7.05.2013 г., 13:03 ч.

Три стъпки измама 

  Проза » Други
1068 0 24
7 мин за четене

Отново е пълнолуние.
През прозореца сребърни снопчета се спускаха върху лицето на сина ми.
Това малко създание бе глътките ми въздух в дробовете. Целият ми живот. Вдъхновението върху празната страница на монитора.
,,Имате съобщение в пощата''
Разсея ме малкото пликче, примигащо на екрана.
Пръстите ми посегнаха към мишката в готовност да го отворят.
Точно в този момент реших да въздействам върху себе си.
Колко голямо беше желанието ми да го отворя?
Какво точно исках да разбера?
Можеш ли да устоиш на изкушението?
Всеки човек на този свят е подкупен на слабостите си. Изгражда щастието си върху гърба на друг и помита всичко детско и чисто, което е притежавал в началото.
Взех прилежно подредените страници на първата ми рожба ,,Край в началото''.
Книга, която по изказване на критиците няма да види бял свят. Защо?
Защото не е тема дарба да напишеш и заинтересуваш с текста хората, а да направиш най-добрата реклама.
Която може да накара човека отсреща да се чувства глупак, че не си е закупил и не я е прочел още.
Вече обработих план, който лесно ще ме направи богата.
Три стъпки измама.
Първа стъпка.
10 екземпляра от първите три страници на книгата ми.
Всяка риба, за да се хване за кукичката, е нужна захранка.
Е това беше моята ,,захранка''.
Да използваш близък бе най-лесният вариант да тръгне една сделка по пътят към успеха.
Открих в моя кръг точно този човек, който щеше да даде началото на измамния ми план.
Всъщност, книгата ми в действителност не беше нищо особено. Обикновена приключенска история, която обхващаше възрастовата група от 15 докъдето може.
Пък и с това заглавие ,,Карай в началото''...
Кой ли би се заинтересувал?
Въпросът, който бе по важен е как ще се представи на света, за да бъде възприета.
Обадих се по най-краткия начин да съобщя на лицето, което беше първият ми заблуден. Искайки от него среща, която ще му предостави възможност за бързи и лесни пари.
Когато поиска повече информация, прекъснах разговора, обяснявайки му, че картите ми ще бъдат разкрити само на място и от близо.
Затваряйки телефона, оставих отсрещния с безброй въпроси и нито един отговор.
Срещата се състоя още в същия ден.
Така си и знаех, че ще стане.
- Къде е клопката?
- Няма клопка. - отвърнах съвсем спокойна, чувствайки се свободно в организирания ми план. - Искаш ли лесно да изкараш пари?
- Да!
Разбира се, това е верният отговор на всеки човек.
- Преди да започнем искам да те питам нещо?
- Какво?
- Обичаш ли да четеш?
- Зависи! И да, и не...
- А би ли дал  0,30 стотинки за първите ми три страници от моята книга? Не ми отговаряй веднага, просто ме изслушай! В случай, че решиш да ги прочетеш ми даваш 0,30 стотинки, аз ти давам страниците и ако те заинтересуват, утре ми носиш един долар или стойността му в лев и получаваш цялата книга. Но има и едно малко условие. Ще трябва да я предложиш на приятел по същия начин, по който аз ти я предложих.
И ето тук бе втората ми стъпка.
Убеждението на отсрещния, че може да се справи.
- Ако продадеш 10 екземпляра, вадиш чиста печалба, от която аз взимам само 0,1 процент. Всичко останало е твое. Представи си една верига, която по-малко от месец е възможно да продаде фрапиращи числа от екземпляри. И всеки продаващ печели. Колкото повече предлагаш, толкова повече получаваш. Твоят кръг от познати, моят, техният и така нататък. Всеки един започнал печели от другия. Вярвай ми, това ще бъде най-големият ти успех в живота! С мен ли си?
Дадох възможност да премисли няколко секунди и ако не получих желания отговор, щях да спра нещата до тук.
Но ето, че отговорът дойде спонтанно, защото отсрещното лице ми вярваше сляпо.
- Да!
Това беше и третата ми стъпка. Да го накарам да ми се довери. Ето и постигнатият успех.
Извади 0,30 стотинки и взе първите три страници. За да се почувства още по сигурен, му казах:
- Винаги можеш да кажеш ,,НЕ'' В случай, че утре си останал разочарован, не ми даваш нищо и аз ти връщам даденото сега.
В очите на отсрещния беше изписано ,,Майната ù на книгата, сделката е важна''.

