1.12.2019 г., 16:16 ч.  

 Умът 

  Проза » Други
597 0 0
Произведение от няколко части « към първа част
1 мин за четене

Умът, е седмият прозорец, приобщаващ ни към върховната цел на съществуването ни – познанието. Само той може да съхранява сведенията идващи от другите прозорци, да ги осмисля и изгражда картината на действителността. Затова е важно не само колко ще са отворени другите шест прозореца, за да идват до ума достоверни сведения, но и колко е отворен седмият прозорец към света и каква част от него се вижда от нашия ум, чрез сетивата.

  • Когато е отворен към знанието за светлината, човекът е художник.
  • Когато е отворен за звука, е добър музикант.
  • Има изключително чувствителни хора за аромата и вкуса. Те са отлични дегустатори.
  • Тези със шестото чувство, са ясновидци, екстрасенси.
  • А онези с равнопоставено, повишено усещане за повече сетива са добри анализатори.

Във Вселената има само един – Вселенският Разум, който е промислил и осъществил Мирозданието. Затова и думата разум, е винаги в единствено число и се състои от две части раз и ум. Раз, означава пръв, първо, първично. Така както броим деянията си: раз, два, три – първо, второ, трето. Човекът няма разум, а само ум и се стреми да следва Разума, като разчита предначертанията му, чрез материалното многообразие. 

» следваща част...

© Борис Балкх Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??