!
    Таня и повличам крак!!!
    Креми, прегръдка и от мен!!!
    Нели, благодаря, ще й предам!!!
    Ангар, ти си супер!!!
    Странниче, усмихна ме твоят коментар!!!
    Благодаря и на теб, Виолета!!!
    Петинка, ще ви запозная непременно!!!
    Ивон, мерси!!!
    Ани, и аз си го харесах!!! "Това не се брои", нали?!





  • Хаха, изгледах клипа. Само как се оправдава пред ГосподВсе така да я карате, Светле! Много успехи! Много!
  • Еее, това е - оценена по достойнство!
    Изкефих се на клипа, но най-много, че те познавам и обичам!
    Поздравления и за Джани!

    Прегръщам те!!!!!
  • Много увлекателно пишеш, приятно ми е да те чета!Поздравления за успеха!
  • Не само че не пишеш зле, ами направо си е супер!

    Поздравявам те и за този ти успех, Светланал!
    И Джани поздравявам за чудесния избор и оттам за успеха й!
    И още много пъти и много автори да те рецитират!
    А че те четат и ще те четат, и че се смеят и ще се смеят - почти винаги с весел и искрен, но понякога и с тъжен смях - се знае и няма съмнение!


  • Прегръщам те, Мила! Страхотна си, Джани също!
  • От разказа, та тръгнах и гледах клипа, че коментирах... Исках да кажа, че те прегръщам, слънце!
  • Поздравления! И аз се зарадвах, зараза си :P~
  • Поздравления и от мен и пожелания за бъдещи успехи!
  • Невероятно удоволствие мила! Радвам се за теб, от сърце и за това слънчице чаровно- Тезджан...
  • Хареса ми! Желая ви много успех и вдъхновение заедно! Поздрави!
  • Благодаря ти за този разказ, Светле! Радвам се на творческата ви дружба с Джани! И двете сте прекрасни и чаровни и не се учудвам, че сте си паснали! Преди няколко години Тезджан рецитира стиховете ми на премиерата на четвъртата ми книга "Строфи", а първото й участие във филм беше по мой социален проект.
    Пожелавам творчески успехи и на двете ви!
  • Чудесен разказ!!!
    Макар и само едно устно признание да се прибави, е невероятен жест, стимул за собственото самочувствие от професионално свършената работа!!!
    Похвалата,моралното удовлетворение е най-голямата наградата и важен мотиватор!!!
    Прекрасно ще е когато към това устно признание се прибави и неочакван паричен стимул!!!
  • Светле, пожелавам ти скоро да тръгнете по турнета из страната, че да можем повече хора да ви се радваме. А за таланта граници няма.
Предложения
: ??:??