Най-добрият отговор на организирания ми план.
За 10 дни книгата ми премина 10 000 ръце, които изобщо не бях сигурна че са я отворили, камо ли прочели. За един месец се представи в три града, а до края на година 10 държави правиха пари от една слаба книга, която критиците отхвърлиха.

Всичко бе законно с измама.
В медиите поне веднъж на ден се споменаваше името ми и всеки се питаше коя съм всъщност?
Имах представителни лица, които извъртаха нещата по такъв начин, че успехът ми да остане в тайна. Никой не знаеше истинското ми лице...
Отново пълнолуние.
Детската въздишка избистри главата ми, разкъсвайки тишината в стаята.
Това ли искам за детето си?
Да се превърне в три стъпки измама...
НЕ!
Ако аз съм това, определено отражението в огледалото ще е същото.
Изключих компютъра, оставяйки пликчето настрана да премигва, без да съм го отворила.
Взех прилежно подредените страници на книгата ми и ги сложих на дъното на старата ни ракла.
Наведох се над сина ми и целунах трепкащите миглички.
_______

,,Край в началото'' - 0,30 стотинки, за да разбереш дали ти харесва.
Изборът е твой... Искаш ли я?
Каза младо момче със стара идея, изровена от раклата на времето. Избор, който скъпата му майка преди доста време бе отказала.

Всички прилики с действащи измами са чисто съвпадение

 

© Елeна Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Сърдечно ви благодаря! Роси, Мариан, Кръстина!❤
  • Талантливо написана проза, много ми хареса!
    ПОЗДРАВИ!
  • Поздрави,Ели!
  • Харесах! Поздравления, Ел Ка!
  • Благодаря ви за вниманието!❤
    alexgrau (Ваня Панова)
    janker (Онур Реджеб)
    donkooooo (Донко Найденов)
  • Обичам да те чета, Ели! Пишеш прекрасно!
  • !!!!!
  • Уникално е, Елена!
  • bluenight (Синя ) Сърдечно благодаря!
  • Елегантността ти ме докосна. Браво!
  • djudjii (Жанет Велкова) Жанет, от сърце ти БЛАГОДАРЯ! Нали знаеш идейките в повечето случаи са част от живота ми във всяка измама капчици истина
    mimamina (Минка Конарова)Благодаря!
  • Направо не мога да те позная. Имаш едно огромно браво от мен!
    Хитруша такава
  • Браво!Леко, мъдро!
  • Благодаря ви!
    LeadFoot (Николай )
    enea (Непозната )
    странница (Сеси )
  • И на мен много ми хареса. Браво.
  • Браво много ми хареса!!!!
  • Хареса ми, Ели!
  • veesii70 (Веселка Христова)❤ Благодаря!
  • Хареса ми! Поздрави и от мен!
  • Calli (Дани Паскова) Благодаря ти, искрено!
    hubavkaaa (Хубавена ) Приятно ми е, че сподели :*
    MarinTachkov (Марин Тачков):- Сърдечен поздрав и от мен, Марин!
  • Поздрав!...
  • Благодаря ви за вниманието и коментарите!
    B (Виктор )
    M1234567891 (Миночка Митева)
  • Няма измама ако целта ти е била да направиш пари. Виж ако целта ти е била да споделиш душата си с другите то тогава си измамила самата себе си. Поздрав! Хубави мисли и още по хубави чувства!
  • Докоснала си истинското лице на измамата,а и борбата която води всеки преди да продължи,но в две детски очи е събрана цялата вселена и те са по магнетични от трите стъпки измама!Харесах!Поздрави!
Предложения
: ??:??